Oksels epileren is echt Ff tanden op elkaar… het is ook weer zo klaar als je een goed snel apparaat hebt.
Merk een heel verschil tussen mijn 18 jaar oude Philips satinelle en het turbo geval dat ik nu heb
Ik had ontharingscrème gebruikt voor het eerst in m’n bilnaad. Ik had vantevoren wel een patch-test gedaan en die was gewoon oké maar hier begon het vrijwel meteen te prikken en na een minuut of 2 heb ik het er toch maar afgehaald. Toen ik ging douchen prikte het nog steeds (ook al was het er toen al af) en nu is het nog steeds best wel gevoelig. Vind het vooral zo vreemd dat het bij het testen helemaal 0 klachten gaf, en hier meteen. Zou dat kunnen omdat het gevoeligere huid is of zou ik iets raars gedaan hebben haha?
Denk inderdaad dat je huid daar gevoeliger is. Was het ook speciale ontharingscrème voor die plek? Want standaard kan je daar niet de crème gebruiken dacht ik.
Ja, het was ontharingscrème voor de bikinlijn
Ik heb Murleys pro wax van bol.com gekocht en ben daar wel tevreden over. Zal best een dropshipper zijn, maar hij werkt prima en heb geen zin om maanden te wachten tot ik hem ontvang en wilde hem gewoon makkelijk kunnen retourneren als ik het niets vond. Voor oksels en brazilian vind ik hem fijn. Mooi glad en geen last van ingegroeide haren. Voor mijn benen vind ik het niet geschikt, omdat je daar heel veel wax voor nodig hebt en dan moet je steeds weer 15 min wachten totdat een nieuwe lading waxbeans gesmolten is. Ben er dan uiteindelijk uren mee bezig en het resultaat is nog steeds niet superglad.
Ja het werkt heel goed bij brazilian. Wel pijnlijk en ook echt wel beginnersgeklungel haha maar als de wax er eenmaal op zit en je ratst het eraf, heb je de haar met wortel en al te pakken. Je moet de wax ook met best een ferme druk opsmeren, zodat het goed bij de haaraanzet pakt. En de haartjes moeten tussen de 5mm en 1 cm zijn, anders ook kans op afbreken. Dit is een goed filmpje wat ik als voorbeeld gebruikte (wel heel expliciet). Omdat je het bij jezelf doet zit je er natuurlijk niet recht voor en is het wat meer geklungel, maar het is tot nu toe elke keer goed gelukt. Omdat die harde wax aan de haartjes hecht en niet aan je huid, kun je hetzelfde stukje ook meerdere keren waxen totdat alles weg is. Ik hoefde nog maar 5 verdwaalde haartjes met een pincet weg te halen ofzo. En ik denk dat je er steeds meer handigheid in krijgt als je het vaker doet.
@Memphis thanks voor de tips en het filmpje! Ik ben helemaal excited om dit zelf ook uit te testen!
Haha leuk! Deze waxsalon mevrouw heeft ook een goede tutorial voor je eigen oksels https://www.youtube.com/watch?v=5Ju_3Ozwdqk&list=LL&index=3&ab_channel=HKWaxCenter-AustinArbor
Het is nu ook pas echt weggetrokken, heeft heel de dag nog geprikt
Ja hier ben ik benieuwd naar. Heb een braun silkepil, doe alleen m’n benen en ben ook niet mega consequent maar moet soms echt vaak over een stuk heen voordat alles weg is.
Gaat een nieuw apparaat zoveel beter? Overweeg namelijk een nieuwe aan te schaffen mja het is niet dat deze het niet meer doet
Hmm ja, ik had een hele oude en de knop was er al vanaf maar hij deed het nog goed vond ik. Tot ik m liet vallen op de badkamervloer en hij niet meer aan ging. Toen heb ik een nieuwe gekocht via marktplaats en wow, deze pakt alle haartjes in 1 keer dus ben veel sneller klaar. En er zit een lampje in waardoor je goed kunt zien wat je doet. Ik ben echt verbaasd over het verschil eigenlijk.
Maar het is zonde om iets nieuws te kopen als je nog wat goeds hebt natuurlijk
Thanks! Nou ja, als een nieuwe veel beter gaat, dan wil ik liever een nieuwe. Ik ga eens rondkijken!
Is jouwe ook echt al 10+ jaar oud?
Ja, zoiets denk ik. Gebruik hem pas de laatste 3 jaar echt, maar ligt al lang in de kast en heb hem volgens mij van m’n moeder gekregen
Heeft iemand ervaring met laserontharing in omgeving Tilburg?
Ik vraag me dit ook af
Ik heb zelf al ruim 10 jaar de Braun silk epil 1170 die blijkbaar nog steeds verkocht wordt en redelijk goed wordt beoordeeld dus ik weet niet hoeveel zin het heeft een nieuwe te kopen. Ik heb hem in totaal maar iets van 2 jaar gebruikt dus hij kan niet “versleten” zijn.
Maar hij breekt al m’n haren af. Ongeveer 30% kan ik ontharen met dit ding en de rest moet ik met de hand epileren. Schiet niet op
Oei ik zie op bol wel wisselende reviews! Ik hoop dat hij bevalt. Voor mij is die ook prijzig maar er zitten aan die nieuwe apparaten ook allemaal snufjes die voor mij overbodig zijn, zoals hem onder de douche kunnen gebruiken en allemaal van die speciale opzetkoppen. Maarja dat is inherent aan die nieuwe apparaten blijkbaar
Maak je hem wel goed schoon? Ik merk dat mijn epilator mijn haartjes sneller afbreekt als ik hem de keer ervoor niet zorgvuldig heb schoongemaakt, dus haartjes eraf halen en een uurtje in een bakje met alcohol gooien zodat er geen vet meer opzit.
Maar ik las op bol juist een aantal ‘haartjes breken af’, vandaar
@Mora het wegvegen van de haartjes met zo’n borsteltje wel, maar dat andere niet. Zet jij het apparaat in alcohol…? Mijne is niet waterdicht haha
Alleen het kopje, volgens mij kun je die er bij alle apparaten wel af halen!