Teveel opties. Wat is een fijn epileer apparaat die ook onder de douche werkt en niet zo veel pijn doet?
Shit zeg, wegens mogelijk zwemmen dit weekend dacht ik voor het eerst eens mijn bikinilijn te harsen, gewoon om een keer te testen.
Ik heb gewoon helemaal een soort bloeduitstorting? Waar die hele strip zat…
Ik heb een Silk Épil 9 en die doet het prima! Ik heb ook veel goeds gelezen over de Rowenta Skin Respect, die kost de helft dus misschien fijner als je niet zeker weet of dit wel de beste methode voor jou is.
Ik lees veel over de braun silk epil 9 epilator, maar heeft iemand misschien ook de 5? Die is een stuk aantrekkelijker geprijsd om het eens uit te proberen en de reviews zijn goed, waarom dan toch de 9 kiezen?
De 9 is mijns inziens het fijnst voor wie nog niet gewend is aan epileren, omdat hij een groter opzetstuk heeft en onder water gebruikt kan worden.
Ik gebruik zelf bijna altijd mijn goedkope epileerapparaat van Philips, een Satinelle van 20 euro met snoer. Uit gemakzucht, want die hoef ik niet op te laden, en omdat ik het zo vaak doe dat ik gewend ben aan de pijn en ook weet wat voor mij werkt. Wanneer ik het epileren een tijdje verwaarloos grijp ik echter het liefst naar de SE9 om onder de douche te gebruiken, want daarmee ben ik wel echt eerder mee klaar en die doet ook aanzienlijk minder pijn!
Hmm de 5 is ook waterdicht zie ik. Wel heeft de 5 maar 28 pincetten, de 9 heeft er 40. Misschien moet ik eens wat verder in de reviews duiken. Het verschil is 40 euro.
Ik heb persoonlijk geen ervaring met de 5, maar ik kan je wel vertellen dat de 7 en de 9 precies hetzelfde apparaat zijn, maar met een ander opzetstuk. Mijn moeder heeft de 7, en gebruikt die altijd met het opzetstuk van mijn 9. Het zou me niet verbazen als het verschil met de 5 ook minimaal zou zijn!
Haha wat grappig! De 5 heeft minder opzetstukken en accessoires, dat zal het prijsverschil dan misschien verklaren. En misschien weet jij dit, bij sommige types zit een losse bikini styler. Ik kan alleen niet goed vinden of die scheert/trimt of ook epileert. Weet jij dat?
Ik weet het niet, want de 9 kun je ook zonder accessoires enzo kopen! Voor mij was het grotere opzetstuk echt de doorslaggevende factor, maar ik heb ook gewoon grote harige gebieden om aan te pakken (en op Prime Day was hij ~ 80 euro op Amazon, dus wel te doen! Amazon is de duivel, maar voor dit soort producten echt heel voordelig). De bikini styler is sowieso een scheer- en trimapparaat!
Gebruik je de flex of de gewone 9?
Ik twijfel om hem ook aan te schaffen.
Rare vraag maar kan je er ook je teenhaar mee epileren. En je gezicht?
Ik gebruik de normale, de Flex was toen ik hem kocht nog niet uit en die van mij is nog niet aan vervanging toe. Ik epileer mijn tenen er altijd mee, mijn gezicht is gelaserd, dus daar heb ik geen ervaring mee! Het zal wel erg afhangen van jouw gevoeligheid, als waxen goed gaat zal het waarschijnlijk geen probleem zijn!
Ah thansk voor je antwoord! Als je hem nu opnieuw zou aanschaffen zou je dan wel voor de flex gaan of denk je dat deze geen toegevoegde waarde heeft?
Jawel, omdat epileren echt een belangrijk deel van mijn verzorging is voor mij en ik dat geld er dus wel dubbel en dwars voor over heb om het ook maar een beetje gemakkelijker en sneller te maken! In mijn ervaring kun je echter hetzelfde resultaat boeken met elk soort apparaat, dus als jij je maar een paar keer per maand snel hoeft te epileren om glad te zijn zou het de investering waarschijnlijk niet waard zijn. Met mijn Satinelle van 20 euro krijg ik mijn benen net zo glad als met mijn SE9, het duurt alleen wat langer en het is een beetje minder handig!
Ik ben voor de flex gegaan en vind hem heel fijn.
Heb het idee dat deze meer haartjes pakt, door het mee bewegen.
@Mora @Perzik nou ik denk dat ik de flex ga aanschaffen! Krijg nog een stukje geld terug nav eindafrekening energieleverancier dus dat geld ga ik voor de flex gebruiken .
Ik kom er niet helemaal uit met mijn onderbenen. De haren voelen supergrof, scheren heeft geen zin omdat de stoppels niet weg te scheren zijn. Plus ik douche niet elke dag. Epileren is teveel werk en wordt het niet glad van. Ik ga maar even waxen met strips, even kijken of dat wat is.
Ik heb ook de 9 aangeschaft eergisteren en poeh je bent inderdaad wel heel lang bezig met alleen al je benen. Ook wordt het niet helemaal glad, maar voel ik nog wel wat stoppels. Ben vooral benieuwd hoelang het wegblijft want ik heb best een snelle haargroei.
Als je je er echt aan stoort kan je altijd kijken naar laserontharen. Het is echt een investering, maar vooral als je een lichte huid hebt en dikke/donkere zie je na een paar behandelingen al zoveel verschil dat je misschien daarna op scheren of epileren kan overstappen ipv het hele traject af te maken.
Zou je dit hier nog willen plaatsen? Ik twijfel echt of ik er 1 aan ga schaffen. Jij hebt hem nu net dus ben eigenlijk heel benieuwd!
Ja dat is mijn droom, maar veels te duur voor nu