Met welke steek zet jij alles aan elkaar vast?
Voor deze gebruik ik de ‘join as you go’ methode. Super handig want je haakt dus alles al hakend aan elkaar.
Die cirkel deken moet ik wel echt helemaal aan elkaar naaien.
oooh Die is gaaf! Welk patroon is dit?
Mosaic cardigan. Heb hm via Ravelry: https://www.ravelry.com/patterns/library/boho-style-mosaic-cardigan
Ik heb hem wel wat moeten aanpassen. Met mijn wol (lettlopi) werd hij korter dan gewenst. Dus een extra baan ertussen gemaakt, maar nog had ik hem graag langer gehad.
Ben mijn bakkerij aan het uitbreiden
Zijn allemaal afscheidskadootjes voor mijn collega’s.
Ik wissel periodes van haken/breien/borduren/niks doen af. Nu weer sinds een tijdje aan het borduren, mn broertje gaat verhuizen en aangezien ik hem al een gehaakte super mario knuffel heb gegeven ooit en een tunisch gehaakt super mario kussen, moest er nu dus wel een house warming cadeau in thema komen
Vet leuk!
Ik heb ook nog een Mario borduurwerk op de planning staan voor mijn broer.
Ik heb al een hele tijd het garen voor deze trui thuis https://www.ravelry.com/patterns/library/fern--feather
Maar ik durf niet zo goed te beginnen haha. Heeft iemand ervaring met inbreien? Hoe doe ik dat het beste zodat de trui wel past en het patroon mooi duidelijk wordt?!
Dit is zo’n rot project ik heb al 100 keer overwogen het uit te halen. Het patroon klopt voor geen meter. Ik moet nu de laatste punt breien en heb steken opgehaald enz en het al drie keer uitgehaald. Volgens het patroon moet ik aan de kant van het grijze (rechts, dus niet links bij het gele i-cord) minderen… maar ik deed dat een heel stuk (boos uitgehaald zonder foto) maar dan trekt het wat krom aan de verkeerde kant. Moet ik nu zelf het patroon maar andersom breien? Of het volgens dat prut patroon afmaken en dat het misschien wel meevalt hoe raar t dan trekt? Het leek nu gewoon heel raar te worden. Het patroon heet stripeaganza en ik moet nu hetzelfde eigenlijk doen als dat tweede deel van boven, dus boven het brioche deel.
I need this
Huh wat jammer! Het wordt wel mooi!
Ik haaaaat als een patroon niet klopt, ga ook elke keer door de grond als er bij een van mijn patronen toch een foutje in is geslopen.
Oh wat wordt hij mooi! Maar wat stom dat het patroon niet lukt! Heb je al bij andere ravelry projectpages gekeken? Soms vind ik daar wel eens hoe andere mensen het hebben gedaan als het patroon niet klopte.
Vind m niet eens meer mooi, zie alleen maar terror.
@Delos maar wat denken jullie? Aan welke kant het minderen?
wauw wordt wel echt mooi, knap!
Ik kan je helaas niet helpen met je frustratie
Als ik naar de foto’s van het patroon kijk en jouwe ben je wel bezig op de goede plek volgens mij? Dus waar je naald nu zit. Die op het patroon lijkt alleen veel groter dan de jouwe?
Als je hem volgens patroon niet zo mooi vindt worden kan je altijd een beetje freestylen.
Dus de mindering aan de ‘niet gele i cord kant’? Ik kan me er nu niet toe zetten weer verder te gaan maar zal morgen wat verder gaan en dan als in twijfel het niet meteen opgefokt uit halen maar eerst een foto maken
Ik snap het niet helemaal denk ik haha. Maar volgens mij aan de kant zonder i-cord minderen in die driehoek.
Ja precies, dat bedoelde ik ook! Toen ik dat deed leek t dus alleen raar, en omdat t patroon al zo vaak niet klopte was in gewoon boos en meteen uitgehaald. Maar misschien klopte het wel
Oh wat leuk dit! Ik ben sinds gisteren begonnen met haken, eerste project wordt een babydekentje. Nu had ik op youtube een filmpje gevonden en het oefenen ging wel oke, alleen had ik denk ik te strak gehaakt of te dunne wol gebruikt? Het werd wel erg klein en moeilijk om de haaknaald er weer tussen te krijgen. Had gewoon goedkope wol en naalden bij de Zeeman gehaald om te oefenen, blijkt ook dat ik per ongeluk 3-4 mm wol heb ipv 5-6 wat moet volgens het filmpje. Morgen even andere wol halen, bij de Action om de hoek hadden ze helaas 5-6 niet. Hebben jullie nog tips?
Foto? Wat voor filmpje volgde je? Denk dat je royal hebt gekocht, daar kun je prima een dekentje van haken hoor!