Omatopic (Deel 1)

Wauw ik had nu pas tijd om eens goed naar de website te kijken maar er staan echt zo leuke, schattige poppetjes?! Echt heel fijn, bedankt voor de tip!

1 like

Bedankt voor alle dpn/rondbreivoorkeuren. Ik heb nu dpn’s voor sokken en dat is op zich prima, al doe ik redelijk lang over het wisselen tussen naalden heb ik het idee, maar rondbreinaalden zijn dus niet per se sneller?

1 like

Ik ben nu voor het eerst met magic loop aan het breien en ik vind dat wel iets sneller. Omdat je maar 1 wisseling in je ronde hebt ipv 4. Ik vind mouwen breien nu zelfs bijna leuk!

3 likes

Oh ik leer nu pas dat rondbreien en magic loop niet hetzelfde zijn. Ben ook elke keer in de war, want bij haken in de magic loop een manier om te beginnen :sweat_smile:

1 like

Je hebt in ieder geval wel gelijk dat ML één wisseling heeft hoor! :blush:

1 like

Zijn er in Den Bosch aanraders qua wolwinkels?

Hoe maak je dit?! Echt prachtig! Ik ben een mega knutselkneus maar zou dit zo graag willen leren.

1 like

https://pin.it/rl4aeokt5exxpm en dat de join as you go methode

Is dit te kerstig voor een trui? ( voor mn kind van 4)

Ben een swatch aan het maken en ik twijfel…

2 likes

Dank je! #Goals voor komende winter. Is 'ie erg lastig voor iemand die nog nooit een haaknaald heeft vastgehouden?

Het is helemaal niet moeilijk maar ik zou anders eerst een keer een proeflapje maken met wat verschillende steken zodat je een beetje snapt waar het over gaat.

2 likes

Granny square of stripe vind ik eigenlijk bijna het makkelijkst om te haken :slight_smile: kijk een of twee filmpjes op YouTube met uitleg, dan heb je het zo door!

1 like

Hmmm wel een beetje misschien.

2 likes

Ja wel kerstig maar is dat erg? Anders miss geen rode kraaltjes

2 likes

Ik vind het echt superlief! Anders idd de rode eruit halen, al vind ik die juist zo leuk ook.

1 like

Ik sluit me bij @Kauai en @Bertha aan! Vind t juist een heel leuk idee met de kraaltjes!

2 likes

Dank jullie! Ga een mix zonder rode kraaltjes maken. En een beetje kerst kan wel idd.

Ik kocht net bij de sostrene grene rondbreinaalden voor 1,43 euro. Benieuwd of het wat is!

2 likes

Ik heb een set via Ali expres met dezelfde naalden. Wel handig om te hebben maar kan natuurlijk geen luxe naald tegenaan. En luxe went wel erg snel :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Hoe kun je het makkelijkst sokken breien? En is er ook een mogelijkheid om ze te haken? Daar ben ik wat beter in… :sweat_smile:

Dat kan zeker. Dit is bijvoorbeeld een gehaakt patroon: https://www.haakjemee.nl/eenvoudige-sokken-haken/
Mij lijken gebreide sokken fijner. Dunner en zachter. En het makkelijkste vond ik met sokkenbreinaalden, dan heb je niet dat gedoe met een rondbreinaald en de kabel :slight_smile:

1 like