Ondergoed-topic

Ik weet er niet helemaal de scheikunde achter, maar ik heb gelezen dat er iets in zit dat het vuil uit je beha het water in trekt. Op die manier blijft het werkzame spul zelf dus niet achter in je beha. Wel vraag ik me soms af als ik m’n beha uit het water haal of er dan geen vuil in het water in m’n beha achterblijft (als je het nog snapt).

Ik gebruik het al een tijdje en ben er ook wel blij mee. De volgende keer ga ik wel voor degene met neutrale geur denk ik, maar het werkt makkelijk en snel. Ik gebruik het ook voor panty’s en andere dingen die ik liever niet in de wasmachine gooi

2 likes

Ja ik snap je haha. Zou het misschien zo werken als bijvoorbeeld Biotex, met enzymen? Wel goed om te horen dat je tevreden bent. Ben nu wel nieuwsgierig.

1 like

Ik heb een sample meegekregen van Superbra. Het werkt prima maar ik vind het niet heel fijn. Ik was liever mijn bh’s snel en warm met de hand. Heb het idee dat het dan “schoner” is maar dat zit vast tussen mijn oren! Ik zou even kijken of ik mijn andere sample kan vinden voor een eventuele ingrediënten lijst.

1 like

Het idee is dat het heel mild is en nauwelijks schuimt en dat je het daardoor niet per se uit hoeft te spoelen. Het is niet zoals hygiënische gel die verdampt, er zal ook ook wel wat Soakspul achterblijven in de stof, maar omdat het dus zo mild is, is dat niet erg voor je huid of voor de BH.
Ik gebruik het zelf ook voor mijn BHs, als ik Soak met geur gebruik spoel ik de BHs dan nog 1x extra ‘af’ onder de kraan na het weken omdat ze anders wel erg sterk naar de parfum ruiken.

1 like

Iemand die ondergoed (naadloos) kan aanraden wat niet trekt in je lies? Ik vind alles met pijpjes of een string sowieso verschrikkelijk zitten. Had gisteren iets naadloos aan van Hunkdmoller en dat deed echt pijn aan het einde van de dag :tired_face:

Ik gebruik dit en het werkt top! Er blijft geen schuim achter en je bh’s zijn gewoon schoon als ze opdrogen, zonder zeepresten of iets. Mijn favoriete geur is de oranje, zo lekker. Ik ruik trouwens zelf geen parfumgeur als het is opgedroogd maar ik ruik niet zo goed haha dus dat zal wel per persoon verschillen.

3 likes

Ik heb fijne naadloze katoenen slips van intimissimi. Heb wel een maatje groter nodig dan normaal.

3 likes

Ik heb voor het eerst menstruatie ondergoed van chantelle.
Ben benieuwd hoe goed het werkt.
Had ze van de week even snel gewassen en dat water was vies van de kleur :scream:
Kwam er alleen achter dat ze op 30 graden in de wasmachine kunnen :woman_facepalming:

1 like

Naadloos katoenen ondergoed van Tezenis!

1 like

Ik zweer bij de naadloze seamless ‘the invisible’ van cotton on. Ken ze al jaren uit het buitenland maar nu ook eindelijk in NL via Zalando. Geen stomme randjes, zachte stof, goede ‘dekking’ aan de onderkant én niet duur

Oh heel benieuwd! Wil je je ervaringen delen?

2 likes

Ik heb wat dingen van lotties period, bevalt heel goed. Alleen wat @Flopsyunicorn al zegt dat het op 30 graden moet, mijn wasbaar maandverband/inlegkruisjes doe ik altijd op 60 graden, onhandig dat het niet in dezelfde was. Maar dat is het vervelendste dat ik erover kan zeggen dus dat valt reuze mee :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

30 klinkt ook echt als best koud voor zoiets! Zou je idd eerder 60 verwachten.
En het voelt niet plakkerig of zo als je gaat zitten met zo’n onderbroek?

Nee daar heb ik geen last van!
Ja denk dat het materiaal anders sneller slecht wordt ofzo?

2 likes

@Feather ik heb mijn sample terug gevonden. Heb er even een foto van gemaakt. Weet niet of jullie er wat aan hebben maar dit is het:

2 likes

Komt dat niet ook omdat bloed bij warm water juist meer intrekt dan bij koud water?
moet je het ondergoed ook in een emmer water bewaren net als wasbaar maandverband eigenlijk?

Weet ik niet want bij wasbaar maandverband bewaar ik het inderdaad in een emmer en mag het daarna op 60 graden wassen. Weet eigenlijk niet of dat met het ondergoed moet, het in water laten staan, maar doe ik altijd wel.

1 like

Die van C&a zijn meestal 5 of 6 stuks in een verpakking. Katoen. Naadloos. Ik vind ze echt super. Ook met tijden waarin ik een enorme urticaria aanval heb met jeuk overal blijven deze lekker zitten.

Ik heb nieuwe beha’s nodig en die haal ik normaal altijd bij H&M of Hema maar ik zie nu echt niks. Alles is lelijk of saai, alleen maar zwart/wit/beige? Why? En veel bralettes, maar dat vind ik niet fijn zitten.

Ik slaag altijd goed bij de livera! En heb een tijdje terug ook een mooi setje bij de hunkemoller gekocht (zonder beugels). Misschien kun je daar eens kijken?

1 like