Ik heb ook weer wat nieuws
Twee bolletjes Durable Forest in de sale bij Ritsin Zwolle. En twee strengen Stranded Dyeworks als verjaardagscadeautje. Deze worden een muts.
Ik heb ook weer wat nieuws
Twee bolletjes Durable Forest in de sale bij Ritsin Zwolle. En twee strengen Stranded Dyeworks als verjaardagscadeautje. Deze worden een muts.
Ik weet niet of iemand me hiermee kan helpen, maar ik vraag me af of ik de steken van de mouw die ik op draad had geregen, of ik die goed heb opgepakt. Nornaal twijfel ik daar niet over maar ben ziek en hoofd vol watten en ik weet t opeens niet zeker. Het gaat om de steken bij de groenblauwe draad. Die ik er nu dus niet uit durf te trekken (de rode draad is een lifeline)
Volgens mij heb je het gewoon goed gedaan hoor!
Je wol ziet er zo zacht uit!
Yes! Dan durf ik verder te breien, dank je!
De wol is drops lima, idd lekker zacht, met wol en alpaca. En het patroon is de no frills sweater van petiteknit.
Oh leuk! Die staat ook nog op mijn to do lijstje!
En lima heb ik nog wat van liggen voor een Rocky Fork Pullover, daar moet ik duidelijk mee gaan breien, het ziet er zo lekker uit!
Cute!!
Ziet er prima uit hoor! is het gelukt?
Ja gelukt! Ik schrok even omdat ik de steken nog wel goed bleef zien toen ik het draadje weghaalde, maar een paar keer eroverheen wrijven en de overgang was niet meer te zien.
Dat patroon is super super mooi! Die gaat op mn brei lijst!
Mede-truien-breiers wat zijn jullie go-to naalden voor het begin van een trui? Liefst een topdown yoke Ik loop er constant tegenaan dat mijn draad tussen de naalden óf te kort óf te lang is en beiden is niet zo handig. Dus nu lukt het steeds niet om een nieuwe trui te beginnen haha, ik snap er niks meer van.
Ik gebruik dan een korte kabel voor mijn rondbreinaald. (50 cm) Is voor de eerste toer misschien even krap, maar daarna gaat het prima.
Ik begin vaak met sokkennaalden, want magic loop en ik worden het maar niet eens.
En op de mijne! Ik vind Lima ook heel fijn.
Ik heb weer gesponnen! Gisteravond de hele avond aan het twijnen geweest en nu is hij af! 133m/183gr BFL. Sommige stukken zijn mooi dun en gelijk, anderen heel dik Hoop dat ik er iets mee kan maken. Maar ben voor de tweede streng ooit heeeel tevreden.
Zo knap! Ziet er uit als fijne wol al!
Hoe houden jullie je naalden en draad vast bij het breien? Ik pak nu met zijn rechterhand de draad op en wikkel m om de linkernaald heen, waarbij mij rechterhand helemaal los komt. Volgens mij moet dit sneller kunnen.
Zo doe ik het ook! Is niet de meest efficiente manier maar ik ben te lui om die andere manieren aan te leren. Continentaal breien schijnt wel sneller en ergonomischer te zijn.
Dit is te schattig voor woorden
Heel mooi!
Ik brei ook Engels, ik probeer langere stukjes wel continentaal te breien. Staan genoeg video’s op YouTube!