Ondergoed-topic

Ik draag nu ten cate en sloggi

1 like

Die zitten toch ook zo strak? Of waren dat weer andere? :open_mouth:

Wel redelijk, maar vond het niet vervelend zitten iig!

Ik had je bericht gelezen en kwam nu net toevallig deze tegen:

Volgens mij is dit wat je zoekt? Weet niet of je in de tussentijd al voorzien was maar anders is dit misschien een optie!

1 like

Held! Dit is inderdaad precies wat ik zoek, dankjewel :grin:

1 like

Yay! Dat maakt me blij :relaxed:

1 like

Hoe komt het dat het merendeel van bhs eigenlijk van polyester of andere zweetstofjes zijn?

Hmm goeie vraag. Ik denk voor weerbaarheid van de stof eigenlijk. Je gaat een bh oprekken, veel dragen en vaak wassen, dus dan wil je een vezel die sterk blijft denk ik? Sommige high end merken (zoals agent provocateur) hebben ook wel bh’s van zijde, maar dat is natuurlijk veel kwetsbaarder.

1 like

Heeft iemand hier eigenlijk ervaring met menstruatieondergoed / period panties?
En dan ook met de string variant?

Volgens mij kun je het alleen online bestellen, en het is ook wel redelijk prijzig allemaal (omdat je ook wel een aantal stuks nodig hebt). Heb wel wat youtubevideo’s gekeken maar blijft toch lastig inschatten.
Ik kon verder geen reacties vinden op het forum

Mocht je heel toevallig in de buurt van Duitsland wonen (of daar een keer komen) ik zag dit weekend bij de DM ook menstruatie ondergoeg hangen. Volgens mij alleen hipsters en geen strings. Heb nog even getwijfeld maar de ik heb liever een iets hoger broekje.

1 like

Nou, ik ben net toch maar naar Superbra geweest en ik heb gewoon twee!!! maten groter dan ik al dacht, en de maat die ik aanvankelijk dacht te hebben was al groot :cry:

Naar m’n idee zitten ze te strak, maar de medewerkster zei dat dat normaal was en ik juist een te wijde maat droeg, dus ik hoop dat dit verschil maakt qua rug- en nekpijn. Ik zit nu alleen wel ineens op de maat waarbij ik altijd zei “als ze zo groot zijn neem ik een verkleining”, ook lekker confronterend… Ik ben benieuwd of ik veel verschil ga merken. Maar ben wel echt heel goed geholpen, hele fijne sfeer daar!

4 likes

Wat fijn dat je wel goed geholpen bent bij superbra! Ik moest ook echt even wennen aan de strakkere omvangsmaat toen ik mijn goede maat vond, maar ik merk vooral aan mijn rug en schouders dat dit wel echt een betere ondersteuning geeft.

En vergeet niet dat je borsten niet veranderd zijn, alleen de maat die je draagt. Ik weet natuurlijk niet welke maat dat is, maar sinds ik een beter ondersteunende beha heb, denk ik vanzelf al minder na over een borstverkleining (ook al overweeg ik het soms wel hoor).

4 likes

Ja precies, wat @Puzzelmeiske ook al zei: ze zijn nog steeds precies hetzelfde! + als je een strakkere omvang hebt dan ga je automatisch al een cup omhoog hè. Dus dan klinkt het al snel heel groot. Maar fijn dat je nu een goeie bh hebt! En ik vind ook altijd dat je figuur er beter uit ziet met een betere bh, omdat je borsten dan mooi naar voren staan ipv naar de zijkant of platgedrukt. Dus dat scheelt soms ook al in het gevoel wat je over (de grootte van) je borsten hebt.

4 likes

@Puzzelmeiske @crazyplantlady ja jullie hebben natuurlijk ook gewoon gelijk! Ze zijn niet ineens groter ofzo haha en ik merkte al meteen dat m’n shirt beter stond en ikzelf ook ineens rechtop stond ipv naar voren hing. Zal even wennen zijn en hangt echt af van de pijn etc, maar dat jij @Puzzelmeiske al minder over een borstverkleining nadenkt en minder last van je schouders hebt biedt hoop!

Hoe dan ook heb ik er nu drie hele mooie beha’s bij haha dus sowieso een geslaagde dag.

3 likes

Ik vond ze in het begin ook ontzettend strak zitten, ik had aan het einde van de dag ook pijnlijke rode striemen, maar na een paar keer dragen ging dat over en nu voelt het juist alsof ik niet eens een bh draag! Soms moet ik ook echt even checken of ik er wel een aan heb of niet, haha. Ik merk ook dat ik automatisch rechter op loop en zit en mijn t-shirts vallen zoveel mooier. Ik heb laatst een van mijn oude bh’s aangedaan, de omvang voelt ook ineens 3km te groot en ik snap andersom niet hoe ik ooit dacht dat mijn borsten goed in die cups pasten haha, het puilt er aan alle kanten uit :confused:

In ieder geval, superfijn dat je zo goed geholpen bent, hopelijk heb je nog veel draagplezier er van. :blush: Ik zeg nu ook echt tegen iedereen en haar moeder dat ze ook naar Superbra moeten om bh’s daar te gaan kopen, ik ben helemaal bekeerd.

4 likes

Ik heb eind augustus een bestelling geplaatst bij Thinx, maar ben nog aan het wachten tot ze toekomen. Eind september ga ik ze kunnen testen.

Ik heb het vooral gekocht om 's nachts te dragen omdat ik tijdens de zwaardere dagen doorlek met 1 tampon. En ik weiger op te staan om te wisselen.

Ook voor overdag om de laatste lichte dagen op te vangen, hoop ik dat het praktisch gaat zijn.

Ik heb 5 gewone onderbroeken gekocht, geen strings.

1 like

Kom eventjes weer binnen vallen hier. Ik wil graag eens leuke bh’s met kant ofzo bijvoorbeeld. Maar ik heb echt een onmogelijke kleine maat, 65C. Een 70B kan ook maar die zitten al gauw toch te los. De Tommy ofzo van Marie Jo zitten het beste en blijven lang goed. Helaas zijn die er maar in een paar kleuren en zonder kant e.d. Heeft iemand misschien een tip voor net zulke soort bh’s in 65C?

Calvin Klein heeft hele fijne bh’s vind ik. Sommige modellen vallen vrij klein, maar ze hebben sowieso ook maat 65.
Blijven ook lang mooi.

4 likes

Wat @_fee zegt :slight_smile:

1 like

Ja! Gewoon andere series van Marie Jo! De Tom is inderdaad heel basic, maar je hebt in de hartvorm (ik ga er even vanuit dat je dat model draagt) ook veel andere series met kant! Moet je bij een lingeriezaak die MJ verkopen eens vragen om de hartvorm en dan iets met kant. Ik denk dat de Jane van MJ je ook wel goed zal zitten (dat is wel met een push-up erin, maar wel heel mooi kantachtig overal!)

1 like