Of het niet mag weet ik niet, maar ik heb één keer bij een kantje boord verdediging gezeten. Maar daar was de leescommissie al super verdeeld over (was echt 3 tegen 2 ofzo na heeeel veel discussie) en dat ging wel over heel ernstige dingen in de trant van, is dit geschiedvervalsing of niet. Maar goed zelfs als je misschien een beetje Holocaustontkenner bent in je proefschrift kun je dus nog slagen denk daar maar aan als je tijdens de verdediging te nerveus wordt hahaha
Ohja daar heb je gelijk in!
Het is zeker minder feestelijk. Het hele ‘circus’ ontbreekt in België. Ik vind het ergens wel fris zonder al dat formele gedoe, aan de andere kant is het jammer. Toch wat minder speciaal en saaier voor het publiek ook. Het is veel meer puur gefocust op inhoud en duurt ook een stuk langer in totaal.
Mijn onderzoeksgroep is aan twee universiteiten verbonden, beide hebben een interne en externe verdediging, waarvan één van de universiteiten (gelukkig niet die waar ik moet verdedigen) óók nog een schriftelijk deel met vragen heeft heb ik begrepen, los van het proefschrift nog dan uiteraard. Ik weet niet precies wat dat nog inhoudt.
Ik vind het zelf ook wel een minpunt dat we geen paranimfen hebben hier.
Gisteren trouwens een volledig digitale publieke verdediging bijgewoond… dat is toch wel zonde voor de promovendus hoor. Hoop dat het snel weer gewoon (deels) in real life kan.
Een beetje een post-phd ding maar ik ben op gesprek uitgenodigd voor een vaste assistent professor baan en sinds ik dat heb gehoord word ik op willekeurige momenten echt overspoelt door spanning/adrenaline Wat een ellende.
Ik krijg net een mail dat ik word geciteerd in een boek, dit vind ik toch wel ff academia goals hoor
Ahhh dat doet me denken aan een artikel dat ik vorige week vond. Hin namen waren verkeerd om gedrukt (dus achternaam voornaam) en ondanks dat er een erratum kwam, zie ik ze steeds in de verkeerde vorm voorbijkomen (“cathrine & gustavo contended…”) - echt zo zuur dat het niet ook ff aangepast is in de pdf op de website
Was dit bedoeld als reactie op mij? Ik snap de connectie niet helemaal geloof ik, sorry
Ik weet niet wat voor data je hebt, maar ik schrijf mijn master thesis nu over een questionnaire en we hadden echt heel veel missing data. Uiteindelijk hebben we besloten om bepaalde aannames te maken maar imputation van values was ook nog iets wat we overwogen nav dit artikel (https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/00273171.2012.640589) (en nog wat andere maar die kan ik nu zo snel niet terugvinden, al zal het waarschijnlijk onder related articles staan haha)
Hm bij ons hadden we alleen missing variables voor de relevante variabelen (dus antwoorden op de questionnaire, niet demographics). Ik denk dat ik voor missing values op demographics oid gewoon zou deleten, aangezien dat niet relevant is voor je conclusie/interpretatie van de rest (behalve als je een verband wil leggen tussen bijv leeftijd en uitkomsten), en dat dan mee zou nemen in de limitations oid. Zo lang de groep groot genoeg is, lijkt het me altijd beter om missing values niet mee te nemen, aangezien je dan minder power hebt in je tests
ik heb toevallig net een ander deel van mn dataset aangepakt met missing values en ben van 176 naar 116 gegaan :’) Maar goed central limit theorem enzo he
Oef ja in dat geval weet ik ook niks beters dan eruit halen. Wel echt heel irritant. Nu dat ik zelf met questionnaire/survey data heb gewerkt weet ik ook hoe vervelend het is voor de onderzoeker als je een vraag skipt en vul ik alles netjes in :’) Achter elke irritante vragenlijst zit een stagair/phd’er/onderzoeker die straks extreme frustraties heeft als je iets overslaat
Ik heb even geen bron voor je (edit: ik heb toch wat toegevoegd hehe), maar er zijn verschillende manieren om met missing data om te gaan.
