Mweh die lockdown komt me helemaal niet goed uit
Mijn beha’s zijn denk ik te klein en sommige te ruim geworden en nu zit die band dus niet meer lekker. Maar ja, kan niet naar de winkel dus even volhouden nu. Kan iig lekker doorsparen zodat ik extra veel kan kopen
of lekker zonder lopen nu je toch veel thuis bent (en je lichaam dat toelaat)
Ik ben niet veel thuis
Misschien op chilldagen maar een sportbh dragen
Niet veel thuis: jaloers! Ik ben te veel thuis nu met Corona. Ik kan wel zonder bh (thuis!), maar realiseer me dat dat niet voor iedereen is weggelegd.
Waar kan ik fijne, lekker zittende, geen synthetische onderbroeken halen?
Ik heb zoveel onderbroeken die niet fijn zitten. Van die randen die zo dik gestikt zijn dat ze in je liezen snijden. Of gewoon vervelend materiaal.
Ik zoek een lekker zacht stofje, zonder randen. Niet te duur. En geen oma onderbroeken.
Ik heb dankzij @crazyplantlady haar tip deze gekocht en ik vind ze heel fijn.
https://www.tezenis.com/nl/product/seamless_cotton_briefs-1SN05V.html?dwvar_1SN05V_Z_COL_TEZD=150U
Maar misschien vind je dit al te oma?
Nop! Niet te oma.
Ook maar wat besteld daar. Heb idd ooit eens een onderbroek bij hen gekocht op vakantie die heeel lekker zat! Dus ben benieuwd.
Hoop snel binnen
Ik had het binnen 2 dagen binnen. Of eigenlijk zelfs 1,5 dag. Echt super snel! Want het komt helemaal uit Italië.
Welke minimizers (bh’s) zijn fijn? Ik baal echt van mijn grote borsten, lijk er veel voller door dan dat ik ben.
Ben alleen wel bang dat m’n borsten zo geplet worden dat het net van die grote platte plakkaten worden. Dus liefste wel eentje waarbij de vorm wordt behouden (als dat überhaupt mogelijk is met minimizers.
Misschien niet wat je wil horen, maar: heb je op dit moment een goed passende beha? Ik droeg bijvoorbeeld eerst vaak 75H, maar nu 65JJ en met de juiste maat zitten mijn borsten mooier, waardoor je eindelijk mijn figuur daaronder ook kunt zien (smalle rug, aanwezige taille). Met echte minimizers heb ik geen goede ervaringen omdat die 1) nooit in de voor mij juiste maat te verkrijgen zijn en 2) door het geplet ik me juist hyperbewust ben van mijn borsten
Ik geloof zelf niet in minimizers haha. Die drukken inderdaad je borsten gewoon plat en dan lijkt het vanuit jezelf misschien kleiner maar het is alles behalve flatterend als je vanuit een ander kijkt. Ik zou juist een bh kiezen die het mooi naar voren brengt. Dan creëer je optisch meer taille waardoor je juist minder vol lijkt! Als je er dan vanaf boven op kijkt denk je misschien ‘wow wat groot’, maar in een spiegel ziet het er dan heel anders uit!
Persoonlijk vind ik dan ook een niet-voorgevormde cup mooier. Dan wordt het iets minder rond maar wat natuurlijker. Probeer eens te kijken naar een bh die uit 3 delen bestaat:
Dat zijstuk zorgt ervoor dat je borst naar voren wordt geduwd, en de andere twee maken het rond en geven steun
Ik heb ook geen goede ervaringen met minimizers. En een goede bh kan zoveel verschil maken. Heb een keer een bh van Triumph gepast en daarin leken mijn borsten veel groter dan normaal. Leek wel een paar cupmaten te schelen. Eens met @crazyplantlady dat een 3 delen (niet voorgevormd) vaak een goede vorm kan geven. Mijn borsten zijn ook niet geschikt voor vormgevormd, te weinig volume aan de bovenkant waardoor er een soort gapend gat bovenaan ontstaat. Een goede bh geeft mijn borsten een lift en geen rond maar meer een ‘punt’-vorm. (En dan niet van die jaren '50 punten ) En dan lijkt het ook wat smaller en minder groot. Maar ze blijven aanwezig.
Bedankt voor je reactie, ik weet wel zeker dat ik niet de juiste maat bh draag ik vind het echt een enorme struggle. Zou zo graag eens naar Superbra gaan maar dat lukt nu natuurlijk niet. Is het een optie op zelf op te meten thuis? Ik moet maar eens op zoek naar goede maattabellen.
@crazyplantlady Ik ben blij dat ik toch eerst hier rondgevraagd heb voordat ik er eentje besteld heb. Ik ga eens kijken voor een niet voorgevormde uit drie delen (ik wist dat dus helemaal niet van die drie delen, en al helemaal niet waar elk deel voor dient). Bedankt voor je tips!
Welk merk zou je aanraden? Ik zit nu te kijken naar Panache (volgens mij degene van jou foto?)
Nu is een lastige tijd om een nieuwe beha te kopen inderdaad. Als je zelf wil meten, dan is dit de beste site: https://www.abrathatfits.org/calculator.php. De maat die daaruit komt is een goed startpunt, maar je zult echt moeten passen om te kijken of het echt past (en lekker zit). Daarbij kan de pasvorm van verschillende merken/modellen ook nog wel verschillen.
Merken als Panache, Freya en Elomi hebben veel niet-voorgevormde beha’s met drie stukken zoals op het plaatje
Deze is van prima donna! De ‘madison’ heet ie. Dat vind ik zelf een mooi merk: hele zachte stoffen, geeft mooie vorm en goede kwaliteit. Maar dan moet je wel op minimaal 80 euro voor een bh rekenen denk ik. En anders kun je inderdaad kijken naar de merken die @puzzelmeiske net zegt! Die zijn ook iets goedkoper.
Ah dank je ik ga direct even meten en de merken bekijken. Ik heb ook superbra net een mailtje gestuurd voor advies.
De timing is inderdaad echt klote nu maar ik wil er echt wat aan doen.
Je gaat er sowieso geen spijt van hebben dat je dit nu gaat uitzoeken! Al is het wel even een zoektocht om er echt te komen.
De merken die ik noemde gebruiken trouwens allemaal de UK maatvoering, terwijl Primadonna (volgens mij?) de EU maatvoering gebruikt. Is iets om op te letten, maar Superbra kan je daar zeker ook mee helpen.
Al mijn bh’s zijn van Panache en ik vind het een superfijn merk. Die hebben inderdaad ook modellen die heel erg lijken op de foto, deze is dat. Ik heb dit model in 4 kleuren haha I love it
Weet iemand een merk met vergelijkbare lingerie als Oysho maar wat al vanaf een cup A gaat?