Omatopic (Deel 1)

Dankjewel!
Ik heb het bekeken. Ziet er wel te doen uit.
Ik heb wel tof garen/wol gekocht van de wibra, dus ga het binnenkort even proberen. Vanavond maar niet, erg moe en dan gooi ik het (zeer waarschijnlijk) gefrustreerd in de hoek en durf ik het niet meer :sweat_smile:

Ik heb bijna mijn sjaal af en ben dus aan het nadenken voor mijn volgende project. Ik zit te denken aan een trui of een vest. Is een van die 2 nog makkelijker dan de ander?

Ik wil ook een trui of vest leren breien <3 maar trui lijkt me makkelijker omdat je met een vest ook knoopsgaten moet maken enzo, ik weet niet of dat moeilijk is of niet haha maar in elk geval extra handelingen…

1 like

Ligt er een beetje aan. Ik vind truien topdown rondbreien makkelijk. Ik hou ook helemaal niet van purl/averechts moeten breien.
Bij een vest brei je heen en weer. Bij een trui ook, als het uit delen bestaat. Die moet je dan weer aan elkaar naaien.
Maar je kunt ze ook in 1 stuk breien, die patronen vind ik erg fijn.
Petiteknit geeft binnenkort een beginnerstrui uit, de novice

Wow die website heeft echt prachtige dingen!!!

Ik wil de Tecumseh maken, maar wil geen +€100 uitgeven aan DK wol eigenlijk. Weet iemand een goedkoper alternatief waar liever geen acryl in zit?

Zit met exact hetzelfde probleem! Susan B Anderson had de hare in een vest veranderd en die vind ik zo gaaf!

Hebben jullie tips voor patronen om een top-down trui te breien? Lijkt me fijn om niet alles aan elkaar te hoeven zetten, heb daar altijd zo’n hekel aan.

Oh dat is ook tof! Stom dat de wol gelijk zo duur wordt.

Volgens mij breit iedereen hier alleen maar topdown truien haha! Makkelijke patronen zijn So Faded (al zijn de schouders even goed opletten.) Holiday, Spin Raglan (eigenlijk een So Faded in 1 kleur :stuck_out_tongue:) No Frills

Ik ben zelf de So Faded voor de tweede keer aan het maken en ik weet dat een aantal hier (oa @Bertha @Knitfastdiewarm en @Bennielava een No Frills aan het breien zijn.

2 likes

De truien van Andi Satterlund zijn ook top-down. :blush:

1 like

Wat is dk wol? Ik ben echt slecht in die termen haha. Garnstudio heeft heel voordelige wol, zonder acryl vaak!

Is No Frills te doen voor een relatieve beginner? (Ik brei tot nu toe alleen babykleertjes)

DK is ‘double knit’. Het is iets dikker dan bijv. fingering maar niet zwaar.

1 like

Ja hoor, het enige ‘lastige’ zijn de german short rows. (Vond ik)
Het fijne is dat je hem tussendoor aan kunt passen. Ik maak deze, is mn 2e, iets minder oversized.

Fijn! Ik heb wel zin om eens een trui voor mezelf te breien :). Heb alleen niet van die lange rondbreinaalden, daarvoor moet ik nog even langs de hobbywinkel.

Bedankt voor de linkjes! Mooie projecten, daar zit wel wat leuks tussen om te maken.

1 like

Door al jullie leuke brei- berichten ben ik ook maar eens begonnen met breien (aangezien haken mij niet wil lukken).

In al mijn enthousiasme van al de mooie garen in de winkel helemaal niet opgelet of ik wel 100% acryl bol heb gekocht aangezien ik allergisch ben voor wol. Je raadt het al, 50% wol. Hahaha, maar zo een leuke kleuren dat ik eigenwijs ben begonnen. Zit nu met jeukende ogen en neus op de bank een muts proberen in elkaar te flansen.

2 likes

Deze kleuren combi is beter toch?

(Sorry voor de mensen die mij op ig hebben en dus alles dubbel krijgen)

15 likes

Ook leuk! Ik vond zelf dat groen wel veeeeel mooier.