@zompig @Ludo @PrincessPeach Bedankt voor jullie reacties! Ik ga jullie verschillende tips proberen. De ketting en eerste rij lijkt best mooi, maar als ik dan de 2e rij erboven doe begint het krom te trekken. Misschien dat ik die 2e (en 3e en 4e…) rij dan te strak doe? Ik tel wel, vind het soms wel lastig om goed te zien welk lusje ik moet gebruiken zeg maar, in de video die ik gebruikte is dat ook niet heel duidelijk (voor een echte beginner als ik), misschien dat het daar soms scheef gaat. In ieder geval bedankt voor de tips, ik zal even wat meer youtube filmpjes erover bekijken!
Eerlijk gezegd weet ik nu al dat dat niet werkt uit ervaring.
Bespaar jezelf tijd en frustratie en doe 't zo:
Oh wat een leuke!! Is die uit het boek van picupau?
Ik heb mijn eigen garen geverfd!! Met moerbeien. Zó leuk.
Nee. Zoomigurumi 7
Gaaaaaf! Ik ga binnenkort een workshop hierin volgen. Zit nog even te twijfelen wat voor een wol ik mee ga nemen (het hoeft niet voor de workshop, maar lijkt me leuk) wat voor een wol heb jij gebruikt?
Deze heb ik deels uitgehaald omdat de cast on van de mouwen en onderband te strak was. Was echt de hel trouwens om deze wol uit te halen…
woow wat mooi! Wat ga je er mee maken?
Ik heb net mijn eerste borduurwerkje af en vind het toch wel erg leuk. Iemand tips met filmpjes om wat meer steken te leren toevallig?
Ooh die is mooi!! Waar ga je de workshop volgen? Deze wol was 100% merino.
Thanks!! Ga er de wool&honey sweater mee maken. Net het patroon uitgeprint
Bij de textielfabrique in Rotterdam! Ik heb nog een bolletje witte alpaca wol liggen, maar ga denk ik nog wat neutrale merino oid bestellen. Heb jij webshops/ merken tips?
Die trui ziet er heel gaaf uit die je gaat maken, ben heel benieuwd.
En alvast excuus als er veel fouten in mijn berichten staan. Ik typ op mijn telefoon en ik kan steeds maar een deel van het tekstbak zien…
Oei, degene die ik had kwam uit een pakket. Weet dat textielwerk.nl ook ongeverfde garens verkoopt! Maar weet niet of dat nou het meest voordelig is Staat er bij de workshop niet welke wol je gaat verven? Toen ik een keer een workshop deed hadden we hele fijne wol! Dus zou het misschien niet gelijk zelf kopen…
Het is een kennismaking met workshop, dus denk dat we allemaal mini stukjes gaan verven. Lijkt me zo leuk om een project te kunnen maken erna met zelfgeverfde wol! Maar wellicht verkopen ze het daar ook, dus zal niet groot gaan inslaan haha
Super schattig!
Heel mooi!!!
ps. ik heb je gevolgd op insta!
Je gaat een deel niet breien, je breit dus geen hele toeren meer. e breit tijdelijk maar met de helft van je steken, maar die andere pak je later weer op.
Weet je hoe lifelines werken? Als je bang bent dat het misgaat en je werk te verprutsen kan je daarmee heel makkelijk als het misgaat uithalen tot waar je was en de steken weer oppakken.
Ja precies!