Onzin-uitgaven

Aan welke dingen geef jij meer geld uit dan je misschien zou moeten? En waar gaf je vroeger geld aan uit waarvan je nu denkt, ‘neeeeeeeee wat was ik dom’?

(ik vind geld super interessant en ben zelf met een financiële overhaul bezig :slight_smile:)

Huur. Sowieso huur!
Verder eigenlijk niets denk ik

Boeken.

3 likes

Eten en drinken op het station :roll_eyes:

22 likes

Oh en thuisbezorgd/McDonalds etc. :sweat_smile:

2 likes

Lunch en starbucks

Vroeger: nagellak van Catrice en Essence. Ok het is niet duur, maar ik heb er echt 70 ofzo en ik gebruik er letterlijk 0 want ik gebruik nu alleen de OPI en Essie lakjes.

5 likes

In de brugklas verdiende ik best goed en kocht ik iedere pauze wel snoep zakjes en omdat ik graag geliefd wou zijn kocht ik dat ook voor de kinderen uit mn klas.
Schaam me er nu best voor.

3 likes

Ik pak best vaak de tram in plaats van de fiets (omdat ik lui ben), en áltijd als ik dan in de tram zit kom ik erachter dat die helemaal niet chiller is dan de fiets. En dat kost dan toch weer 1,50 voor echt maar drie haltes (7 minuten fietsen :redface:)

1 like

Lunch op m’n werk…

1 like

Thuisbezorgd/foodora/deliveroo :slightly_frowning_face:

Vroeger:

Honderden, maar dan ook honderden euro’s aan bibliotheek boetes in mijn leven
Te dure huur-appartementen (wel altijd korte termijn)
Spullen die ik zeker weten nodig dacht te hebben als ‘volwassene in een volwassen appartement’
Make-up, ik was tussen mijn 18e en 25e keihard geïnfluenced door Youtubers en kocht op mijn studentenbudgetje de Sephora leeg
Duur en niet lekker eten buiten de deur (op stations enzo). Ik ga nog steeds graag uit eten maar ik drop niet meer zonder na te denken een hoop geld voor smerige broodjes onderweg, dan wacht ik wel en eet ik wel thuis
Dure telefoonabonnementen met nieuwe telefoon op afbetaling

Nu:

Kleding die eigenlijk niet helemaal goed zit die ik in een paniek-moment koop omdat ik vind dat ik iets nodig heb voor een bepaald moment
Koffie
Boetes omdat ik een rekening te laat betaal terwijl ik het geld wel heb maar het vergeet

7 likes

Poeh waar niet aan :sweat_smile: maar voornamelijk lunchen buiten de deur, Ah to go, make-up en verzorgingsproducten. Ben nogal een luxepoes

O ja hier maak ik me ook schuldig aan, zeker als ik een route moet fietsen die ik kut vind!

1 like

Starbucks

Koffie op het station :cautious:

1 like

Vroeger: nagellak en nail-artspulletjes.
Nu: mijn telefoonabonnement. Ik betaal nu €14 maar ik sms en bel alleen dus ik weet dat ik ook voor €2,50 bij Simyo terechtkan. Moet dat toch eens gaan fixen, haha.

Ik geef echt veel uit aan snacks en snoep en elke dag opnieuw. Ik koop wel kleine verpakkingen maar daardoor is het juist duurder. Als je 3 euro per dag besteed is dat 90 euro per maand (exclusief buiten de deur gebak eten enzo)

Eigenlijk is koffie ook onzinuitgave, waar ik woon kost het meer dan 4 euro per cappuccino. Dan is zo’n Nespresso apparaat thuis nog goedkoper.
Fastfood vind ik ook echt duur, minstens 5 euro voor een menu, kan je echt veel en lekker voor koken. Maja het heeft wel wat.

Wiet en junkfood. :roll_eyes::sweat_smile:

1 like

Eten onderweg of op de campus, omdat ik standaard te laat opsta in de ochtend of niet voldoende vooruit denk. :roll_eyes:

En sinds ik een verzorgingsroute heb, geef ik ook te veel geld uit aan verzorgingsproducten. Vroeger had ik alleen nivea en make-upremover. Dat kostte niets.

1 like

Meerdere keren per dag ergens koffie halen, ah to go, popcorn in de bios, elke 3 weken gelnagellak laten zetten

1 like