Ontharingstopic

@MACdonalds @Virago @littlenumbers

Dank voor het antwoord! Wel grappig dat jullie zulke uiteenlopende ervaringen hebben qua pijn ook. Ik zou vooral mn oksels en bikinilijn fijn vinden, omdat ik daar sinds een jaar ook veel meer en donkere haargroei heb :grimacing:
Helaas heb ik wel echt een gevoelige huid (waxen heb ik geprobeerd en is geen optie en bij scheren heb ik wel veel bultjes) dus wellicht is epileren een nog erger idee :sweat_smile: maarja ik heb hem al gekocht en in het ergste geval gebruik ik hem gewoon met de scheerkop ofzo. Begin gewoon met mn benen en kies nog even een goed moment uit (met voldoende tijd) om het voor het eerst te doen. Wilde het eigenlijk morgen doen, maar ga daarna ook fietsen enzo in de zon, dus beter van niet. En verder :crossed_fingers::crossed_fingers:

1 like

Scrubben zou ik zeker doen, een paar dagen na het epileren. Mijn ervaring is dat haren makkelijker ingroeien als gevolg van epileren (met een apparaat dan, niet als je het met de hand doet). Niet per se onderhuids ingroeien in de vorm van bultjes/ontstekingen, maar ook tegen je huid aan dus die zijn makkelijk los te krijgen met scrubben. De haargroei is wel echt stukken minder vergeleken met scheren trouwens, en bij mijn oksels ook.

Qua pijn ligt het vooral aan de stugheid en de hoeveelheid van je haren of het te doen is. Zelf zou ik dat nooit doen met een epileerapparaat, maar ik zie dat de meningen daarover verschillen. Tegen de groeirichting in epileren kan er op den duur voor zorgen dat je haartjes gaan ingroeien. Maar dat verschilt ook een beetje per persoon, dus ik zou gewoon kijken hoe snel dat bij jou gebeurt.
Verder zou ik er niets opsmeren, misschien alleen koelen met een schoon koud washandje ofzo als het heel gevoelig is de eerste keren.

1 like

Waarom zou het makkelijker ingroeien na epileren met een apparaat dan met de hand?

1 like

Ik epileer eigenlijk alleen mijn oksels. Maar wat ik nu altijd doe wanneer ik een tijd niet geƫpileerd heb maar geschoren (bijv. op vakantie ofzo) is eerst scheren en zodra de eerste korte haartjes zich weer aandienen gelijk gaan epileren. En dan een dag later weer enz. Dan heb je niet Ɣl die haartjes in ƩƩn keer te pakken en bouw je het voor mijn gevoel een beetje op. Voor mij werkt dat altijd wel. Misschien heb je er iets aan :slight_smile:

3 likes

Dat is mijn ervaring. Met waxen of handmatig epileren heb ik nooit (of slechts sporadisch) last van ingegroeide haren. Maar misschien is dat ook omdat ik met een apparaat tegen de haargroeirichting in ga haha. Alhoewel, toen ik jaren geleden nog aan scheren deed en dat tegen de richting in deed had ik daar ook geen last van.

1 like

oke 1 oksel gedaan, 1 to goā€¦ :weary:

You can do it :muscle: ik heb 2 halve oksels gedaan ā€¦ denk ik?

Ik begon met mn benen en die vond ik met die massagekop en vond de pijn helemaal meevallen. Maar toen kwam ik erachter dat er helemaal niet goed/veel werd geĆ«pileerd :weary:met die ā€˜ouderwetseā€™ kop ging het een stuk beter. En dus pijnlijker haha!

Waar ik wel enorm tegenaan liep was de houding in de douche. Ik heb zelfs op de grond gezeten. En ik had niet het idee dat alles glad was, maar het konden ook bultjes zijn i donā€™t know anymore :woman_shrugging:

Toen probeerde ik mn oksels maar dat deed zo veel pijn en op den duur trilde mā€™n handen zo erg dat het niet meer ging :joy: Vanochtend nogmaals geprobeerd met het opzetstuk voor gezicht zodat het niet zoveel tegelijk was. Ik was vooral heel onzeker dat het apparaat de huid zou pakken ofzo ipv haar en dat ik hem steeds niet goed had (hoe weet ik dat die in 90 graden op de huid zit. Maar (volgens mij?) had ik het uiteindelijk wel te pakken, soms had ik hem oksel en dan deed het niet zeer, maar pas toen er haren zaten. Ik kon niet alles doen, maar als dit het ergste is moet het op den duur wel gaan (denk ik?). Ik lees dat de 2e x al veel beter i

Nog wel een vraag: ik moest duidelijk tegen de haargroei in epileren, anders lukte het niet. Maar ik kon niet echt glijden met de apparaat. Misschien is het omdat ik zo erg zweette van de spanning :sweat_smile: of heeft iemand een tip?

Ja heb het overleefd haha.

Die massagekop vond ik ook niks, die gebruik ik nooit. Ik heb mn benen de eerste keer in bad gedaan, maar dat was ook niet enorm handig. Is even uitvogelen wat werkt!

1 like

Ik gebruikte wel eens babypoeder of talkpoeder bij warm weer. Ging prima! Wel goed afkloppen voordat je begint te epileren.

