Onnodige kutopmerkingen

Op de basisschool in groep 5/6 ofzo heeft een jongen een keer gezegd dat ik een aardappelneus had. Jarenlang (en nogsteeds wel een beetje) onzeker over mn neus geweest en gedroomd over een neuscorrectie. Als ik dit nu weleens aan mensen vertellen zeggen ze echt ‘jij? Aardappelneus?’ Dus kan het nu langzaamaan wel een plekje geven maar dat heeft wel jaaaren geduurd

Jij bent nog een veel te lieve heks :weary:
Vraag Zwarte Magica anders even?

2 likes

Hahahahahhaahhaaha

1 like

Zij is ook aardig hoor, kijk eens wat ze nastuurt!
image

5 likes

Ik heb dit topic een beetje vermeden en vind het zo verdrietig om jullie verhalen te lezen.

Ik ben vroeger ook erg gepest; dat ik te dun en heel erg lelijk ben. Een jongetje in de buurt was echt vreselijk, maar hoorde het ook wel eens van random mensen op straat dus dat werd dan alleen maar bevestigd. Soms hoorde ik mensen zich ook afvragen of ik een jongen of meisje ben.

Ik heb het een beetje verdrongen, maar ik heb ook lichte straatangst gehad hierdoor. Ik ging alleen naar buiten als het echt moest en met vriendinnen afspreken vond ik erg moeilijk. Soms had ik geen eten in huis, omdat ik niet naar de winkel durfde omdat ik bang was dat mensen gemene dingen zouden zeggen. Ik heb heel lang bij een psycholoog gelopen en uiteindelijk heeft emdr me wel redelijk geholpen. Ik heb nog steeds dagen dat ik liever niet naar buiten wil en aan de ene kant ben ik dol op winkelen, maar aan de andere kant word ik er ook soms verdrietig van omdat ik dan zoiets heb van ‘zonde dat ik nu die mooie kleding draag’.
Vind het zo zonde hoe pesten je leven kan beïnvloeden, ook jaren later nog:(

1 like

Ik schrik er echt van wat ik hier allemaal lees. Wat afschuwelijk dat mensen zo kunnen zijn.

Ik heb mezelf vroeger een poosje beschadigd. Ik was depressief en zag dat als een oplossing.
Een paar mensen wisten het maar kennelijk werd het ook doorverteld. Toen ik een keer op een verjaardag was zei iemand die ik niet goed kende ineens tegen me dat ik lekker in een glasbak moest duiken omdat ik dat vast lekker zou vinden. Ik ben toen direct van die verjaardag vertrokken. Anderen die op die verjaardag waren zeiden later dat hij het “vast niet zo bedoelde”. Het kwetste me misschien nog wel het meest dat ze het voor hem opnamen.

Ik heb enorm dik, krullend haar en werd vroeger altijd een schaap genoemd of ze mekkerden naar me. Daardoor heb ik echt een intense hekel aan mijn haar en stijl ik het bijna altijd

Jezus Christus die gaat heeft echt issues wtf!!!

1 like

Toen ik op de middelbare school zat kon je altijd met Valentijnsdag een roos naar een andere leerling laten sturen. Op de dag zelf was het altijd de vraag wie er een roos zou krijgen. Ik kreeg eigenlijk nooit een roos en ging er ook vanuit dat ik die niet zou krijgen (ik was niet echt populair ofzo) en het waren vaak dezelfde meisjes die wel een roos kregen. Maar het was toch altijd weer even spannend, ik wist heus wel dat ik niet echt kans maakte, maar ergens hoopte ik natuurlijk ook dat ik er een keer één zou krijgen. Toen was het weer een keer Valentijnsdag en deelden ze rozen uit en liep er iemand naar me toe en kreeg ik een roos. Ik geloofde het bijna niet, maar hij was toch echt voor mij. Ik helemaal blij natuurlijk. Toen stond in het kaartje zoiets als “je dacht toch niet echt dat iemand je leuk zou vinden he?”
Bleek dat jongens mij zo lelijk/stom/sneu vonden dat ze dat nog even wilden bevestigen door dit te gaan sturen en dat ze mijn blik wilden zien als ik het kaartje zou lezen? Gelukkig zat ik op het moment dat ik die roos kreeg in een soort zelfstudieruimte, waardoor ze er niet bij waren. Alsnog zal ik dit nooit vergeten, heb me zelden zo vernederd gevoeld als toen.

