Omatopic (Deel 1)

Ja? Ik gebruikte deze:

En volgde dit filmpje, maar alleen het begin want daarna zat ik echt te prielen met die haaknaald die ik nog goed weer door het gehaakte stuk kreeg. Vandaag poging 2!

1 like

Ik weet niet wat voor dekentje het word qua steken, maar meestal is de eerste toer vasten ook super irritant om de volgende toer op te zetten, daarna wordt het wel makkelijker.
Meestal gebruik ik voor de eerste toer een dikkere haaknaald.

1 like

Dankje voor de tip! Dat ga ik proberen :blush:

Die ken ik niet. Maar je kunt met alle wol die je wil een dekentje maken! Maar met naald 5 (en bijpassend garen) wordt het wel groter en ben je sneller klaar dan met naald 3 (en bijpassend garen)!

1 like

Dat ga ik eerst maar doen denk ik! Naald 3+garen komt dan wel als ik het een beetje onder de knie heb! Bedankt voor de tips allebei :blush:

En als je hem echt wat groter wil, kan je ook een dubbele draad doen en een grotere haaknaald.
Ik haak wel eens dubbeldraads als ik een project groter wil maken. Nadeel is wel dat je project wat zwaarder wordt.

1 like

hoezee

19 likes

Yeah gelukt! Mooi!

1 like

Mooie kleuren!

2 likes

Wauw wat een mooie dingen komen er weer voorbij. Vind de sjaal toch wel heel gaaf geworden! Zal later nog een fotootje posten van waar ik nu mee bezig ben

2 likes

Ik heb eindelijk weer even wat foto’s gemaakt van projecten van de afgelopen tijd:

Twee paar affe sokken. Een vanilla en een volgens het patroon SKA 2018 May mystery Socks van verybusymonkey op Ravelry.

En een voortgangsphoto van mijn trui!

14 likes

Wow, die sokken zijn zò mooi met dat verloopje!

1 like

Leuk he? De wol doet dat, vond ze zo lente achtig!

1 like

Oh wat grappig, ik heb net je groen-roze sokken geliked op Instagram :joy: Ze zijn erg leuk!

1 like

@Delos Wat mooi die sokken, net watermeloentjes, wat voor wol is dat?

1 like

Het is Schoppelwolle Zauberball in de kleur Durch Die Blume! Een single-ply verloop garen.

Ik ben dus bezig met een dekentje, paar oefenstukjes gedaan maar het trekt steeds krom! De eerste rij is normaal, maar zodra de tweede rij er op komt trekt ie krom. Help! Wat doe ik verkeerd? Hier een foto:

Ook zegt de vrouw in het filmpje dat je de eerste rij, de ketting, zo lang moet maken als dat het dekentje breed wordt (ong 60 cm) . Maar dat ‘krimpt’ bij mij enorm als ik eenmaal bezig ben! Het laatste wat ik gedaan heb is een ketting van 90 cm, dat is nu al gekrompen naar 55 cm. Wat gaat daar verkeerd? Hoop dat jullie kunnen helpen, of misschien weet iemand een andere heel simpel ultiem beginnerspatroon voor een dekentje? Dit is wel demotiverend zo :persevere:

Misschien haak je te strak? Dan kan het nog wel eens kromtrekken. Probeer je chain losser te haken. Of gebruik een iets grotere haaknaald, dat kan ook nog wel eens helpen! En over het algemeen trekt het na een tijdje wel weer recht, gewoon doorhaken. :slight_smile:

Even zoeken op opzetten met stokjes dan vind je genoeg filmpjes. Trekt dan niet krom.

@Grey tel je wel? En zo ja, heb je na rij 2 nog evenveel stokjes als in rij 1 en als je lossen opgezet hebt? Zo ja dan haak je te strak, zo nee dan ben je aan het minderen.