Onnodige kutopmerkingen

Wilde eigenlijk niet meer meeposten op dit nieuwe forum, maar dit topic raakt me echt diep persoonlijk.

Sowieso al deze opmerkingen hierboven, breekt echt mijn hart. Knuffel voor jullie!

Ik kan me nog zo goed herinneren dat ik op de middelbare in de klas zat, minding my own business, en er later achter kwam dat de popijopi jongen van onze klas had getweet: “zit naast Anabanana tijdens geschiedenis, zij is echt ** lelijk.” Dit is me echt al-tijd bijgebleven, kan me ook nog goed herinneren dat ik voor de spiegel stond en dacht, is het echt zo erg? Ik schaamde me ook heel erg tegenover mijn vriendinnen, en echt mijn hele jaarlaag had het gelezen en wist ervan.

Verder heb ik inderdaad ook zo’n fijne moeder die me vroeger geld aanbood als ik zou afvallen, want het “liep toch wel een beetje uit de hand.” En nog steeds maakt ze regelmatig opmerkingen over mijn gewicht.

1 like

Liefde voor iedereen hier.

Ik heb een moeder die erg vroeger erg goed was in onnodige kut opmerkingen, met name over mijn gewicht, daar was ze namelijk altijd erg ontevreden over. Wat me heel goed is bijgebleven is dat ik een jurkje paste dat ik zelf super leuk vond en haar enige reactie was ‘ja, misschien als je 5 kilo afvalt’. En dat terwijl ik niet eens heel veel te zwaar was. Gelukkig ben ik super blij nu met mezelf, maar dat is absoluut niet dankzij haar.

Een familielid van me maakt élke keer als we bij mijn ouders op bezoek zijn een nare opmerking naar mijn vriend toe. Mijn vriend heeft een buikje en diegene zegt dan altijd semi-bezorgd: pas op dat je niet te dik wordt, anders wordt je net als ik ooit was. Diegene woog 250 kilo, was ong. 30 jaar werkeloos (vond ie prima), had een goor gebit en stonk. Dat gewicht is eraf door een maagverkleining en hij heeft nu een kunstgebit: allemaal betaald door de staat zodat meneer weer aan t werk kan (en nu verzint hij altijd smoesjes om niet te werken). En zoooo trots dat afvallen is ‘gelukt’.
En dan mijn vriend op zijn buikje aanspreken…ik word van binnen altijd zo woest. Ik zeg achteraf altijd: volgende x zeg ik dat mn vriendecht niet zo wordt als hij: een werkeloze luie, stinkende vetzak. Maar uiteindelijk doe ik het toch niet…

Sorry beetje lang onsamenhangend verhaal maar t zit me hoog

Edit: misschien past dit niet in dit topic omdat ik ook een kutopmerking maak…als iemand zich aangevallen voelt, haal ik het weg

1 like

Ik vind alles naar om te lezen, maar dit is op geen enkele manier te begrijpen. Jij verdient zoveel beter dan dit. Het is echt jammer dat familie niet gekozen kan worden, dat is het enige dat ik kan zeggen.

Ik zou je knuffelen als je hier was

3 likes

Heel veel liefde voor jou. Gewoon. Echt gemeend :kissing_heart:

2 likes

Ik probeer sinds augustus vorig jaar een paar kg aan te komen. De helft zit er inmiddels aan. Ik ben niet graatmager, maar wel gewoon heel slank en zou er graag 5kg bij willen om net ietsje voller te zijn en wat meer reserves te hebben - maar ben niet vel over been oid.

Zegt een collega vorige week; oh jeetje, eet je nog wel? Je ziet er weer eng mager uit hoor!

Serieus? Dat is net zo fout als tegen een dik iemand zeggen: wow, je ziet er echt vies dik uit. Eet je niet te veel?