De mate waarin die methode geschikt zijn of problemen opleveren hangt af van het mechanisme van missingness. Zie hier.
Je kunt nooit zeker weten welk mechanisme de missingness veroorzaakt. Maar, er zijn technieken die op basis van aannames die je maakt over de data kunnen zorgen dat je zo min mogelijk bias in je resultaten krijgt. De meest gebruikte techniek wanneer data MAR of richting MNAR gaat is multiple chain imputation. Makkelijk gezegd: dat is eigenlijk dat je datapunten meerdere keren imputeert op basis van achtergrondkenmerken die waarschijnlijk met de missingness te maken hebben en dat je deze meerdere imputaties samen neemt in de analyse zodat de onzekerheidsmarges toenemen naar mate je minder zeker bent over de geimputeerde datapunten (MICE, klik voor tutorial, twee mensen die hiervoor software hebben geschreven veel uitleg hebben geschreven zijn Van Buuren en Vink). Hier zijn vrij makkelijke standaardmethoden voor in R, Stata en Python (en misschien SPSS, dat weet ik niet).
Mocht het zo zijn dat er in het onderzoek een structural equation model aan het schatten bent, en de missende waarde zijn op de onafhankelijke variabele, dan kun je er vaak mee wegkomen om deze waarde niet te imputeren. Dan krijg je veelal unbiased resultaten onder assumpties van multivariate normaliteit. Echter, hier weet ik niet zo veel van af.
Zie bijvoorbeeld ook dit artikel wat een aantal methoden vergeleken worden
Superbedankt voor het meedenken! Dit klinkt echt als Chinees voor mij, dus weet nog niet wat ik er mee kan, maar ga me er morgen even in verdiepen.
Gefeliciteerd & Je kan het!!! Dat je ben uitgenodigd zegt al genoeg! Zelfs als je de baan niet zou krijgen, ben je assistant-prof-waardig! Dus zet je poster-syndroom even in de hoek en praat jezelf wat extra zelfvertrouwen aan voor het gesprek!
Weet ff niet waar ik dit kwijt moet maar een paar jaar geleden draaide ik echt zieke werkweken op het lab en heb toen mega veel data gegenereerd (waardoor ik een hoge IF paper heb gepubliceerd 2 jaar terug).
Kom er nu achter dat ik toen een heel groot experiment heb gedaan waar we niks mee hebben gedaan toen, helemaal vergeten. Maar het is echt mega goede interessante (en significante) data met de inzichten van nu! Ik heb mezelf echt een groot cadeau gedaan toen en ik baal dat mijn baas niet direct reageert op mijn ontdekking want omg! Dit is echt mega mega chill! Gratis data!
Haha, sorry random side thought bij je reactie over geciteerd worden.
Hit me up als iemand op zoek is naar een PhD plek (labwerk, immunologie). Mag er twee aannemen
Vriendin van mij misschien wel! Heb je iets wat ik kan doorsturen?
Ja, het is wel in het buitenland (EU). Stuur me maar een berichtje met je e-mailadres misschien? Of zal ik je de link PM’en
Ik heb zojuist de mp4 met mn presentatie voor het congres geupload, waar ik echt al 2 jaar naar uit keek. Mooie data delen, gezellig met collega’s naar een congres, twee weken reizen langs de westkust van de VS met mijn vriend… klein leed maar ben wel even sad
Ah wat balen @tessel, zeker als je er al twee jaar naar uitkeek… Hopelijk komt de reis er in elk geval later nog van!
Weten mensen hier toevallig iets over van die PhD scholarships die je bij de RUG/EUR hebt? Vriend van me overweegt te solliciteren op zo’n PhD scholarship plek, waar je dus geen officiele werknemer bent maar een beurs krijgt. Ik vond dat als concept altijd vrij belachelijk/uitbuiterig klinken, maar ken eigenlijk niemand die echt in zo’n positie zit. Een van jullie misschien wel? Brengt diegene namelijk behoorlijk aan het twijfelen om te solliciteren.