1 like

Ja ik doe het meeestal in het weekend, ongeveer als ik 1,5 uur wakker ben. Ik heb het idee dat mā€™n huid sochtens veel zachter is dan savonds, dus dan epileren en daarna douchen.
Expres sochtens want dan heb ik geen deo op, ben ik rustig, nog niet gezweet etc en ik heb goed licht in de badkamer. Dan trek ik goed strak met mā€™n hand en ga ik mā€™n gangā€¦ even doorbijten maar maximaal 30 sec per oksel haha

1 like

Ik ga sowieso dus nooit mn bikinilijn etc aandurven met mn epilator, dus misschien dat ik toch eens een brazilian wax overweeg. Lijkt me dus ook fijn als ze het haar tussen je billen weghalen, dat zou ik zelf helemaal nooit durven haha.
Maar tegelijkertijd vraag ik me ook af of dat dan echt de moeite en het geld waard is omdat je het wel om de zoveel tijd moet blijven doen (en dus in de tussentijd het weer terug groeit en je daarmee rondloopt)

Als iemand daar trouwens aan of afraders voor heeft in utrecht hoor ik t graag :raising_hand_woman:t2:

Heb goede ervaringen met zowel the waxing company (burg reigerstraat) als delete (vredenburg, die is wat duurder). Ben idd wel gestopt vanwege de kosten, vond het wel heeel chill, zou het nu alleen nog doen voor ik lang op vakantie met veel zwemmen ga want kan het zelf echt niet netjes.

1 like

Ik gebruik al lange tijd een epilator om mijn benen te ontharen, maar krijg nu allemaal ingegroeide haartjes op mijn benen. Weet iemand wat je hiertegen kunt doen? Probeer ze nu met een pincet eruit te halen maar het ziet er niet mooi uit.

Scrubben een paar dagen na epileren, en ik haal de haartjes er sneller uit met een naald.

Met een naald vind ik een beetje eng klinkenā€¦ Maar scrubben is een goede ja! Heb alleen net eindelijk een beetje bruine benen gekregen dus ben bang dat ik de kleur er ook af scrub. Maar die ingegroeide haartjes is ook geen gezicht.

Ik heb ongeveer 3 jaar om de 6/7 weken gewaxt. Aan de ene kant was ik er heel blij mee, want het resultaat was (in het begin) wel echt mooi. Ik vond het persoonlijk niet zoā€™n probleem dat het in de tussentijd weer groeide, want het werd wel minder en ik vind een beetje haar ook geen probleem. En op het moment dat ik dacht hm oke nu is het een beetje too much, was het weer tijd voor de nieuwe afspraak.

Ik ben er alleen wel mee gestopt, want ik had het idee dat het heel slecht is voor je huid. Ik heb alles geprobeerd qua verzorging en ook verschillende salons, maar de ingegroeide haartjes werden met de tijd steeds erger en mijn huid daar reageerde er super slecht op. Had echt het idee dat het een te grove behandeling is voor zoā€™n gevoelig stukje huid. Dus uiteindelijk ben ik er mee gestopt en het duurde wel een half jaar voordat mijn huid weer helemaal hersteld was.

ik kan van een kennis de philips lumea precision plus overnemen voor een leuk prijsje. Echter is het al een wat ouder model. Ik vraag me af wat het verschil is met de nieuwere modellen en of ik misschien niet beter een nieuwere versie kan kopen. Of zou die wat oudere ook prima zijn.

Nou ik dacht gister ik ga ook een keer mn bovenlip met ontharingscreme ontharen, lekker makkelijk en pijnloos. Het is maar goed dat ik met niemand hoef te zoenen want t voelt nu al alsof ik stoppels heb :sweat_smile: Dat wordt weer waxen helaaaaaaaas

Ik heb vanochtend mijn eerste laser behandeling gehad!

Viel hartstikke mee gelukkig. Ben echt al 2 jaar ervaringen aan het lezen en een geschikt bedrijf aan het zoeken, maar las altijd zoooveel negatieve dingen dat er amper verschil was of dat alles binnen no time weer terug groeide, dus was een beetje bang om er zoveel geld aan uit te geven. Maar heb nu iets gevonden waar ze niet met een IPL werken maar met een Alexandrite laser waardoor de haren echt niet meer terugkomen.

Heb mā€™n oksels, complete bikini lijn en onderbenen laten doen. Kostte me ā‚¬290 (Voor 1 sessie dus). Moet waarschijnlijk een stuk of 7 behandelingen laten doen maar als ik er 4 doe zullen de haren waarschijnlijk al voor het grootste gedeelte weg zijn. Vond het wel heel erg fijn dat ik geen contract moest tekenen of alles (of een gedeelte) al op voorhand moest betalen, ik mag gewoon per keer bepalen of ik nog een behandeling wil, dus zit nergens aan vast.

Qua pijn viel het echt heeeel erg mee. Af en toe was het even onaangenaam maar als het dan net iets te pijnlijk werd was het alweer klaar. Stond binnen 45 minuten buiten. Over 6 weken heb ik de tweede afspraak. Kan echt niet wachten tot ik nooit meer hoef te scheren en geen last meer heb van die ingegroeide haartjes :heart_eyes:

6 likes

Fijn dat het je goed bevalt! Ik heb heel benieuwd wat het resultaat op de lange termijn is.

Ik zie af en toe reclame voorbij komen voor zoā€™n single blade scheermes. Heeft iemand daar ook ervaring mee? Krijg je dan echt minder snel last van ingegroeide haartjes?

1 like