PhD topic

Haha dat vind ik heel grappig! Wat hebben jullie toen uiteindelijk gedaan? Zijn comments genegeerd/tegengesproken? En is het toen uiteindelijk geaccepteerd?

Haha ja herkenbaar. Als je een goede chair hebt, kan die dat meestal wel afkappen :). Zo niet kan je ook iets zeggen als: ik begrijp waar je heen wil, let me explain: [
]en dan heb je alle ruimte om zelf nog even te shinen zonder per se op de inhoud in te hoeven gaan van die pipo.

1 like

We hebben een paar dingen wel gedaan om hem tevreden te houden (zoals referenties toevoegen) maar voor de rest wel gezegd dat hij natuurlijk gelijk had, maar met de huidige kennis we er toch anders naar kijken. Af en toe zijn wetenschappers wel arrogante, nukkige, oude mannetjes hoor

Ja, wel geaccepteerd! :smiley: Was wel een hele strijd, haha.

3 likes

Hahaha ja even zijn eigen werk pluggen, inderdaad schaamteloos en lekker doorzichtig ook.

@Krekel dat is een goede! Ga ik onthouden voor de volgende keer :metal:t4:

Ik wil niemand jaloers maken, maar ik kreeg laatst vergelijkbare aanbiedingen van Rachel Green en daarna Monica Lewinsky! Wist helemaal niet dat die de wetenschap in was gegaan?

4 likes

Ik vind het wel lekker dat ik in die mails vaak wordt aangesproken met professor. I wish (ofja eigenlijk niet maar Anyway)

1 like

Hmm mijn werkgever ondersteunt Zotero ook niet in principe, of ja ze hebben een licentie met Endnote ook. Maar dat programma is idd afgrijselijk vind ik ook. Maar ik heb Zotero wel gewoon kunnen downloaden omdat het een gratis applicatie is. Zou je dat ook niet kunnen doen? Sorry als dit niet behulpzaam is, maar ik heb geen tips voor Endnote want heb ook haat aan dat programma haha.

1 like

Ahh wat ruk. Het is bij mij ook een van de grootste frustraties, het bijhouden van je literatuur. Sterkte ermee, hopelijk heeft iemand hier wat goede tips voor endnote!

1 like

Ik heb geen tips maar ik deel je frustratie!!

1 like

Ik deel je frustratie ook dus doe nu al m’n literatuurdingen op m’n privĂ©laptop met Mendeley, maar dat is ook geen fantastische oplossing

1 like

Ja same here, ik ben overgestapt van Endnote naar Zotero omdat Zotero gewoon zoveel beter werkt. En het is gratis :man_shrugging: Geen tips dus, sorry!

2 likes

Ik heb precies dit ook (ik vraag me soms oprecht af of mijn werkgever wel wil dat ik literatuur lees). Ik besteed ook zoveel tijd van mn werkdagen aan dit soort ICT ongein echt ongelofelijk. Maar Ik heb twee oplossingen gevonden zelf:

• een keer een paar werkgroepen geven voor een andere faculteit van mijn uni, waar ze je wĂ©l gewoon een account geven om met VPN in te loggen en literatuur op je eigen laptop te zoeken en dan dat account gewoon blijven gebruiken. Dus als je je ergens kan laten invliegen: go for it

• telegram desktop app nemen en de Sci-hub bot toevoegen, link van artikel erin, pdf eruit hoppa.

1 like

Maar studenten kunnen toch ook vanuit huis papers inzien middels zo’n proxy/vpn? Of weet ik hoe het heet. Lijkt me dat jij dat ook moet kunnen? :hushed:

Ik had heel lang geen werkcomputer, dus heb ook gewoon op mijn privé-laptop alles op moeten zoeken.

Je kunt ook sci-hub.tw gebruiken in nood. Is niet helemaal done, maar ja als inloggen niet meehelpt dan gebruik ik het gewoon.

1 like

Mijn favo site

5 likes

@Broodrooster @ovenschaal neem telegram met de sci-hub bot het is oprecht fantastisch!! Als je je telegram-mappen goed instelt slaat ie ook gewoon je papers in een map naar keuze op met auteurjaar als titel en het werkt supersnel.

@En_17_Anderen ja dat hangt er vanaf wat voor systeem je universiteit gebruikt
 Bij die van mij verschilt het per faculteit en de medische faculteit maakt het je dus lekker moeilijk terwijl je bij de rest wel een vpn hebt

2 likes

Ik ben mega slecht in netwerken omdat het altijd voelt alsof ik niets in te brengen heb en ik geen last wil zijn voor mensen. Maar nu heb ik de afgelopen maand al drie onderzoekers van andere universiteiten in het buitenland gemaild met vragen die ik al heel lang had en waarbij mijn begeleiders me niet konden helpen. En twee hebben echt al zo enthousiast en behulpzaam gereageerd. Misschien voor veel van jullie iets heel normaals, maar voor mij eigenlijk wel een overwinning :partying_face:

Wilde het even kwijt, vooral omdat dit ongeveer het enige positieve is momenteel in mijn traject haha dus dat mag ook wel eens gezegd worden vond ik :grimacing:

18 likes

Gefeliciteerd met deze mijlpaal alvast! Vet goed joh! Het is hier heel normaal in je laatste maanden nog even een artikel in te dienen en die publicatie af te wachten dus in vergelijking met mijn collega’s ben je best snel! Wat natuurlijk ook geen wedstrijd is :slight_smile:

1 like

Heel goed gedaan hoor!
En mensen die geen promotie onderzoek hebben gedaan en niet bekend zijn met die wereld, hebben gewoon geen idee hoe het er aan toe gaat. Ik vind het juist heel snel en veel sneller dan ik heb mee gemaakt met veel oud-collega’s.

Ik zou het zeker even vieren met een glas bubbels :wink: ook omdat de eindstreep nu echt in zicht is!

En je kan nu ook over dingen nadenken zoals de lay-out van je boekje. Ik vond dat heel leuk, om te zien dat het dan ook echt een boek wordt!

2 likes

Lol ja ik kreeg ook wel van die reacties van niet-academici van ‘o heb je je eindwerkstuk niet gehaald’? :joy: Whatever, hen gewoon niet uitnodigen voor de uiteindelijke borrel bij de verdediging = meer drank voor jou. Win win!!

3 likes