Ik werk als postdoc (sinds een paar maanden) en zou vanaf oktober scripties gaan beoordelen voor max 0.2fte.
Niks van gehoord, maar omdat ik zekerheid wilde nagevraagd. Er was iets fout gegaan en nu waren de scripties al verdeeld - vanaf februari zou ik meedraaien maar als er eerder iets zou zijn zou ik het wel horen.
Ik zei “ok prima, hoor het wel!” want februari komt me sowieso beter uit, maar die “hoor het wel” is opgevat als ijverigheid en nu is me gevraagd of ik ergens in oktober een heel vak kan geven omdat een docent is uitgevallen.
Ik weet niet zo goed hoe ik dit netjes kan afwimpelen zonder het in de toekomst voor mezelf te verpesten, en wetende dat ze iemand anders moeten gaan vinden… maar het zou voor m’n sanity wel echt beter te zijn om dit er nu niet bij te nemen (scripties is wel ff wat anders dan zoom colleges geven zonder fatsoenlijke voorbereidingstijd).
Wat zouden jullie doen: netjes afzeggen (zo ja, tips? Iets anders dan ‘grapje vergeet dat ik er naar vroeg’) of gewoon schouders eronder omdat ik mezelf in de nesten heb gewerkt?
P.S. Stiekem vind ik dat ik dit er bij zou moeten kunnen doen omdat het goed is voor m’n cv maar ik trek het momenteel gewoon niet