Kut is dat hè, die wachttijden met die toekenningen. Logisch natuurlijk wel, maar bij mij valt het straks idd ook allemaal samen met het afgelopen van mijn contract. Terwijl ik het eigenlijk eerder moet weten want tja moet toch andere baan zoeken als er geen geld voor me is.
Ja inderdaad! En mijn huidige leidinggevende wil me graag aanhouden als postdoc dus dat is super fijn, maar alles hangt natuurlijk af van of je een grant binnen haalt of niet want zonder dat is er simpelweg geen geld… Zo te horen dus spannend voor ons allebei!
Nou dit is snel gegaan uiteindelijk maar mijn boekje is gewoon AF!
2 maanden voor de deadline. Zal ik nu de komende tijd gewoon zeggen ‘nee ben veel thuis aan het werk hè, proefschrift schrijven’ en dan gewoon eigenlijk de hele dag in m’n bed liggen?
JA dat heb je verdiend!!!
Wauw wat goed zeg, gefeliciteerd!
Kan nu nog 2 maanden mierenneuken over mm’s in de lay-out, helemaal zin in.
Had het ineens op m’n heupen, eind vorige week aan de discussie begonnen (intro was al af op een paar details na) en nu is gewoon alles tot aan het dankwoord toe, klaar!!
Heb het gevoel dat ik sinds ik terug ben van verlof (maart) bijna niks heb uitgevoerd maar 2 manuscripten zijn submitted en under review, 1 manuscript ligt klaar om hierna te submitten, beursaanvraag geschreven, nog wat experimenten gedaan, en ik heb m’n proefschrift geschreven.
Nu achter de illustrator van mijn cover aan zitten (een bekende science comic illustrator), al is hij ook al vrij ver er mee.
Ik moet over een week mijn PhD inleveren en ik moet nog steeds feedback krijgen op 3 artikels, introductie en discussie. Ik krijg altijd feedback very last minute.
Zo blij als het allemaal voorbij is.
Wat heeeeerlijk! Gefeliciteerd! Champagne in bed zou ik zeggen
Iemand hier ervaring met aan een fulltime postdoc beginnen terwijl je proefschrift nog niet helemaal (i.e., helemaal niet) af is?
Gefeliciteerd! En sowieso doen. Hoe ver ben je? Als je leidinggevende een beetje relaxed is, en je niet nog gigantisch veel hoeft te doen, kun je in mijn ervaring (en die van m’n vrienden) daar best een deel van je postdoc voor gebruiken
Ja, ik! Ik heb een week of 3 geleden mijn proefschrift ingeleverd en mijn postdoc begon op 1 april. Heb wel een week vrij genomen om er nog veel aan te kunnen werken en elk weekend een dag gewerkt. Ook vaak nog in de avonden. Ik moest nog 1 artikel afmaken en een korte discussie schrijven. Moet je nog veel?
Gefeliciteerd trouwens!
@Daria en @nancy Ah gelukkig haha en bedankt voor de felicitaties! Ik moet nog 1 artikel grotendeels schrijven (hoewel de analyses daar wel het meeste werk waren en dat is al wel af) en de hele general discussion nog schrijven die bij mij best uitgebreid moet. Ook is de general introduction nog niet af maar al wel een eind op weg. Mijn leidinggevenden zijn wel relaxed maar doen ook net alsof ik vertraging oploop terwijl ik terwijl ik het daar niet mee eens ben, maar goed daardoor durf ik niet zoveel ruimte in m’n postdoc in te nemen voor mijn proefschrift (zijn dezelfde leidinggevenden) en het project waar ik bij werk is ook tot de nok toe volgepland dus ik heb ook niet zoveel tijd over. Dus het zal inderdaad op weekenden en avonden aankomen. Maar @nancy jouw situatie klinkt wel haalbaar, twee tot drie maanden meer werken hou ik wel vol denk ik, hoop dat ik dat red!
Heeft iemand dan misschien ook ervaring met onderhandelen over je salaris bij een postdoc? Ik heb vóór m’n phd twee jaar als junior onderzoeker gewerkt (volgens mij was dat onderzoeker 4 en dus dezelfde salarisschaal als een postdoc?) en vroeg me af of ik daardoor misschien een trede omhoog zou kunnen?
Bij ons is het proefschrift wel een harde grens dus formeel is iedereen klaar voor ze een postdoc beginnen, maar ik ken wel heel veel mensen die de eerste periode van hun postdoc nog gebruiken om bijv hun proefschrift naar een boek om te schrijven ofzo. Dus volgens mij komt het best vaak voor dat mensen nog met een been in hun PhD zitten tijdens hun volgende project, zeker als die twee thematisch op elkaar aansluiten!
En qua onderhandelen, ik ben bij mijn PhD al iets hoger ingeschaald omdat ik al junior onderzoeker was geweest, dat werd heel sec berekend op basis van jaren dienst in een relevante functie, dus ik zou dat gewoon proberen! Daar zijn die tredes voor toch.
Ik heb het laatste gedeelte van mijn proefschrift op mijn vrije dagen/in het weekend geschreven en daarna (wat later) echt vrijgenomen om het om te werken tot een boek dat gepubliceerd is.
Het is wel echt ff bikkelen (was bijna overspannen aan het einde, want net als jij dubbele baan) maar wel vet blij dat het gelukt is
Wat knap! Ik moet daar ook binnenkort echt eens systematisch mee beginnen. Vond je het lastig om je aandacht te verdelen?
Ja, heel lastig. Ik ben van nature ook helemaal geen multitasker dus het was eigenlijk best wel ruk. Ik zou het dus ook niet per se aanraden maar you gotta do what you gotta do he?
Of bedoel je met ‘beginnen’ beginnen aan het omwerken van je proefschrift tot een boek? Ik vond het daarvoor in ieder geval wel erg fijn om er wat meer dan een dag achter elkaar aan te zitten. Het ligt er natuurlijk aan hoe je graag werkt - misschien vind je de afwisseling zelfs wel fijn? - maar dat ik er hele dagen aan kon besteden werkte voor mij wel goed iig
Altijd proberen. Toen ik mijn Phd ging doen is mijn werkervaring als arts meegenomen en ben toen in een hogere schaal ingeschaald. Anders was de gat tussen salaris van junior onderzoeker (dat was mijn Phd) en mijn eerdere werk te groot. Vervolgens zijn die jaren weer meegenomen als werkervaring toen ik terug de kliniek in ging als arts.
Ik heb een manuscript gereviewed (major revisions, dus ook experimenten). Heb revised manuscript nu teruggekregen. En ze hebben geen enkel experiment gedaan maar gewoon gezegd op 3 van de punten ‘verwachten we niet dus manuscript remains unchanged’. Wat moet ik hier nou mee?
Reject?
Edit: wel grappig! Heb me altijd afgevraagd of mijn gerevisede artikelen en antwoord ook weer bij de reviewers terecht zouden komen of alleen bij de editor.
Ja wel? Ik wist niet dat je gewoon kon weigeren experimenten te doen haha heb dat nooit meegemaakt (sommige punten hebben ze wel tactisch me de data gegeven, hadden ze al liggen). Bij eentje zeggen ze ‘deze control is niet relevant en het experiment is al heel groot’. Ja boeit mij dat je moet het gewoon doen.
Ik wou dat ik het ego had van mensen in big pharma