Ondergoed-topic

Hm welk model dan? Ik vind het dus niet lekker als er iets tussen mijn billen zit. Dat hoge model (cheeky) lijkt me snel er tussen te kruipen?

Ohh ja ik heb alleen ervaring met strings, die vind ik heel fijn.

Op maat. (Enkel de kanten strings vallen iets groter)

1 like

Nina von C is misschien ook wel wat. Op het kant na, dat aan de zijkant zit, bestaat het uit katoen en Elasthan

1 like

Je had gelijk! Ik ben vandaag naar een lingeriewinkel geweest en ik had een cupmaat groter nodig. Ik heb 2 beha’s gekocht die mooi aansluiten en comfortabel zitten. Een beige en een zwarte, dan kan ik weer even vooruit.

Triumph amourette charm

Passionata rhythm t-shirt bh met mesh

Ik heb echt ontzettend veel gepast en deze 2 merken zaten het best. Wel grappig, want hier kwam ik de vorige keer ook op uit.

3 likes

Leuke beha’s!

Ik ging die onderste even googlen en toen kwam ik deze foto tegen. Ik ben geen expert, maar dit is toch veel te klein? 🥲

Dankje! En oei… Nee, erg oncomfortabel lijkt me :sweat_smile:

Valt wel mee hoor! De beugels zitten om de borst heen (dus ze prikken niet bij de oksel in de borst), en vooral daar aan kan je zien of een cupmaat goed is. En bij het decolleté vind ik ‘m eerlijk gezegd ook niet heeul krap hoor, maar dat is lastig te zien van een foto haha

3 likes

Leerzaam! Ik vond bij deze beha het voorgevormde stuk wat klein en daardoor oncomfortabel ogen, maar dat is ook gewoon het model natuurlijk. De beugel lijkt inderdaad wel goed om de borst te zitten.

Ben echt blij met m’n nieuwe beha’s! Ik fietste net over heel veel hobbels en het bleef allemaal op z’n plek en ik voel hem haast niet zitten. Wat een verschil met niet goed zittend ondergoed zeg. Dat beïnvloedde onbewust toch wel m’n dag.

Aaah oki! Ik vind sws die vorm altijd zo platgedrukt uitzien en ik denk dat bij mij hoe dan ook alles eruit vliegt :rofl:

Jaa het is idd kleiner dan bij een standaard model, maar het is bij zo’n model juist het idee dat je een stukje voorgevormd hebt (soms met push-up erin), en dan is die laag kant eroverheen (vaak vrij elastisch) waar dan de rest van je borst wordt opgevangen. Geeft net weer een wat andere look.

En ja @Vaiana hoe groter je borsten, hoe meer profijt je hebt van een hoger tussenstukje. Dat sluit je borsten net wat meer in, zoals je hier ziet bijv:

Of bij deze, die is al wel iets lager in het midden maar nog steeds beduidend groter dan het middenstukje van die gele bh:

3 likes

Ik wil mijn eerste body kopen maar ik heb een vraag. Dragen jullie ondergoed onder jullie body? Het lijkt mij niet dat je je body elke keer na het dragen wast?

Bedoel je gewoon een T-shirt of blouse body of een lingerie body van kant ofzo?

1 like

Doe ik altijd wel! Met ondergoed eronder vind ik een beetje aan het idee van een body voorbij gaan en niet wassen na het dragen vind ik niet fris. Bij een lingerie body dus

1 like

Ik draag er geen ondergoed onder en was hem na één keer dragen! Wel op de hand wassen, meestal is het wat te delicaat voor machine was. Je kan een body in principe zien als een soort vervanging voor je onderbroek + bh (maar dan als één stuk) en ik zou het dus ook zo behandelen qua hoe je het draagt en wast.

1 like

@Yzile @Dombo @jojo thanks voor de reacties! Het is een (deels) kanten body met een bh er in. Echt een lingerie body dus. Ik was mijn bh’s ook altijd met de hand, dus deze gaat na 1x dragen ook in de handwas :grin:

Nu het toch over bh’s wassen gaat: ik lees wel eens over dat wasmiddel van Soak. Dat doe je in een emmer met water en dan kan je bh er 15 minuten in weken en daarna hoef je het niet uit te spoelen. Maar… Hoe werkt dat? Het klinkt alsof je dan met een bh vol met zeep achterblijft :sweat_smile:

Dit klinkt wel echt ideaal! Ik kan geen ingredientenlijst vinden maar het klinkt alsof er geen zeep in zit maar het eerder zoiets is als een desinfecterende handgel. Alleen droogt dat omdat er alcohol verdampt (toch?) en alcohol lijkt me weer niet helemaal ideaal met wassen.

Lijkt me dus dat het zoiets is, desinfecterende handgel voor je bhs. Vraag me wel af hoe schoon het dan echt wordt.

Ja, daar twijfel ik dan ook over. Of het wel schoon wordt. Ik geloof dat SuperBra het ook verkoopt. Misschien kan @Silica er wat meer over vertellen?

Ik ken dat van wol wassen maar niet voor lingerie! :thinking: