Ik heb door een voorgeschreven zalf die ik te rijk had gesmeerd allemaal bulten/puisten op mijn been dus ik kan het even niet scheren. Nu had ik voor zulke momenten altijd een ladyshave, maar die doet zijn ding niet meer. Iemand nog een tip qua type? Ik merk als ik recensies lees dat veel mensen verwachten dat een ladyshave je net zulke gladde benen geven als scheren en dat is natuurlijk niet het geval. Ik wil er wel een die gewoon snel de haartjes pakt, want als er tien keer over heen moet had ik in die tijd net zo goed kunnen epileren (waar ik meestal te lui voor ben haha).
Ik heb Ylonn Raka besteld want echt mijn bikinilijn is altijd zooo kut, vol met rode bultjes, ingegroeide haren, doet gewoon pijn als ik ondergoed draag etc, donkere vlekken. Ben heel benieuwd of dit een beetje werkt.
Ik ben ook heel benieuwd! Ik vind het best prijzig. Wil je laten weten wat je er van vindt?
Ben de laatste tijd sowieso erg zoekende naar goede ontharingsapparaten en spullen en lees liever hier reacties dan de reacties op de site/webwinkel. Ook al ken ik niemand hier maar dit voelt dan toch vetrouwder dan zo’n website
Ik zal het laten weten over 2 weken ofzo geef ik wel een review!
Ik gebruik raka voor mijn oksels en vind het top! Veel minder ingegroeide haartjes en je hebt maar heel weinig nodig. Breng het met mijn vingers aan, vind dat er anders teveel product in het watje gaat
Ugh het is even mooi weer en ik ben meteen weer klaar met al die ontharings-ellende. Maar ik heb een lichte huid en best donker haar en vooral ook VEEL haar dus ik voel me er ook niet prettig bij om het te laten staan.
Alleen echt elke methode is gewoon kut. Ik krijg altijd ofwel scheerbultjes/ rode vlekken of andere irritaties, ingegroeide haren/ soort puistjes. Vooral bij bikinilijn en op mn billen maar ook wel random op mn benen. En dan loop ik weer weken met van die lelijke rode plekken overal. En sowieso echt in no time weer stoppels. Ben er zooooo klaar mee maarja heb ook weer geen geld om de boel te laten laseren helaas.
/einde rant
Zo herkenbaar zodra ik het kan betalen ga ik meteen naar de laserkliniek, word er zo moe van. Vandaag wilde ik eigenlijk een jurkje aandoen maar had zin om weer in de weer te moeten met het epileerapparaat dus heb maar een luchtige broek aangetrokken. Eind van de week wil ik namelijk ook een jurkje aandoen en ik weet dat als ik vandaag ga epileren, ik eind van de week onder de stoppels en ingegroeide haren zit. Moet zelf m’n onthaarmoment plannen, net als wanneer je je haar gaat wassen pff haha
Ik heb door laser (2 dure pogingen met paar jaar ertussen maar wel beide keren vrij veel behandelingen) geen grootse effecten maar gelukkig wel minder ingegroeide haren, had ik daarvoor wel. Maar weet niet of me dat de laten we zeggen 4000 euro ofzo waard was geweest, had ik het vooraf geweten (oksels en volledige bikinilijn).
Geloof me, heel veel mensen hebben dit Ik merk zelf dat ik het minste aan mijn lichaamshaar en irritatie erger door wat leuke, lange dingen in de kast hebben. Dus morgen en overmorgen heb ik een luchtige jumpsuit en rok aan, ondertussen mijn huid goed verzorgen en daarna durf ik het weer te scheren. En daarna wat regenachtige dagen. Eigenlijk is dit wisselvallige weer perfect voor mijn huid bedenk ik me nu.
Nou even een update want ik heb mijn silk epil flex 9 binnen en gisteravond voor het eerst geprobeerd.
Ik heb best een redelijke hoge pijngrens al zeg ik het zelf. Mijn oksels en brazilian (voor en achter) zijn gelaserd met diode en vond ik best pijnlijk de laatste sessies. Ook heb ik mijzelf gewaxt, suiker en hot wax en vond ik dat ook altijd wel mee vallen.
Nou dussss gisteravond dat ding over mijn benen gehaald. Holy fuck ik vond het gewoon best pijnlijk? Ik kreeg ook helemaal tietzweet van de pijn dus ik ben gestopt met het idee dat ik de volgende dag (vandaag) verder zou gaan onder de douche. Dit zou namelijk minder pijnlijk zijn.
Nou vanochtend in de douche beide onderbenen gedaan. Pijnlijk maar wel iets minder en op een gegeven moment went het ook al is het geen lekker gevoel. Maar mijn benen worden helemaal niet glad? Ik voel nog steeds een beetje stoppeltjes. Ik had eigenlijk wel de verwachting dat alles er uit zou worden getrokken zodat je gladde benen zou hebben. Komt dit nog? Of is dit wat het is? Mijn beenhaar is 4/5 dagen geleden voor het laatst geschoren.
