PhD topic

Zou ook zeker mailen voor je eigen geruststelling :slight_smile: kan nooit kwaad!

Ughhh mā€™n verdediging is pas in december! :weary: wil er gewoon klaar mee zijn en het feestje vieren.

Ondertussen loopt mā€™n contract tot 31 december. Half september hoor ik of ik de 2 jarige fellowship krijg, denk het niet. Eind november hoor ik of ik een beurs krijg voor 1 jaar, maar dan moet ik al lang en breed aan het solliciteren zijn/nieuwe baan hebbenā€¦ mijn baas is echt fucked zonder mij (ik begeleid 1 phd student + haar master student, en een 2e PhD student die ik ga begeleiden start in december/januari). Kut academia.

4 likes

Ik ben een schrijf motivatie playlist aan het samenstellen, nog tips? Mag lekker energiek en fout!
edit: Macklemore krijgt sowieso een plekkie

2 likes

Jaaa postdoc life sucks! Als het lukt zou ik motivatie bij elkaar schrapen om te solliciteren, als je baas hoort dat je ergens anders een plek hebt, heb je een goede onderhandelpositie en het is goed voor je zelfvertrouwen/netwerk!
Edit: maar ik hoop en duim voor je voor een beurs, dat zou echt fantastisch zijn

1 like

The script, hall of fame :joy: erg cheesy

Macklemore, ten thousand hours en make the money

Eminem till I collapse

Kraantje pappie pompen obviously @Chuckie

Giggs - baby

Donaeā€™o - Chalice

Lil Nas X - industry baby

Young T & Bugsey - strike a pose

Veel van Skepta

Ik kom ff niet verder behalve een tech house/techno playlist ofzo, kan ik ook wel lekker op werken

Haha Jezus spotify zet voor mij het volgende nummer op: fort minor - remember the name, die is wel echt heel fout

3 likes

Oooh thanks!

Ik ga een mooi lijstje samen stellen haha, as we speak al aan het luisteren

Ik ga ook altijd wel goed op wat Ajax afspeellijst classics zoals Blah Blah Blah - Armin van Buuren, Herres - Sevn Alias en die 90 minuten lang party edition die op Spotify staat hahaha

3 likes

Beetje vreemd misschien, maar werkte voor mij goed: toen ik mijn proefschrift schreef zette ik vaak Harry Potter sfeermuziek op, van die lichte plingmuziek met af en toe een regenbui ofzo erdoor. Op YouTube vind je uren aan dit soort muziek. En de muziek van the sims deed het ook goed voor mij! Die is natuurlijk ontworpen om je op te laten gaan in een computerspel, en ik had het idee dat het me hielp met concentreren.

3 likes

Voor mij werken de early 2000s pop altijd wel; the Pussycat Dolls/ Christina Millian/ Danity Kane/ Anastacia / Cassie / Ashlee Simpson. De soundtrack van mijn dissertatie, wil dat iedereen dit luistert bij het lezen ervan (wat precies niemand gaat doen, ik ben realistisch).

Ohhh ja ik luister ook wel regelmatig naar die Harry Potter Ambient Worlds ofzo op YouTube voor focus, maar in de kern ben ik gewoon een trash persoon die graag naar trash muziek luistert en daar gemotiveerd van raakt

4 likes

Ohhh net op de dag van mijn verdediging (vanmiddag, thuis, op Zoom) zijn mensen van de gemeente met van die apparaten onkruid aan het weghalen. Wat een herrie, ik hoop dat het straks ophoudt :worried: Ben al zo nerveus!

3 likes

Ahh spannend, ik duim voor je mee dat ze ff opbokken met die herrie. Succes vanmiddag! :yellow_heart:

1 like

TIL Lolā€¦ op tv vaak de term grant proposal voorbij horen komenā€¦ dacht altijd dat het ā€œgrand proposalā€ wasā€¦ een groots voorstelā€¦

1 like

Een abstract dat ik heb geschreven is geaccepteerd voor een posterpresentatie op een conferentie (ERS voor de mensen die ook in ā€˜mijnā€™ vakgebied zitten). Helaas kan ik het door omstandigheden niet presenteren, maar zet je zoiets dan alsnog op je cv? En hoe doe je dat?

1 like

Geeft Ć¼berhaupt iemand dan de presentatie of wordt de poster zonder presentator daar neergezet? Dan zou ik het wel gewoon opnemen hoor. ERS leuk!

1 like

Iemand anders doet het nu in mijn plaats! Helaas lukt het voor mij nu niet :weary: Heel erg balen

1 like

Gewoon op je cv zetten hoor. Jammer! Sterkte.

2 likes

Gefeliciteerd! Goed gedaan en zeker op je cv zetten. Ik ā€˜gaā€™ er heen, ben wel benieuwd wat het is en zal zeker even kijken als je me even het nummer stuurt.

1 like

Oh ja leuk! Ik pb je morgen even!

Ik was heel gemotiveerd en lekker in de schrijfmodus, dus dacht, ga even aan de slag. Puntje bij paaltje, ben nu al 4 uur bezig met een andere reference manager :clown_face: :clown_face: :clown_face:

5 likes