Ontharingstopic

Bij de mijne geloof ik niet, maar zal nog eens kijken

Ik heb een aantal jaar maandelijks een brazilian wax laten doen. De haartjes bleven bij mij niet zo heel lang weg, ik denk zo’n zes dagen (nu ben ik ook wel een harig persoon). Die tussenfase vond ik verschrikkelijk, ik heb wel vaak dan mijn bikinilijn staan plukken met een pincet als ik ging zwemmen en niet gewaxt was. Ik kreeg ook héél veel ingegroeide haren, maar ik scrubde ook niet zo trouw (dus ik zou dat wel doen als ik jou was). Ik wil je niet afschrikken hoor haha, maar het vergt wel onderhoud imo, maar ik heb veel haar en een lastige huid.
Qua pijn: het doet zeer. :clown_face: Maar het is steeds een pijn van een paar seconden want ze duwen daarna snel op je huid om de pijn te verzachten!

1 like

Ja het is zeker een hele ervaring op zich haha. En het is wel echt handig voordat je een week op vakantie gaat bijv, maar het was wel een dure hobby en had voor mij niet het gewenste resultaat, maar goed ik zei al dat dat ook mijn eigen schuld is omdat ik te weinig scrubde! Ik wil in de toekomst ook zoooo graag laseren.

1 like

Ik zou gewoon gelijk gaan laseren en geen geld verspillen aan wax. Laseren is ook effectiever op ongewaxte huid omdat er door langdurig waxen een soort littekenweefsel om de haarschachten kan komen waardoor de laser de haarwortel minder goed bereikt.

2 likes

Kan ik wel meer over vertellen maar uiteindelijk hangt het gewoon af van een goede salon zoeken. Bij voorkeur een salon met meerdere lasers zodat ze kunnen kijken wat het beste past bij jouw huidtype en geen IPL. Het is niet slecht voor je lichaam, je haarwortels worden vernietigd en that’s it.

Ik ben zelf gelaserd bij een kliniek in Hilversum die alleen maar laseren doen en ben wel tevreden! Nooit meer een ingegroeide haar of bult gehad sindsdien. Ben alleen na 6 gestopt 2 jaar geleden ofzo. Voor het mooi zou ik dit jaar nog twee keer kunnen gaan bijvoorbeeld maar de haartjes zijn zo zacht en dun dat ik al tevreden ben. Je voelt ze niet echt.

1 like

Groot houdt dat ze ook tussen je benen en billen gaan etc. Bij klein doen ze alleen je venusheuvel en liezen. Ik zou gewoon eens langs gaan en info vragen! Kijken of je er een goed gevoel bij hebt

Soprano hebben ze bij mij ook gebruikt. Bij mij werkte het goed maar heb geen vergelijkingsmateriaal haha

Ohja mijn haartjes waren redelijk dun, veel en donkerbruin en mijn huid is medium.
Nu zijn m’n haartjes dun en lichtbruin een beetje zoals armhaar of het soort haar wat bij mannen op hun hoofd groeit als ze kalend zijn hahaha van dat soort babyhaar. De hoeveelheid zou ik inschatten op 20% van wat het was ofzo? Misschien nog iets minder

1 like

Ben je inmiddels al geweest? Ik heb altijd wel fijne ervaring met brazilian wax gehad ja behalve de eerste keer niet maar toen was ik ook bij een rare salon haha, maar heb het eigenlijk tot vorig jaar regelmatig laten doen bij delete ik had niet echt last van ingegroeide haartjes en gebruikte ook niet vaak een scrub. Denk dat ik 2 keer een ingegroeide haar heb gehad. Bij mij bleef het 2 echt mooi glad en daarna begon je wel haartjes weer te voelen maar niet veel. Ik kon meestal 5 weken wachten voor een nieuwe waxafspraak en dan waren mijn haartjes misschien 1 cm lang maar zeker geen oerwoud. Ik vond de haartjes altijd zachter terug groeien.
Soms als ik een tijdje niet ging en tussendoor ging scheren dan kwamen de haren veel stugger terug. Ik heb best dik en krullend haar.
Qua pijn doen bepaalde plekken wel pijn ja, maar dat is echt zo voorbij en als je regelmatig gaat dan vind je het al niet meer pijnlijk.

Mijn apparaat was uit 2006… heb nu de braun silk epil 9 flex en wat een wereld van verschil! Zoveel minder pijn en ik vind die flexibele kop heel handig, pakt de haartjes beter op.

@Yzile thanks voor steuntje in de rug. Het is een hoop geld, maar was zeker de moeite waard!

Ja grappig he!! Scheelt echt zoveel. Je bent ook veel sneller klaar met een nieuwe!

1 like

Ja was het echt waard!!

1 like

Uhm… sinds ik de Lumea prestige gebruikt heb ik best wat last van ingegroeide haren op mijn schaambot. Meer mensen last van?

1 like

@Ivory Ik zie toevallig je berichtje van een paar weken geleden en ben ook op zoek naar een goede laserontharing salon in de buurt van Tilburg. Ben je al ergens geweest, en is het goed bevallen?

1 like

Nee nog niet, ben nog steeds aan het rondkijken! Nog steeds tips voor omgeving Tilburg welkom dus.

1 like

Heb echt een beetje een suffe vraag, maar hoe scheren jullie je benen handig onder de douche? Context: ik woonde in een huis met een gedeelde maar hele grote badkamer waar we naast de douche een bad hadden, dus om je benen te scheren kon je heel handig je been op de rand van het bad zetten en zo zonder problemen scheren. Nu ben ik onlangs verhuisd en heb ik eindelijk gewoon heerlijk een eigen badkamer maar wel met gewoon een simpel en klein douchecelletje en nu weet ik gewoon echt niet hoe ik m’n benen makkelijk kan scheren want er is gewoon geen ruimte! Ik kan uiteraard gewoon bukken en dan scheren maar dat vind ik alles behalve handig en gemakkelijk? Heb ik net gedaan en zie ook dat ik allerlei plekken heb gemist nu hahahaha. Ik voel me echt een sukkeltje maar ik kan toch niet de enige zijn met dit probleem? Heeft iemand een gouden tip? Ik dacht al aan een krukje in de douche zetten maar dat past eigenlijk ook gewoon echt niet … :sweat_smile:

Misschien kun je gewoon op de grond van de douche gaan zitten? Dan kun je er ook wel goed bij denk ik?

1 like

Ik zet eigenlijk altijd mijn voet op een fles shampoo/douchegel. Wel eentje met een bredere dop. :smiley:

2 likes

Ik zet het been dat ik wil scheren een stap verder dan de douche vandaan waardoor eigenlijk alleen mijn rug nat wordt. In 1 hand een dot scheerschuim en de andere het mesje. Gewoon bukken en dan per strook eerst schuim met links en daarna met het mesje met de rechterhand. Anders is het schuim al weggelopen door het water omdat ik het te koud vind om de douche uit te zetten.

1 like

Ik zet mn voet tegen de muur of in de hoek muur/wand. Het is wel open douche

2 likes

THANKS ALL binnenkort gewapend met deze tips een tweede poging doen :joy::heart:

Je kan het ook buiten de douche doen, been op de rand van de Wc en dan alles schuimen en dan scheren, tussendoor mesje uitspoelen bij de wasbak

Ik ga zoiets in mijn badkamer nemen als ik een nieuwe neem: zittend douchen is echt helemaal het einde en ik wil altijd m’n voeten kunnen wassen en scrubben in de douche

6 likes