Niet helemaal specifiek ervaring mee, maar dit soort machinaal borduurwerk uithalen blijf je wel zien, je blijft op die plek een soort gaatjes en onregelmatigheid in de stof zien (ik denk nog meer bij handdoek dan bij een vest oid). Dus tenzij je er dan vervolgens precies overheen kan borduren blijf je er wel iets van zien denk ik.
Bron: vreselijk falend borduurbedrijf dat elke keer dat we iets bestelden met de naam Gabriela er wonderbaarlijk genoeg Gabriella van maakte, zelfs na specifiek benoemen en nabellen
Heeft iemand ervaring met het namaken van een kledingstuk? Ik heb een jurkje dat ik het liefst in elke kleur zou hebben, maar dan moet ik die zelf maken haha. Het is een eenvoudig model dus ik denk dat het niet zo ingewikkeld zou moeten zijn om na te maken. Ik ben op zich vrij handig met de naaimachine maar wel altijd met gekochte patronen. Waar moet ik op letten? Hoe kan ik dat patroon het beste maken?
Ik heb bij de Xenos een haakpakket gehaald voor een tas. Heb nog nooit gehaakt, maar het lijkt me zo fijn om gewoon lekker ergens mee bezig te zijn. Ga binnenkort even met m’n moeder zitten zodat zij me een beetje op weg kan helpen.
Alles wat je nodig hebt zit erin. Ze hadden ook andere haakpakketten (een met visjes weet ik nog), maar bijvoorbeeld ook een borduurpakket.
Ziet er keileuk uit! Je kunt de steken ook even opzoeken op YouTube, zal wel niet zo enorm lastig zijn! Hoe duur is het pakket?
Deze is inderdaad join as you go!
Meeste kon ik inderdaad wel vinden op youtube! Is alleen nog even de vertaling kunnen maken van bepaalde delen in de instructie.
Deze was een tientje, maar tegelijk ook de duurste. Ze waren zo tussen de drie en tien euro.
Ik had vandaag de workshop over plantaardig verven en het was echt heel leuk! Wel heel veel info en nog niet zo veel zelf kunnen doen. Maar heb wel wat eigen merino kunnen verven!
Er lagen daar ook voorbeeldjes van Japanse borduur technieken. Zo mooi, dat wil ik ook npg wel leren!
Geen mooie foto, maar dit waren mn staaltjes en wat merino die ik nog geverfd heb. Thuis binnenkort aan de slag. Met acocado wordt zo mooi!
Gaaf!
So cute. Nu wil ik ook zo’n kleedje maken. Vanavond maar even m’n haakspullen tevoorschijn halen.
Ik ga bijna op vakantie en heb net een borduurpakketje gekocht, voor twee boekenleggers. Wilde eigenlijk gaan voor iets wat voorgedrukt was op de stof zodat het makkelijk was, maar volgens de mevrouw moest dit me echt lukken haha! Heb alleen als kind vroeger regelmatig gehaakt/gebreid/geborduurd dus ben benieuwd wat er van gaat komen. Wel echt een suuuuper kneuterig setje met een hondje en een poes beide op een boekenlegger :’) Ga denk ik ook nog even naar de xenos nu ik hier lees dat ze daar ook leuke dingen hebben!
ik was begonnen met de Wool&Honey trui, maar draaide perongeluk de recht en averecht steken om waardoor het heel raar werd Heb net alles weer uitgehaald.
Ahhhhh shittie hoe ver was je?
Alleen nog maar bij de hals gelukkig! Maar had net een mega rotstuk 1x1 rib gehad dus daar baal ik wel van
Ik had vandaag zo’n goed idee. Site gevonden waar je voor nog geen 15 euro een boek kan afdrukken… ik ga denk ik een boek samenstellen van patronen die ik heb!! Dus niet dingen die ik zelf heb geschreven ofzo, maar gewoon zodat ik alles mooi bij elkaar heb.
@Bertha jij zit toch bij een breiclubje? Was je daar de eerste keer gewoon naartoe gegaan en hoe was dat? Er is er hier eentje op dinsdagavond maar ik vind het nogal spannend
Haha ja ik pieste bijna in de broek! Vond t ook spannend maar het was heel gezellig, iedereen was heel aardig. Ik had via een berichtje op de fb van Mn clubje even gevraagd hoe wat waar precies dus ze wisten dat ik kwam!
Zijn er meiden in Noord-Holland die eens in de zoveel tijd willen afspreken?
Een freubelclubje oprichten?
Haha het boek is uiteindelijk 25 euro geworden. Ik dacht eerst ik doe 40 pagina’s ofzo maar dacht uiteindelijk achja t kan net zo goed wat meer worden, dus het is nu 108 pagina’s. Krijg het vrijdag! ZO LEUK!!!
Wat een goed idee! Ik heb zo veel patronen nu. Ook veel haakpatronen die ik niet meer gebruik, maar wie weet over een tijdje weer wel. Hmmm ik ga eens kijken. Wat was die site?