Maargoed ik denk ik probeer het op mijn armhaar. Hier heb ik heel zacht ongeschoren haar dus ik was gewoon benieuwd hoe het zou gaan en voelen. Pijn vond ik echt goed te doen maar hij epileert helemaal niet goed? Ik zie gewoon afgebroken haartjes en haartjes die niet gepakt zijn.
Ik ben er dus nog niet overuit of ik hem terug stuur of niet (was mogelijk ivm niet tevreden geld terug). Als iemand nog tips hoor ik het ook graag.
Je kan het een beetje bijknippen of trimmen, dit doe ik zelf altijd enkele dagen voor mijn wax. Maar je haartjes moeten minstens zo lang als een rijstkorrel zijn om te kunnen waxen.
Jaren geleden epileerde ik mijn benen ook, maar het werd nooit glad. Wel haarloos, maar geen babybenen. Sindsdien scheer ik en nu wel altijd gladde en zachte benen. Misschien omdat je met scheren ook het bovenste huidlaagje wegscheert/scrubt?
Ja dat vind ik echt jammer als dit echt zo is. In reviews lees ik dat mensen gladde benen hebben maar ik voel gewoon nog stoppeltjes (al zie ik ze niet echt).
Vandaag weer mijn benen gedaan en hij pakte wel weer wat haartjes maar voel nog steeds haren.
Maar is het bij epileren niet zo dat hij hele kleine haartjes niet pakt? Haartjes groeien (lijkt mij) niet evenredig waardoor ze in een andere groeifase zitten. Bij scheren haal je alles boven de huid weg maar bij epileren natuurlijk niet… En bij waxen worden ook de meeste kleine haartjes wel meegepakt.
Ja daarom vraag ik me dus af, als je dit nu elke keer bijhoudt worden je benen dan ooit glad?
Niet zo silky smooth als met scheren, maar wel glad. Dat hele gladde gevoel van scheren houdt bij mij ook maar een paar uur aan. Toen ik nog schoor, kon ik sochtends scheren en had ik savonds al stoppels. Ik epileer nu al een jaar of 10 mijn benen en mijn oksels en de haartjes zijn echt minimaal. Ik heb denk ik ook menig haarzakje kapot geepileerd want niet alles groeit nog terug. Ik moet wel echt goed mn benen scrubben, anders heb ik van die zachte ingegroeide haartjes.
Oh dat geeft wel een beetje hoop! Dan is het dus voor nu gewoon een kwestie van doorzetten en consequent zijn.
Gelukkig kan hij mee onder de douche en dan blijf ik dus voor nu dagelijks hem over mijn benen halen.
Ik heb in ieder geval een niet goed geld terug garantie voor 100 dagen.
Heb jij met je oksels en bikinilijn nooit een paar dagen ook rode bultjes?
Ik vind het top dat ik ruim een week geen scheermes hoef te pakken, maar dat moment van die bultjes vind ik zo irritant…
Onder de douche epileren werkt voor mij sowieso niet. Ik doe het altijd droog en alle kanten op. Maar die eerste keren is het nooit 100% glad, want er groeien nog steeds haren die je er niet uit hebt getrokken.
Bij mij zijn m’n benen wel echt glad en dat blijft ook wel even, af en toe een verdwaald haartje, maar over het algemeen is alles wel weg, ook op m’n armen en oksels. Ff een tijdje blijven proberen, zodat je de complete haarcyclus gehad hebt.
————
Ik ben hoogzwanger en heb net weer een Brazilian wax gehad. Echt een aanrader, ik heb altijd irritatie en epileren werkt niet op alle plekken en nu is gewoon alles weg! Was de derde keer en nu zat er al zoveel minder haar!
Denk dat ik dit straks ook blijf doen, want is echt veel fijner dan scheren/epileren enzo (heb m’n schaamlippen wel eens in het epileerapparaat gehad 0/10 would recommend)
Ik heb zowel droog als nat gedaan maar omdat ik net begon vond ik droog epileren wel echt pittig ondanks mijn hoge pijngrens. Een kwestie van gewenning maar dat moet wel goed komen.
Ik stuur hem dan voor nu nog niet terug en blijf hem consequent gebruiken totdat ik inderdaad een complete haarcyclus heb gehad. Dat moet wel lukken in 100 dagen denk ik zo… En mocht het alsnog niet bevallen dan kan ik hem nog terugsturen.
Wel fijn deze twee berichtjes want dat stelt mij wel weer een beetje gerust. Was er al wel een beetje zuur van want dat ding is niet echt goedkoop.