Onverklaarbare gebeurtenissen

Dit is geen spannend verhaal, maar het was wel raar. Laatst zag ik vanuit de trein een man met een klein kind zwaaien naar de treinreizigers, en ik zwaaide natuurlijk terug. Ze stonden ergens in een weiland (landelijke omgeving), ik zag geen auto of ander vervoersmiddel, er is daar geen station in de buurt. Acht minuten later is de trein net gearriveerd en zit ik op het station te wachten op de volgende trein. Zijn die man en dat kind ineens op hetzelfde perron. :upside_down_face: De vriendin waarmee ik was zag het ook maar zei er niets van totdat ik er iets van zei. Ik heb ze niet aangesproken maar het was wel echt raar. Misschien waren het twee look-a-likes maar shirtkleur, haar enzovoort kwamen allemaal overeen. Het enige dat ik anders kan bedenken is dat ze boven de snelheidslimiet met een motor richting het station zijn gecrosstā€¦

1 like

Ik had tijdje terug ook zoiets. Ik was een man voorbij gefietst en je kon eigenlijk moeilijk anders mij voorbij komen zonder dat ik het zou zien. Was ik een km verderop, staat die man opeens voor mij bij een stoplicht. Ik vraag me nog steeds af hoe hij me voorbij heeft kunnen gaan of hoe hij op de punt gekomen is en dat ik het niet gezien heb :S Was heel raar. Alsof hij uit het niks opeens op een bepaald punt was neergezet.

6 likes

In mijn nieuwe huis is er een deur die de hele tijd opengaat. Wanneer ik 'm dichtdoe controleer ik of hij goed dicht zit. Je hoort echt een klik dat hij in het slot valt. Daarna duw ik er nog even tegenaan om het zeker te weten dat hij goed dicht zit. En toch elke keer staat hij weer wagenwijd open. Deurkruk gaat ook best zwaar naar beneden. Niet alleen irritant, maar ook raar haha

4 likes

ik heb sinds kort dat als ik op een bepaald stuk met de auto rijd dat ik een naar gevoel krijgā€¦ als ik naar de andere kant van de weg kijk heb ik dat niet. Het is een bos waar vroeger ook lichamen gevonden zijn maar heb eht dus echt met een specifiek gedeelteā€¦

Ik heb dat ook maar dat ligt gewoon aan de scheve oude kromme deur hahaha

1 like

Wat een gek verhaal! Haha. Nu je dat zo zegt over glitch in the matrix, kan het wel dat jullie misschien heel even in een parallel universum waren. Ik heb er weleens hele Reddit threads over gelezen, over mensen die soortgelijke ervaringen hadden. Echt super interessant!

2 likes

Hahaha ohja dat zou hier ook nog kunnen :joy: maar hij zit zo stevig dicht dat ik het echt vaag vindt

Een deur bij ons op werk heeft dit ook! Hij gaat zelfs nog dicht met een schuif en af en toe staat hij gewoon weer open.

1 like

Ik denk hier nu aan maar vorig jaar is mijn grootmoeder overleden. Ze werd gecremeerd en uitgestrooid tijdens de hittegolf in augustus, maar de dag van de uitvaart was het raar winderig weer.

Ze wilde graag op dezelfde plek als mijn grootvader worden uitgestrooid, dus we hadden die plek aangeduid aan de begrafenisondernemer. Net op het moment dat hij de urne opende, stak er weer een windvlaag op, waardoor haar as alle kanten opvloog (ook een beetje in de arme man zijn gezicht :no_mouth:). Ik geloof niet echt in dat soort dingen, dus ik hou het op een grappig toeval, maar ik denk soms stiekem dat het een knipoog van mijn grootvader was omdat hij en mijn grootmoeder na zeven jaar herenigd waren šŸ¤·

3 likes

Toen we de crematie van mā€™n oma hadden bleek dat mā€™n nichtje een zesde zintuig heeft (dat wist ik helemaal niet, maar ze blijkt dus altijd al de aanwezigheid van geesten op te kunnen merken) en zei ze dat ze omaā€™s aanwezigheid de hele tijd voelde tijdens de dienst. Mā€™n oma was al jaren heel dementerend en herkende mij de laatste tijd niet meer, maar gek genoeg voelde ik haar aanwezigheid juist weer heel erg toen ze dood was. Alsof ze eindelijk af was van dat lichaam/dementerende brein en er nu weer was ofzo.

