Ondergoed-topic

Bedankt voor jullie tips! En de jane klinkt ook wel goed. Ik weet niet of het de hartvorm is, volgens mij niet. Deze is een wat plattere cup vorm ofzo? (Of is dat dan juist hartvorm en is het anders balconet) Ik ben zelf zo bang met een push-up dat het verschil zo groot is als je dan een gewone bh aan hebt (en helemaal als je er geen aan hebt) Hoe zie jij dat?

Misschien Marks&Spencer? Ik heb daar hele fijne bh’s van, in dezelfde maat (30C).

Hoe wordt je bij Superbra geholpen? Kijken ze naar je borsten in je eigen bh en gaan ze vanuit die maat verder zoeken?

Ze meten niks op maar fitten inderdaad op zicht! Gewoon passen en als het niet past krijg je wat anders

3 likes

Ja wat @Luzarl zegt idd! Ik vond het vrij bizar, ze keek naar me met mijn eigen beha aan (duurde hoogstens 10 seconden), kwam terug en gaf me een beha die perfect zat. Echt magie, haha, ze vroeg niet eens welke cup ik nu droeg, echt puur op zicht had ze ‘m.

2 likes

Haha wat grappig! Klinkt goed. Maar had je bij je eigen bh al het idee dat dat niet de goede maat was? Ik denk altijd dat ik wel de goede maat draag, sluit goed aan enzo maar als ik dan hoor dat zoveel vrouwen de verkeerde maat dragen ga ik toch twijfelen aan mezelf haha

Ik droeg eerst 90D en ik dacht echt dat dat goed was en nu 85H ofzo… lol. Bij superbra krijg je ook sowieso een maat strakker dan dat je nu hebt en dan ga je automatisch een cupmaat omhoog

3 likes

Ja, ik dacht ook echt dat ik de goede maat had. Zat op 80F en ben nu naar 75GG/H. Hij moet sowieso strakker dan je denkt dat hij moet, anders krijg je niet de juiste steun. Met wat losser denk je dat ie goed zit, maar dat is dus helemaal niet zo, haha. Je merkt het vrijwel meteen aan je houding met de nieuwe maat!

De hartvorm is de iets plattere pasvorm. Hier de verschillen:

Hartvorm (te herkennen aan die golfjes op de cup)

Ronde cup;

Balconnet:
image

Sommige mensen kunnen als ze de hartvorm goed passen ook de balconet aan, omdat die ook niet zo diep is. Maar als je echt weinig volume hebt is hartvorm vaak de beste keus. Ik herinnerde me trouwens dat ze van de Jane ook een hartvorm hebben! En qua push-up, ja je moet je er wel fijn bij voelen! Maar ik vind dat prima kunnen. Je hebt ook niet 1 paar schoenen wat je overal bij aan doet, soms wil je wat langer zijn en doe je hakken aan. Met lingerie is dat net zo :wink:

2 likes

Hee, dank! Is het dan zo dat de balconette en hartvorm minder ‘diep’ zijn?
Mijn ‘probleem’ is namelijk dat ik qua borst oppervlak en grotere cup nodig he maar zeer zeker niet qua borst inhoud. Ik vind het wel mooie degelijke BH’s maar heb mij nooit aan het merk gewaagd omdat ik dacht dat het niet zou passen.

Ja precies! Zeker de hartvorm is echt goed als je weinig volume bovenop je borst hebt. Bij veel vrouwen die borstvoeding hadden gegeven en waarvan de huid bovenop slapper was en andere bh’s ‘kiepen’ was ie vaak perfect! Of bij mensen met kleine maar ‘brede‘ borsten. Ik zou ‘m zeker eens gaan passen :slight_smile:

1 like

Oh thanks voor je heldere uitleg! Idd ik heb hartvorm. Die redenatie van push-up is logisch en best slim! Zo had ik het nog nooit bekeken. Er is bij Lincherie een setje besteld met een gewone vorm met madeliefjes op het bandje. Jane misschien denk ik dan? Geen idee. Er was niks met kant zei ze en ik ken verder geen winkel in de buurt die dit ook verkoopt (en zij is ook gewoon heel leuk) hoop dat het model gaat passen :slight_smile:

En @Dombo hmm ik denk dat 60 wel krap gaat zijn, maar klinkt wel goed dat model bh!