Jezus, eigenlijk zou school moeten controleren wat er in de kaarten staat om dit soort dingen te voorkomen

14 likes

Ik ben ook heel erg gepest op de basisschool. Sowieso met…goh wat een verrassing, dat ik te dik was, en dat ik een bril had. Ik werd iedere dag wel geslagen op het schoolplein door kinderen die ik niet eens kende. Vriendinnen gingen dan maar mee vechten omdat het eigenlijk niet anders ging. En dan zeiden ze nog vaak tegen die vriendinnen:’ ik heb niks tegen jou hoor, we willen alleen maar die dikke slaan’. Echt wtf haha. Een kind had weleens mijn bril van mijn gezicht afgeslagen, zo hard dat ik een blauw oog had. Ik weet nog dat ik toen op de wc stilletjes zat te huilen en het probeerde te verbergen.

Toen in de bovenbouw zat ik in de klas met een jongen die mij psychologisch echt helemaal kapot wou maken. Iedere dag begon hij weer over hoe dik en walgelijk ik wel niet was. En om de een of andere manier kon ik er echt goed mee dealen altijd omdat ik wel gewoon vriendinnen had, maar er was 1 dag dat we in de klas gingen eten, en dat ik toen een chocolaatje op de grond liet vallen, en toen zei hij:’ nou, vreet op dan! Vieze dikke kut zwerver! Jij bent zo dik dat jij echt alles van de grond zou opeten’. Toen zei ik nog:’ ik ben geen zwerver ik woon in een groot huis en mijn ouders zijn best rijk’ En toen ging de hele klas lachen, en zei hij:’ ja hoor! Wat triest dit! Kijk hoe je eruit ziet man! En je moeder ziet er ook uit als een vieze zwerver. En ik was altijd heel sterk, maar toen begon ik echt te janken waar iedereen bij was. Ik durfde op een gegeven moment ook niet meer te eten als hij mij kon zien. Iedere dag moest hij mij hebben en hij heeft me ook een paar keer aangevallen, maar ik was gelukkig lang en groot dus kon redelijk goed terugvechten nog op die leeftijd. Heb trouwens nog wel een keer foto’s meegenomen van mijn ouders hun huis met een zwembad in de tuin etc hahahaha ik vergeet nooit die kop van hem toen. Wat een vreselijk kutjong was dat zeg.

Hij ging ook doen alsof zijn beste vriend verliefd op mij was, en met mij wou dansen bij het kerstdiner, om vervolgens te zeggen:’ wtf wat denk je nou? Dat hij echt met je wou dansen? Kijk hoe je eruit ziet dikke trol!’. Verder sowieso heel veel opmerkingen over mijn gewicht en uiterlijk, kan ze niet eens meer allemaal opnoemen denk ik.

Ik heb trouwens nog weleens zijn Facebook opgezocht. Ik hoopte altijd dat hij de toiletten van een MacDonalds aan het schrobben is ofzo haha maar helaas. Hij is wel fucking tokkie dat wel.

4 likes

Aah thnx de herkenning is fijn, ook al niet leuk dat jij je ook zo voelde! Heeft ook even geduurd voordat ik er op kon vertrouwen dat iemand mij toch ook echt leuk kon vinden zonder dat er een addertje onder het gras zat. Is gelukkig wel goedgekomen later.

Wtf… Dit is echt niet normaal. Ik moet dit topic ook eigenlijk niet lezen want ik word er zó boos van!!

3 likes

Ohja weet nog op de middelbare school dat ik pauze had en een jongen uit mijn klas naar me toe kwam lopen en me opeens helemaal in elkaar trapte. Snap echt nog steeds niet waar dit vandaan kwam, werd ook helemaal niet gepest oid. Weet nog wel dat hij me in de houdgreep had en ik hulpeloos een vriendin van me aankeek en dat ze niets deed. Voelde me echt vernederd toen. Heel vreemde situatie

Wat bezielt mensen toch om zich zo te gedragen, geen woorden voor.

1 like

Wtf??? Sommige mensen zijn echt niet goed hoor

2 likes

Ik vind dat scholen zulke dingen niet zouden moeten doen. Er zijn altijd mensen die niets krijgen. Hetzelfde geldt voor gym waarbij er 2 kinderen dan zelf hun groep mogen kiezen. Bij mij waren het altijd dezelfde die als laatste overbleven. Weet nog dat ik dat altijd vet lullig vond.

4 likes

Wow ik vind dit zo bizar? Wat supernaar voor je, hopelijk ben je niet meer bang voor die idioten

Dankje voor je antwoord, heel lief. Je hebt ook helemaal gelijk. Ik moet zeggen dat ik me meestal wel gewoon zelfverzekerd voel hoorzitting, maar als je je slecht voelt sluipt zoiets erin.

Ik wil trouwens sowieso zeggen dat ik echt verdrietig word van het lezen van al jullie berichten. Wel laat het me weer goed zien hoeveel pijn woorden kunnen doen, ik heb nooit zulke vreselijke dingen gezegd, maar ik denk dat iedereen weleens iets lulligs over iemand zegt. Goed om dit weer eens te realiseren.

1 like