ooh jaaa die f&52##$!@4)!! boetes, ik heb in 3 maanden tijd dus serieus aan 730 euro aan BOETESSSS:cry:
Allerlei broodjes en flesjes cola op het station. Vooral de cola koop ik vaak terwijl ik gewoon water bij me heb
Eten en drinken
Snij paprika en doe het in een bakje met een lepel yoghurt en ik betaal 3 euro
Maar gewoon een paprika kopen bij de jumbo voor 80 cent? Nee is voor het klootjesvolk
Why am I like this
Tijdschriften. Ik koop ze, lees ze vlug vlug één keer door en bekijk ze nadien nooit meer. En dit herhaalt zich wekelijks.
Cosmopolitan abbonoment waarvan ik de afgelopen 10 tijdschriften nog niet uit de verpakking gehaald heb.
Dure koffie op de uni terwijl ik een pas heb voor gratis (niet zulke lekkere) koffie.
is toch geen onzin
Voornamelijk aan koffie, eten en boeken
Nee tuurlijk niet! Wilde hem ook niet benoemen toen ik het topic opende, maar in de beginpost staat “waar geef je meer geld aan uit dan eigenlijk zou moeten” dus daar heb ik op geantwoord haha.
Aan verhoogde kosten doordat ik rekeningen niet op tijd betaal. Het is niet dat ik het geld niet heb, ben verder best wel georganiseerd en betaal vrienden altijd direct. Maar ik haaaaaat rekeningen betalen. Ik vind het zoveel werk, ik wil gewoon een een tikke krijgen. Ik heb al echt honderden euro’s aan extra kosten moeten betalen. Maar ja
Jaa snapte ik stiekem wel hoor ik zou het volgens de beginpostregel ook moeten noemen maar ik weiger het probleem in te zien
Heeeel veel snacken onderweg.
Als ik het wat breder heb koop ik random kleding.
Snoep (of whatever mijn obsessie is)
Ov-fiets
Boodschappen laten klaarzetten kost ons elke keer €5,5. Ik weet wel dat het weggegooid geld is, maar het is zo makkelijk en ik haat het om mijn kostbare zaterdagochtend in de supermarkt door te brengen…
Ja, je hebt helemaal gelijk! Ik schrijf wel altijd heel veel instructies bij de verse artikelen zoals ‘graag lang geldig’ en ‘groene bananen’ maar soms krijg ik inderdaad paprika’s die ik zelf niet zou hebben uitgekozen.
Wel denk ik dat ik uiteindelijk minder impulsaankopen doe omdat ik dus mijn koelkast en voorraadkast bij de hand heb (en een soort van weekmenu maak) en ik minder impulsief koekjes in mijn winkelwagentje leg omdat die toevallig net mijn pad kruisen.
Eten op het station. En sowieso aan boodschappen in het algemeen. Ik probeer echt minder eraan uit te geven.
Vroeger tijdschriften. Ik kocht meestal buitenlandse tijdschriften zoals de Franse Vogue. Kon toen nog makkelijk want was 16 en hoefde niks bij te dragen thuis.
Schoenen die ik online koop. Het zit vaak niet geweldig maar ik ben dan te lui om ze terug te sturen en ik reken er telkens op dat ze wel zullen uitlopen of dat de hak zal wennen etc… Maar dat gebeurt bijna nooit. Gevolg: veel schoenen in de kast maar 90 procent van de tijd loop ik op Nikes of Vans.
Lunch op het werk. Te lui om m’n eigen broodjes te smeren en we hebben echt een dure kantine (of AH to go). Als ik uitreken wat ik er per maand besteed word ik echt niet blij.
Kleding en make-up
Aliexpress
Te dure boodschappen, wel allemaal gezond/bio enz. maar altijd kom ik nog 2 weken tekort op m’n boodschappenbudget.
In de categorie iets minder gezond: sigaretten en wijn
Kleren die ik later toch niet zo mooi vind zitten of gewoon niet leuk genoeg zijn
Dure meubels
Maar tegenwoordig kan ik echt veel beter omgaan met geld. Heb ook honderden euro’s aan herinneringskosten enz betaald, omdat ik zo’n chaoot ben.
Ja dit absoluut.