Je laat het eindje dan gewoon bungelen, zo’n 10 cm. Die kan je later wegwerken.
hoe bedoel je precies? Dat je de steken die je moet bewaren even op een andere naald doet?
Kan zeker, is wel praktisch. Je hebt ook speciale stitch holders. Soort mega speld, waar de steken niet van af kunnen vallen omdat je die sluit.
Graag gedaan!
Ik ben weer helemaal into het armbandjes en boekenlegger knopen. Heel ouderwets want dat deed ik als 10-jarige ook, maar wel leuk om te doen!
We gaan een midweekje weg en mijn schoonouders komen ook een nachtje. Mijn schoonmoeder wil graag brioche leren dus maar weer een briochevron opgezet zodat ik het voor kan doen!
Wauwwwww! Ik wil een brioche vest breien, gewoon in 1 kleur. Lijkt me zo’n fijne textuur. Nu nog een patroon vinden… of zelf bedenken ( als ik durf)
Ja zo lekker volumineus!
Hoe doen jullie dat met pluizig garen?
Ik ben nu bezig met een project en ik zie gewoon mijn eigen steken niet bij het haken.
Elke steek heeft nu onderhand een steekmarkeerder omdat ik het anders echt niet zie…
Ik ben daar niet zo goed mee ook. Soms gebruik ik een naald groter zodat ik het beter kan zien, maar dat moet maar net kunnen bij je project.
Wat ben je aan het maken?
Een konijn. Dus ik haak in een spiraal
Oooh zo mooi!!
Ik heb een keer schapen gehaakt met pluizige wol, en toen eerst het schaap gemaakt in dezelfde kleur als de pluiswol. En daarna met de pluiswol erover heen gehaakt! Dat werkte zooo goed want dan zag je de steken tenminste. En anders zou ik het op gevoel proberen.
Misschien voor iemand handig: ze hebben nu bij de A.ction een borduurdoos (een handige, met verschillende vakjes en een sluiting met twee klipjes) en daarin zitten 80 kleuren borduurgaren van 8 m lengte. Het is kwalitatief volgens mij niet supergoed, maar je hebt wel gelijk heel veel kleuren. Hebberd als ik ben heb ik twee dozen gekocht. Per doos 4,95… ik was helemaal gelukkig
Ik heb dus van de moeder van een vriend van me (hij haakt, zij breidt en borduurt heel af en toe) al hun borduurgaren, stof en patronen gekregen. Heb voor de komende tien jaar wel genoeg, sodeknetter.
Heb het allemaal zelf op kleur gesorteerd, was best wel een warboel.
Alle pakketten en patronen (er zit zelfs een tafellaken bij!)
En ook nog allemaal borduurstof, allemaal linnen en van goede kwaliteit ook nog!!
Die heb ik ook gekocht!
Alleen al het garen eruit geflikkerd en al mijn stickers voor mijn bullet journal erin gedaan per soort! Ideale doos!
Leuk! Nu nog bedenken wat je er allemaal mee gaat maken.
Hahaha, ja! Maar ik heb geen haast, heb deze zomer genoeg te doen in ieder geval.
Omdat die ene deken zo snel ging bedacht ik me op een derde dat ik deze in felle kleuren wilde maken voor de baby van een vriendin. Dus dat is deze, ben al ruim over de helft.
Wat een super leuke deken! De kleurtjes zijn echt zo vrolijk!
Heel mooi! Haak je de vierkantjes los of doe je join as you go? Echt heel gaaf deze!