Ontharingstopic

Dit staat op de website, maar weet niet welke van de 2 ik heb gehad: Afhankelijk van uw huid- en haartype wordt de Candela Alexandrite- of YAG-laser ingezet.

1 like

Ik heb behandelingen gehad met de lightsheer diode laser, inmiddels alweer bijna drie jaar geleden denk ik en ik heb nog steeds gladde oksels. Destijds heb ik uitgebreid onderzoek gedaan en dit kwam toen als beste naar voren. Was niet heel goedkoop en niet helemaal pijnloos maar nog steeds heel blij mee.

1 like

O die ken ik niet. Ik ga ze ff opzoeken. Als het maar helpt.

@Frankie fijn dat je goede ervaringen hebt met die laser. Die zie ik nu ook vaak voorbij komen. Ik heb dus ook 3 jaar geleden mijn oksels gedaan maar de haren zijn weer terug gekomen. Ik moet even terugzoeken welke laser dat was.

Ik heb ook diode laser gedaan ongeveer anderhalf jaar terug. Ik zie wel echt verschil! Ik moet eigenlijk nog wel 1-2 keer terug om de laatste haartjes weg te laten halen.

Ik vond het wel pijnlijk. Ik heb best wel een hoge pijngrens maar elke keer als ik daar in de stoel lag dacht ik jee waarom doe ik mezelf dit aan. Ik heb mijn hele bikinilijn gedaan, tussen de billen, oksels en bovenlip. Alleen op bovenlip na 2 keer gestopt omdat de haartjes daar net te licht voor waren.
Ik vond oksels pijnlijker dan tussen de schaamlippen.

2 likes

Ik ben gelaserd met een soprano ice platinum als ik me niet vergis en alle haren bij je intieme delen, ook billen, en oksels.
Mā€™n haargroei is echt heel veel minder en ik heb nooit meer een harde stoppel gehad sindsdien. Door hormonale veranderingen is mijn haargroei wel iets terug maar ben alsnog heel tevreden.
Ik ben zelf ook niet zo kritisch op wat haar, hoef het niet zo glad als mā€™n wangen zegmaar maar gewoon geen stoppeltjes bultjes en ingegroeide haren meer en dat doel heb ik zeker bereikt.
Het was wel pijnlijk hoor, vind het te vergelijken met stroom krijgen of alsof er een hete naald in je huid gaat. Vooral als je een gepigmenteerde schaamstreek hebt om het zo maar te zeggen :thinking:

2 likes

Ik wil graag een Lumea kopen om zelf benen/bikini/oksels te laseren, maar er zijn zoveel verschillende types dat ik niet weet welke ik moet kiezen.
Vergelijken op de site helpt me ook niet verder, dus ik blijf me afvragen of hoe duurder hoe beter is??

Oooh echt waar. Mijn oksels doen echt goed pijn bij het laseren met de Lumea.

Rest van mijn lichaam geen last van. Maar die okselsā€¦ tranen springen in mijn ogenā€¦ en het blijft daar ook maar groeien totaal geen resultaat.

Benen/armen en snot blijven wel echt goed weg.

Ik heb inmiddels de Lumea Prestige gekocht, en gister voor het eerst gebruikt op oksels, benen en bikinilijn.
Ik voel amper pijn, het wordt voornamelijk even een beetje heet, maar ik ben benieuwd of het effect heeft of dat mijn haren toch te licht zijn.

Ik heb nu 4 behandelingen met de Lumea en donkerblond/lichtbruin haar wat volgens het schema zou moeten kunnen maar zie echt nog maar minimaal resultaat. Kan ik nog wat verwachten als ik doorbehandel of is die gewoon niet geschikt voor mijn haarkleur?

Heeft iemand een flesje Ingrown Go die ik over zou mogen kopen? Het product is echt nergens verkrijgbaar en ben radeloos met ingegroeide haartjes :frowning:

hoeveel weken heb je tussen de behandelingen zitten?
ik ben hier ook heel benieuwd naar.

en @Ceres oh wow ik heb nog nooit van dit product gehoord, heb je er zelf ervaring mee?

https://www.kruidvat.nl/kruidvat-face-body-anti-haargroei-serum/p/5360167

Deze heb ik nog niet eerder gezien. Iemand ervaring mee? Kan me niet voorstellen dat het heel veel doet eigenlijk.

2 likes

Steeds 2 wekenā€¦

Ik heb voornamelijk reviews gelezen en gekeken wat de verschillen zijn tussen de verschillende apparaten. Deze heeft 4 opzetstukken voor gezicht, bikinilijn, oksels en benen, en de hoogste lichtintensiteit (?) dus ik dacht ik doe het dan maar gelijk goed. Was ook de duurste, maar ik dacht: als ik het bij een salon laat doen dan ben ik duurder uit plus ik doe het liever zelf thuis wanneer ik tijd en zin heb.

Kan je gewoon op lange haren gebruiken! Ik had twee maanden laten groeien en toen mijn benen onthaard, ging super

Ik wil voor het eerst mā€™n benen epileren, doe ik dit best op stoppeltjes of zijn de haren beter enkele mm lang?

Net als waxen moet je een paar mm hebben.
Ik zou wel een icepack erbij houden.
Tenzij je van zelf kastijding houdt, dan succes :joy:

1 like

Wat @Flopsyunicorn al zegt, de haartjes moeten iets langer zijn en bereid je voor op wat pijn šŸ„²
Wellicht ongevraagd advies: ik epileer graag, maar als ik het een tijdje niet gedaan heb (paar maanden) dan begin ik meest opnieuw met eerst een keer waxen om weer in het routine te komen, daarna wekelijks een keer na het douchen met de silk epil over mijn benen wordt steeds minder pijnlijk

2 likes

Oh ik vind dat gevoel echt heerlijk haha, beetje fijne pijn. Alleen op mijn benen/oksels, down under 1x gedaan en nooit meer.

Mijn oksels vond ik echt de hel en terug.
Nooit meer, die laat ik wel harsen of ik scheer wel

1 like