Jaaa leuk!!! Met Fabel heb ik vrijdag mijn eerste paar sokken afgemaakt, die ook in deze forumgroep staan.
@Kauai ik brei het liefst op rondbreinaalden omdat ik super onhandig ben en ik met DPN altijd bang ben dat er ineens naalden uitvallen enzo
Ik vind dpn meer geklungel. En rondbreinaalden makkelijker opbergen… en de rij die je breit is wat langer omdat het in 2 ipv 3 of 4 delen is opgesplitst. Heb dpn wel geprobeerd en zei laatst bij dutch Wool diva van misschien doe ik het gewoon niet goed want ik vind het gewoon echt onhandig gedoe. En toen zei zij dat haar ervaring was dat als je eenmaal gewend bent aan rondbreinaalden je dpns meestal onnodig gedoe vindt. Ook maar een mening van iemand natuurlijk denk dat het voor jezelf kijken is wat je fijn vind.
Wisselt een beetje! Sokken vind ik vaak op DPN fijner, omdat dat sneller gaat voor mijn gevoel. Brei nu ook handschoenen op DPN. En voor kleiner werk vind ik ze fijner, bijv. het laatste deel van een muts. Maar verder alles op rondbreinaalden.
Oooh heel mooi!! ik ben nu net de short rows voorbij maar ik heb iets verkeerd gedaan met de meerderingen rondom de raglansteek en ik denk dat ik dat even uithaal en opnieuw ga doen ️
Ik brei liever rond, dpn’s vind ik motorisch wat te uitdagend met Addi Flexiflips heb je een soort middenweg, dat vind ik ook wel fijn!
Zijn dat die met zon kronkel er in? Ben daar ook wel benieuwd naar. Ik heb wel een mini naaldje van addi (hiyahiya heeft dat ook) dat je echt de sok rond breit. Maar krijg daar sneller zere armen van omdat je zo’n mini naaldje niet fijn kan vasthouden
Lukt dat nog met repareren? Of haal je het uit?
Echt super leuk die knuffels!
Wat ga je snel!!!
Vind ik niet is je zwarte v hals trui al af? Vergeet steeds hoe die heet
Ik heb het uitgehaald tot de hals, maar daar baal ik minder van dan ik dacht!
Ja het zijn twee naaldjes met een stomp en een spits puntje met daartussen een kort flexibel kabeltje. In een pakje zitten er drie, dus zes naaldpuntjes in totaal. Ik heb ook zo’n kort sokkennaaldje van Addi (de Sockenwunder) en hoewel ik het fijn vind om dan rond te kunnen breien, krijg ik wel sneller kramp in mijn vingers en schouders dan met ‘gewoon’ magic loop.
Ja die is af! De solkskinn topp die is alleen niet zo fotogeniek haha
Hoe heet de groep op Ravelry ook alweer?
Pb
omg ik zie nu pas dat er heel veel berichten zijn in die groep!
leuuuuuk ik zou het ook wel leuk vinden om zo’n klein labeltje van petiteknit straks (haha straks, optimist hiero) in mijn trui te kunnen maken.