@Beutyschooldropout ik durfde mij ook niet aan een duurder merk te wagen. En vriendinnen en familie vinden het ook echt belachelijk hoeveel geld ik er voor neer leg. Maar toen ik vijf jaar geleden er achter kwam dat je dus niet met een openstaande kiepende bh hoeft te lopen ben ik om. De bh’s blijven ook echt lang mooi. Ook als je ze gewoon in de wasmachine wast. Ik zou zeker eens gaan passen!

Dat is de Avero! Ook een classic, net als de tom haha. Die hartvorm daarvan is wel heel iets dieper dan de normale hartvorm. Ik hoord wel van m’n oude bazin dat de leverancier van dit merk alle 65 omvang eruit aan het halen is omdat het niet goed verkoopt, wat echt zo irritant is want dat verkochten wij heel veel…

1 like

Een tijdje terug heb ik mijn cupmaat opgemeten adhv een site die hier werd gepost (weet even niet meer wat de site was), daar kwam uit dat ik 60C/65B/70A heb. Ik heb nu dus een beha online gekocht in 65B ipv 70A wat ik normaalgesproken altijd draag, maar wat nooit helemaal lekker zit (altijd wel dat de cup een beetje open staat en naar mijn gevoel niet strak genoeg). Hij zit qua cups echt heel mooi, al mijn borstweefsel past erin zeg maar haha, maar ik heb het idee dat hij te strak zit, maar dat kan ook gevoelsmatig gewoon zo zijn omdat ik het losse gewend ben? Er komt wel een klein ‘kwabje’ boven de rand aan de zij/achterkant, maar dat heb ik bij een grotere omtrek ook dus ik neem aan dat het gewoon mijn rugvet is :joy: Lastig inschatten dit pffff. Hoe weet ik nou echt of m’n bh goed zit?

Dat ‘kwabje’ is normaal haha, dat heeft 90% van de vrouwen. Is gewoon ook vel zodat je je arm omhoog kan doen haha.

Je moet goed letten op dat de beugel breed genoeg is (dus dat hij doorloopt tot je oksel en je geen ‘side boob’ hebt) en qua omvang moet het strak zitten maar wel met een beetje rek als je je vingers onder de band doet

1 like

Ik hoopte al dat jij zou reageren haha! De bh-guru van het forum :joy:

Ik heb 'm nog eens gepast en kan met zekerheid zeggen dat ik aan al die ‘eisen’ voldoe, denk dat ie dan perfect zit! Vooral als ik het vergelijk met 70A bh’s die ik heb. Ik dacht altijd dat dat kwabje niet hoorde en dat ie dan te strak zat. Weer wat geleerd! Bedankt voor je antwoord :blush:

1 like

Ik ben benieuwd of meer mensen dit hebben en waar het aan ligt. Ik heb dus nu goede bh’s met beugels die inderdaad doorlopen tot mijn oksel. Alleen als ik een beetje ingezakt zit (mijn houding :sweat_smile:) dan prikt die beugel ongemerkt heel de tijd in mijn oksel. Achteraf heb ik dan een pijnlijke oksel. Hebben meer mensen hier last van?
Met de ene bh heb ik het meer dan met de andere trouwens. Ik begrijp dat ik mijn houding moet verbeteren, maar dat is niet zo 1.2.3 gefixt.

2 likes

Hmm… misschien kun je de beugel heel iets in de stof verschuiven naar het midden? Ik heb ook weleens gehad met een beugel dat hij op het borstbeen een beetje prikte en dan werkte dat wel (de andere kant op dan). Het kan ook aan het model van de bh liggen, dat ie relatief hoog oploopt aan de zijkant. Dus daar zou je op kunnen letten de volgende keer.

@MeGusta jeej! Fijn :slight_smile:

1 like

Pffff waarom zit er geen Superbra aan de andere kant van het land haha. Iemand toevallig een tip voor een fijne zaak in Drenthe of desnoods Groningen?

Dat heb ik inderdaad al geprobeerd, maar dat helpt helaas niet echt. Want dat uiteinde (de stof/stiksel) is daar sowieso best dik. Dus dat alleen al heel de tijd in je oksel is niet echt prettig.
Ik denk dat je gelijk hebt qua model inderdaad. De bh’s waarbij ik er last van heb zijn allemaal een soortgelijk model. Daar ga ik inderdaad de volgende keer maar eens op letten.