PhD topic

Hahaha ja dit :joy: nou duim met me mee

@Ovenschaal ja dat dacht ik al, is ook wel logisch als je het zo zegt maar Cell/Science/Nature was niet echt een optie tbh, daar is het te specifiek voor

1 like

Haha bij ons als je in the Cell staat zegt men oh ja leuk gefeliciteerd. Maar als je zegt ja ik heb een publicatie in de Thorax gaat iedereen los :sweat_smile: beetje rare wereld is het.

1 like

Haha kan ik me zo niet voorstellen! Maar wel logisch natuurlijk als het om klinisch onderzoek gaat. De grote drie willen toch altijd ook wel mechanistische data bij de meeste papers.

Heb trouwens zoveel vakantiedagen opgespaard afgelopen tijd dat ik voor 31 december 7 weken op moet nemen (dat gedeelte kan ik niet meenemen of uit laten betalen). Zit dan ook net in periode na phd/voor eigen postdoc beurs dus twijfel telkens tja dan kan ik juist mooi data genereren en hard werken… maarja ik verdien wel 7 weken vakantie. Kan de rest van t jaar ook 1 dag vrij nemen ofzo

2 likes

1 dag vrij in de week is ook ideaal! Lekker genieten.

Mijn baas zei al, gezien ik mijn phd thesis te vroeg af heb, joh ga gewoon lekker rustig aan doen tot inleverdatum. Dus doe het nu stiekem al, kind naar opvang en doeiii dag in de week lekker beetje rommelen. Vandaag ook overdag naar Ikea geweest. Ben heel blij met mijn planningsvermogen nu, te vroeg af = chillen tot inleverdatum.

Al krijg ik dan gelijk de stress van JE ZOU OP HET LAB MOETEN STAAN DATA DATA DATA

Maar joe heb 5 manuscripten/publicaties in m’n thesis en de rest komt later wel

3 likes

Ja gelijk heeft je baas. Ga gewoon relaxen. Kind naar de opvang. Heerlijk bijkomen.

2 likes

Er komen nu allemaal reacties van co auteurs binnen met complimenten :blush: ben zo blij

8 likes

Yes! Bij publicatie wel linkje doorsturen hè. :grinning:
Alhoewel als het in de top 4 is, ik ben een editor dus misschien kom in het wel tegen haha.

1 like

Wat fijn! verdiend!

Ik ben net op de fiets naar mijn werk geracet want ik kreeg van de kankerstichting een mail dat ik de handtekening bladzijde nooit heb gestuurd op de deadline dag van de beursaanvraag… helemaal vergeten (week vantevoren al submitted en de handtekening moet op deadline dag). Heb net getekend en de file een naam gegeven alsof ik het op de deadline dag al had gedaan :sweat_smile: please pray for me dat het mijn aanvraag niet beïnvloedt.

3 likes

Nou, drie jaar na mijn afstuderen is het gelukt hoor, ik heb een aanbod voor een phd positie!
Ik werk al een aantal jaar in een umc en ga promoveren aan een universiteit. Mijn salaris is dus vrij hoog en ik vroeg me af of daar rekening mee wordt gehouden als je een phd start? Het startsalaris ligt nu 900 euro onder wat ik nu verdien dus ik vind het wel fijn als er een middenweg gevonden kan worden.
Verder vind ik het allemaal heel spannend (ook omdat ik nu 27 ben en me een beetje oud voel ofzo?) maar ik heb er zin in!

7 likes

Ja hoor. Toen ik van arts-assistent overging naar promovendi ontstond ook een gat naar beneden toe maar die werd gedicht doordat m’n promoter vond dat in meer verdiende. Dus zou het zeker aangeven hoor. En 27 is niet oud hoor. Bij geneeskunde is dat denk ik beetje het gemiddeld. Missc bij andere studies anders.