Ik geloof zelf niet per se in geesten of met ze kunnen praten, maar dit vond ik toch wel bijzonder

5 likes

Heel bizar is het, echt zo random. Ik lees soms als ik me verveel inderdaad glitch in the matrix getuigenissen op reddit. S c a r y maar toch blijven lezen

2 likes

Heb je toevallig een linkje van die thread?

1 like

Door jouw vraag zit ik al 20 min glitch verhalen te lezen terwijl ik de was op moet hangen. Dus ondanks dat ik niet degene ben aan wie je het vroeg:

https://www.reddit.com/r/Glitch_in_the_Matrix

3 likes

Ja het is echt bizar idd! Die Reddit thread bedoelde ik :joy:

Bedankt voor het delen! Dit is zoo verslavend. En ergens vind ik het jammer dat ik zoiets nog nooit meegemaakt heb (niet de heftige verhalen natuurlijk)

1 like

https://www.reddit.com/r/AskReddit/comments/1xyn79/what_is_the_creepiest_glitch_in_the_matrix_youve/ die lees ik soms opnieuw.

1 like

Oh heerlijk, dat draadje op reddit, ik hou hiervan!

Nog iets raars wat ik als kind heb meegemaakt:
Mijn zusje en ik hadden de slaapkamers naast elkaar. We woonden achteraf, en het kan zeker geen buurkind geweest zijn of iets dergelijks. We hadden van die hondjes op batterijen, die je nu ook weer veel ziet. Met zoā€™n riempje, op batterijen, als je het ene knopje indrukte ging hij lopen, en met het andere knopje ging hij blaffen. Ik had een grote en een kleine.
Op een nacht droomde ik van twee kindjes die ook zoā€™n beestje hadden. Ze waren gevlucht of zoiets, dat herinner ik me niet precies, en bij ons in het ā€˜steegjeā€™ tussen de schuur en het huis terecht gekomen, precies onder mijn raam. In mijn droom heb ik even met de kindjes en de hondjes gespeeld, en toen ik wakker werd waren ze weg, zoals iedere droom.
Maar toen ik een paar minuten wakker was hoorde ik het geblaf van de speelgoedhondjes, en het klonk alsof het van buiten kwam. Ik dacht eerst dat mijn zusje met die van haar aan het spelen was, maar die kwam bij mij vragen of ik het was, zij was het dus niet.
Ik heb het als nuchter kind naast me neergelegd en heel lang niet meer over nagedacht, maar ik ben het nooit vergeten. En als ik eraan terugdenk dan vind ik het toch wel heeeel raar eigenlijk, het geluid van de hondjes wat door niemand veroorzaakt werd in combinatie met de droom.

2 likes

Ik heb bij dit soort situaties altijd echt het gevoel alsof mijn level een soort van Truman Show is. Was vroeger heel bang dat mijn leven ook geregisseerd was omdat iedereen altijd naar me staarde (was vanwege huidproblemen maar toch haha)

Nu we het toch over de glitch in de matrix hebbenā€¦ ik heb vandaag iets raars meegemaakt. Ik heb een lijstje in mā€™n kamer met een standaard plaatje erin van een man en vrouw erop. De man zit naast de vrouw in pak en de vrouw kijkt de andere kant op. En moest altijd beetje lachen als ik het zag want dacht altijd zo van ā€˜nou wat kijkt die vrouw ongeĆÆnteresseerd van die man af, echt geen goede relatieā€™ maar vond het een leuk plaatje en ben te lui om het lijstje aan te passen dus dat ding hangt al een jaar of 2 tegenover mā€™n bed en heb het echt heel vaak gezien. Kijk ik vandaag op het lijstje zijn het serieus twee vrouwen. Echt wtf.

5 likes

echt precies zoā€™n soort verhaal wordt door iemand anders ook verteld op reddit met een vrouw met bloemen in de bus https://www.reddit.com/r/AskReddit/comments/1xyn79/what_is_the_creepiest_glitch_in_the_matrix_youve/

1 like