8 likes

@Zemraluani @ohappyday

Lief van jullie :heart:

1 like

Jeetje ik kan het echt niet geloven dat je moeder dit allemaal heeft gezegd. Ongelofelijk… knuffel voor jou :heart:

1 like

Ik weet dat ik dit topic heb aangemaakt maar ik vind het echt hartverscheurend om jullie verhalen te lezen. This is me. Hugging jullie allemaal. Stuk voor stuk.

11 likes

ik vind het echt zo naar voor jullie :heart:

Ik ben nooit gepest en heb nooit opmerkingen over m’n uiterlijk gehad. Maar de laatste tijd krijg ik wel opmerkingen over m’n gewicht. Vorig jaar ging het uit met m’n ex en ongeveer gelijktijdig ben ik met de pil gestopt en heb een koperspiraal genomen. Ik viel toen best veel af, en ik was al slank. Toen dacht ik nog dat het met m’n break-up te maken had, maar inmiddels ben ik erachter dat dit m’n echte lichaam/figuur is, en dat ik onder invloed van hormonen was aangekomen. Maar nu krijg ik opmerkingen als: je moet echt bijgevoerd worden, eet jij wel? Oh je gaat nu zeker alles eruit gooien etc. Echt pleur op! In mijn ogen ben ik wel slank, maar zeker niet te mager. En al was dat wel zo, hou lekker je opmerkingen voor je. Als je je echt zorgen maakt, ga dan een gesprek met me aan.

1 like

Heftig om al die verhalen te lezen. Ik vind het zo ongelofelijk onrechtvaardig en wil niet erkennen dat de wereld/mensheid zo in elkaar zit (al is het helaas wel zo).

Ik had veel problemen van mijn 16e tot nu… en toen kwam mijn oma op een verjaardag en toen vroeg ze toen we samen waren ‘heb je je moeder nou nog niet genoeg pijn gedaan?’

En ook op automutilatievlak had ik problemen… op gegeven moment nogal uit de hand gelopen in een kliniek. Ik kreeg te maken met een ambulancezuster die tegen me zei ‘zo jij bent net een snijplank’ (op hele denigrerende toon)

Iedereen veel sterkte :two_hearts:

Daarnaast gepest, die opmerkingen weet ik niet goed meer. Zwarte gaten in mijn hoofd :wink:

@Hippe_kikker Die opmerking van je oma en die van de zuster vind ik ook heftig zeg! Alsof je dat alles voor je lol gedaan hebt.

:heart:

Ik schrik echt van de verhalen hier. Wat bezielt zulke mensen?

Nee die opmerkingen zijn gewoon vervelend. Of de ‘ben je nog steeds niet aan de man’ varianten.

3 likes

Wat een klootzak

3 likes

Nou zoals je hier kunt lezen mag je dat ook tegen dikke mensen zeggen :stuck_out_tongue:

3 likes

Wat vreselijk, dat kán toch niet… :frowning:

Ik merk dat ik nog steeds onzeker ben door mijn middelbare school en vooral 1 opmerking van een jongen uit mijn klas. Hij zei over een vriendin en mij: ja ze zijn wel aardig, maar wel fucking lelijk.
Ik dacht daardoor ook dat iedereen op school me lelijk vond, kwam er pas later achter dat er best wel wat jongens waren die me wel zagen zitten. Maar merk dat ik nu nog vaak denk dat mensen mij niet echt leuk vinden en was tijdens mijn master ook telkens verbaasd dat mensen mij echt leuk vonden en het jammer vonden als ik er niet was. Komt natuurlijk niet door 1 zo’n opmerking, maar het hielp niet. Sowieso was die jongen gewoon een lul eigenlijk.

Glieter flater flat, al die haters hebben nu een dikke wrat!

21 likes

Ah wat vervelend om dit te lezen! Mensen die onzeker zijn zeggen vaak nare dingen over anderen zodat ze zich beter voelen. Waarschijnlihk was hij ook super onzeker

1 like