1 like

Gefeliciteerd :smiley:

(Ik was ook 27 toen ik begon en ken meerdere mensen die rond die leeftijd waren toen ze begonnen, niet zo oud hoor!)

1 like

Gefeliciteerd! Ik begon ook op mijn 27e, niks ouds aan. En zeker je werkervaring gebruiken om je hoger in te laten schalen!

1 like

Ik heb zelf wel kunnen onderhandelen om in de hoogste schaal te starten omdat ik een stuk meer verdiende eerst en al 6 jaar werkervaring had, maar ik heb ook kennissen bij wie dit niet is gelukt en die alsnog in de laagste schaal moesten beginnen en honderden euro’s minder zijn gaan verdienen toen ze met hun phd zijn begonnen. Dus zou het zeker goed voorbereiden qua onderhandelen en er niet zo maar vanuit gaan dat het gat wordt gedicht.

Edit: lees het terug en het komt een beetje over alsof ik bedoel dat ik ‘goed’ heb onderhandeld, maar zo bedoel ik het niet. Juist die kennissen en vrienden hadden ook al veel werkervaring en hebben ook onderhandeld, maar daar hadden ze gewoon geen boodschap aan (en ook opmerkingen als ‘ja, dit is een unieke kans dus daar moet je ook wat voor over hebben’). Dus bedoelde meer dat ik het zeker zou proberen, maar dat het dus ook wel echt verschilt per uni/faculteit of die mogelijkheden daadwerkelijk worden geboden.

Dankje, zo vatte ik het niet op hoor! Bij mijn huidige baan ben ik genaaid met salaris (alleen toen hadden ze gewoon gelogen over de schaal die ik “verdiende”…), dus ik weet helaas uit ervaring dat het niet altijd makkelijk gaat.
Ik heb geen publicaties (ben nu bezig met een artikel, maar dat is waarschijnlijk pas af nadat mijn nieuwe contract ingaat). Ik heb hiervoor zonmw onderzoek gedaan en alleen aan hen gerapporteerd. Wel ervaring met verschillende methoden van onderzoek die relevant zijn voor dit onderwerp. Volgens mij sta ik dus niet heel sterk, maar ik hoop dat ik er misschien een trede bij kan krijgen…

Ahhh de omslag illustraties en chapter illustraties zijn ook helemaal af :grinning: ik ben gewoon echt klaar! Over 3 weken is de deadline dus kan het nog 100x doorlezen maar liever wil ik het gewoon vergeten haha

13 likes

Ben echt heel blij dat de tweede paper die ik gesubmit had ook accepted is maar met revisions. Maar de deadline daarvoor is al over 2 weken :sob: dus nu zit ik met 2 revisions binnen korte tijd en ik heb geen tijddddd argh het is maar goed dat m’n proefschrift al af is.

1 like

Goed werk! Je kan voor revisions vaak uitstel vragen, zeker in de zomer is het niet ongebruikelijk! Ik zou gewoon even de editor mailen!

1 like

Ja, voor de ene hebben we al uitstel gevraagd tot eind september! Ik hoop dat ik het labwork daarvoor op tijd klaar krijg.

De andere revisions is alleen tekst in principe, dus dat zou wel moeten kunnen in 2 weken. Sommige delen heb ik alleen weinig specifieke kennis van. Maar met wat planning lukt dat denk ik wel.

Raak alleen ff in paniek want daycare is gesloten komende 2 weken en m’n ouders zijn op bezoek en m’n vriend moet gewoon werken :sweat_smile: morgen meeting met co auteur waarmee ik bij beide manuscripten heb samengewerkt dus hopelijk kunnen we het wat verdelen.

Wel heel blij dat eind deze zomer ik nog 2 manuscripten eruit heb waarvan 1 als laatste auteur!

6 likes

Dit is ook echt het enige onderdeel waar ik op dit moment naar uitkijk; mooie plaatjes en lettertype bepalen :star_struck:. PhD equivalent van Word Art toepassen op de lagere school!

3 likes