PhD topic

Is ook mega leuk! Heb heel Adobe fonts door gekeken en gezocht naar goede lettertypes en opmaak.

Twee dagen voor de deadline van mijn PhD thesis is de deadline van de revisions van 1 van de manuscripten erin. Tot nu toe staat nog de non-revised versie in m’n thesis (revised versie is nog niet af nu ook, is alleen tekst revisions trouwens). Toch nog op valreep vervangen? Thesis is af verder.

• Vervang door revised manuscript
  • Laat zoals het is

0 stemmers

1 like

Is je thesis al naar de leescommissie geweest? Of is dat bij jullie niet? In Nederland mag je na goedkeuring van de lees commissie namelijk geen inhoudelijke aanpassingen meer doen, check dat dus even voor je extra werk gaat doen :).

Nee is bij ons niet. Of nouja, na submission gaat hij naar de commissie en als die goedgekeurd is (gebeurt zelden dat dat niet zo is) mag je inderdaad geen aanpassingen meer doen.

Vandaag voor laatste keer doorgelezen, hij is écht af. Oké op misschien dat revised manuscript na maar dat is beetje copy paste.

1 like

CHAMPAGNE!!!

Ik voel helemaal geen opluchting? Wat misschien komt door 2x revision deadlines (1 in augustus en 1 in september waar ik nog labwork voor moet doen) en nog een beursaanvraag 1 september waar ik nog aan moet beginnen

Ga wel op de inleverdatum naar een cocktail/arcade bar in de buurt met een collega ons helemaal bezatten!

1 like

Zo kan dat de rest van je academische carrière doorgaan​:joy:. Vooral zelf feestmomentjes inplannen als iets groots (of kleins) af is :partying_face::partying_face::partying_face:. Hopelijk voel je je wel een beetje trots! Je hebt gewoon een boek geschreven!

3 likes

Ah lief! Ja voel me wel trots, en ook wel opgelucht dat ik (zoals altijd) goed gepland heb en het ruim voor deadline af is. Had een soort angst dat dat hierbij niet zou zijn ofzo haha, maar gelukkig gewoon alles zonder te veel stress gedaan.

Heb ook nog 7 weken vakantie staan die voor eind dit jaar op moeten (dit is gedeelte wat ik niet mee kan nemen), het is wel écht een anticlimax dat na m’n proefschrift submission ik geeneens vrij kan nemen door die kut revisions. Na m’n verdediging ga ik wel 2 weken in m’n bed stinken denk ik

5 likes

Gefeliciteerd! Goed gedaan! :partying_face:

Ik ben zelf ook bijna klaar maar de laatste loodjes vallen enorm zwaar (struggle met depressie en ADD) waardoor het soms dagen of zelfs weken achter elkaar moeilijk is te focussen of zelfs maar te beginnen. Ik doe alles steeds in de laatste dagen voor een deadline. Het is in mijn eigen tijd dus niet zo erg (voor mijn werk), maar mijn ziekte-uitkering stopt ook een keer en het proefschrift hangt als een soort Zwaard van Damocles boven mijn hoofd. Ik ben nu ongeveer op drievierde van mijn discussie. Jaloers op jouw planningskills! :grinning:

Ondanks de drukte, geniet er goed van dat het boekje af is! Weet je al ongeveer wanneer je verdediging gaat zijn?

5 likes

Ah shit zeg dat het zo lastig is. Zo te zien ben je inmiddels al heel ver, heel knap gedaan! Lukt het nu een beetje? Mijn verdediging zal in oktober ergens zijn denk ik.

Het is zover, proefschrift is gesubmit! Omg! Dr Ovenschaal here I come.

23 likes

Gefeliciteerd!

1 like

Yesss gefeliciteerd!

2 likes

Yessssss goed gedaan!! Snel een fles bubbels halen voor jezelf!

1 like

Zit op m’n balkon met een kopje koffie een beetje te grijnzen. Heb zelfs heel emo het liedje opgezet van waar m’n quote in het proefschrift vandaan komt.

Ten thousand hours felt like ten thousand hands
Ten thousand hands, they carry me

-Macklemore

6 likes

Wohooooo, gefeliciteerd! Vanavond aan de cocktails nu toch?! :cocktail::tropical_drink::champagne:

Ja, het gaat hier wel weer, na een off-week vandaag weer begonnen. Heb gelukkig een hele slimme vriendin die al eerder bij ons gepromoveerd is die zo nu en dan goed meedenkt. Het is echt het middenstuk van de discussie waar ik nog doorheen moet, de rest is af, inclusief de recommendations. Ik ben bang voor teveel herhaling/overlap met de discussies van mijn papers, aan de andere kant zegt m’n promotor dat ik me daar niet teveel zorgen over moet maken. Heb je nog bepaalde tips? :grin:

Geniet er daar van, bijna Dr. Ovenschaal! (Klinkt briljant trouwens.)

1 like

Hier ook overlap met de discussies hoor, volgens mij is dat onvermijdelijk. Uiteindelijk is de discussie ook gewoon een soort samenvattende discussie van je manuscripten, met wat extra’s. Zou me er ook niet zo druk over maken!

Andere tip, zorg dat je een motivational Pavlov-reactie liedje heb haha. Ik zet die altijd op als ik ‘s avonds weer terug naar het lab vertrek of als ik aan m’n boekje ging werken. Ben inmiddels zo Pavlov-achtig geconditioneerd dat ik een burst van determination krijg :joy:

2 likes

Haha, dat is een goede tip, nog niet eerder gehoord! :grinning_face_with_smiling_eyes:

Gefeliciteerd!!!

Motivational liedje werkt sowieso goed vind ik, beetje jammer alleen dat het bij mij een nummer van Kraantje Pappie is waarop ik twee papers heb geschreven en waardoor ik me nu verplicht voel hem in m’n dankwoord op te nemen

1 like

Neem zijn quote op als de quote in het begin van je boekje, dat heb ik ook gedaan! Niet van kraantje pappie maar had zo gekund haha in mijn geval is het Macklemore

Of anders denk ik ergens in m’n stellingen, beter dan de zoveelste Yuval Noah Harari quote :wink:

Haha ja dat zijn wel vrij standaard quotes ja

Je kan doen

‘Geen grens, geen grens
Ik ben in essentie niet persé een slecht mens’

-Kraantje Pappie

4 likes