Op Kamers Topic

Vroeger was deze er altijd en ik vond dat wel gezellig! Over hospiteeravonden, problemen met inrichten… weet niet of het gaat lopen maar het valt altijd te proberen toch!

Ik lees dus altijd van die buzzfeed artikelen met ‘dorm hacks’ en sommige daarvan zijn echt handig. Ik zal morgen eens wat linkjes delen!

2 likes

Ben nog wel benieuwd naar je linkjes hihi. Woon al 5 jaar op kamers maar ga nu doorverhuizen naar een grotere kamer in huis dus kan weer lekker opnieuw inrichten!

Whoops ben heel het bestaan van dit topic vergeten hahahah

2 likes

Aah, ik heb fijne herinneringen aan mijn kamer-tijd! Ik weet nog goed dat ik de allereerste dag en nacht in mijn kamer zat. Stond op het punt om te gaan koken. Ik had alles al gesneden en voorbereid (van de gekruide krieltjes, sla en Vega schnitzel) en toen wilde ik de gaspitten aansteken en toen had ik geen aansteker of lucifers :(… Moest ik nog naar de super om dat te halen haha. Mijn tip is dus: zorg voor lucifers!

5 likes

Ik krijg zo’n gaspit nooit aan dus beter heeft mijn huis gewoon zo’n automatisch geval
Wacht de links komen zo

2 likes

Ik heb maandenlang een aansteker gebruikt terwijl bij ons gewoon zo’n ontsteker bij die gaspitten zat :rolleyes:

5 likes


dit is eigenlijk allemaal een beetje vrij spreekt-voor-zich maar ik vind het gewoon leuk om dit te lezen, dan krijg ik er helemaal zin in om weer spulletjes te kopen


Dit vond ik echt wel leuke knutselideetjes, ik wil die peren gaan namaken (nr 7) en nummer 11, nummer 14 lijkt me ook wel wat, nummer 18 vond ik heel leuk en nummer 33 en 36 vond ik ook heel handig. Nummer 36 ga ik proberen na te maken!!

Verder heb ik een pinterest bord voor ‘op kamers’, die kan ik ook wel delen maar die bevat ook heel veel leer inspiratie enzo, dus wellicht saai

1 like

Haha wauw van die eerste link die nummer 4, ’ a reading pillow’. Die had ik echt moeten hebben toen ik alleen een bed en tafeltje had. wel grappig dat het echt ingericht is op amerikaanse studenten die vaak met zn tweeen in een dorm zitten. (hoe kut trouwens)

tweede lnkje zitten inderdaad heel veel leuke creatieve ideeen bij, ga het nog eens goed doorkijken!

1 like

Ja dat is echt rot he. Ook echt die stapelbedden, wat een hel

Ik geloof dat hier ook een topic over was op het egf, maar kan niks vinden hierover op dit forum.

Ik wil eind van dit jaar op kamers gaan, maar zit nog wat te dubben over bepaalde dingen. Wat is een minimale grootte? Is 12,5 te doen, of is dat echt heel klein? Waar moet je op letten? En wat voor tips hebben jullie?

1 like

Hierbij @Negativ

1 like

Thanks! Had even verder moeten kijken dan mijn neus lang is, haha

Ehmm mijn tips

  • Maak een wensenlijstje van wat je wilt en reageer niet lukraak op alle kamers die er op facebook staan. Ik wilde geen meidenhuis, dus heb ook niet op die advertenties gereageerd. Je huis zit er sowieso tussen
  • Ga op kijkavonden en let er echt op wat goed voelt. De kamer kan wel 20 m2 zijn voor 200 euro met een prachtige woonkamer, als je huisgenoten niet je ding zijn is er een kans dat je het niet leuk gaat hebben. Dus let echt op je gevoel. Ik heb een kamertje van 6 m2 gehad voor veel te duur maar omdat het zo’n mooi huis was op een leuke locatie met mijn toenmalige bff vond ik dat echt niet erg.
  • Begin alvast een klein beetje met een uitzet, maar ga niet te ver. Ik had 8 dozen bij elkaar gekocht en gespaard maar toen ik voor het eerdt op kamers ging was de helft al niet meer mijn smaak of aanwezig in de gemeenschappelijke keuken. Ben uiteindelijk met 1 doosje met keukenspullen en servies verhuisd.
  • Maak een realistische begroting
  • Spaar alvast geld
  • Zeg abonnementen op die je niet gebruikt, want als je op jezelf gaat wonen moet je ineens zoveel dingen betalen dat echt elke euro telt
  • Bespreek het met je ouders (ok hoeft niet maar mijn ouders zijn tegenwoordig heel supportive)
  • Als je eenmaal een huis hebt, besteed alvast tijd in je huisgenoten. Ik verhuis pas volgende maand maar ben nu al twee keer met ze meegeweest naar een sociale activiteit en dat is leuk én belangrijk
  • Print lekkere en makkelijke recepten uit en bundel ze of schrijf ze over in een boekje. Soms kom je om 19:00 thuis van werk en de macdonalds is dan super aantrekkelijk maar een pasta staat in 10 minuten op tafel
  • Geniet van de tijd dat je nog bij je ouders woont, hoe kut het soms ook is :slight_smile:

Dit is het voor nu wel, je mag me ook een bericht doen op instagram als je specifiek iets wilt weten!

2 likes

Ik heb ze even allemaal opgeslagen bij mijn notities. Vooral het alvast sparen voor mijn “uitzet” vind ik echt een top idee, en zo verschrikkelijk stom dat ik daar zelf niet aan dacht.

En wat je zegt, als ik een kamer vind van 20m2 maar de huisgenoten zijn kut is dat ook naar, dus zal echt heel goed zoeken. Zag laatst ook heel veel volwassenen die dan een huisgenoot zochten, maar vind dat dan toch wel wat apart ofzo.

1 like

Waarom is dat apart?

Mijn tip is: spaar geld, geen spullen. Wat @anon98052296 al zegt: wellicht vindt je die spullen tegen de tijd dat je verhuist niet meer mooi en je weet ook niet wat er al in huis is. Ik heb zelden servies of pannen of handdoeken mee moeten nemen bijvoorbeeld.

1 like

Mn eigen handdoeken zou ik stiekem wel fijn vinden

Oh snap ik. Ligt er ook maar net aan met wie je woont natuurlijk.

Oja @Negativ beddengoed is bij mij ook altijd lastig. Ik had eerst een twijfejqar net zoals thuis dus toen had ik al mn eenpersoons-sets naar de kringloop gedaan. Maar toen kreeg ik een eenpetsoonsbed en moest ik dus weer een nieuwe set kopen. Dus gooi niet te intensief alles weg als je op kamers gaat!

Ik heb zelf in een kamer gewoond van 12m2 en vond dat niet superklein, maar ik had toen alleen een bed en een kast. Het ligt er misschien aan of je dan een woonkamer hebt waar een bank oid staat, want ik was het soms wel zat om alleen maar op mijn bed te kunnen zitten. Maar dat verschilt ook weer per persoon en per huis en hoe je het inricht!

1 like

Ik moet even mijn struggles kwijt hoor. Wij hebben volgende week weer hospiteeravonden en ik heb stiekem zooo geen zin om wéér een nieuwe huisgenoot te zoeken. Het is al de vierde in anderhalfjaar tijd ofzo bleeeh

1 like