Mooi zeg!
Pffff. Ik ben 3 uur bezig geweest met het loshalen van de eindjes in mijn Sunset Highway trui, om ze opnieuw weg te kunnen werken. Ik was niet tevreden met hoe ik het eerst had gedaan, het was heel erg zichtbaar. Ik had midden op de buik een nieuwe bol moeten beginnen, dus daar viel het echt enorm op.
Wat een rot klus. Maar nu heb ik mijn trui lekker aan en het was het wel waard, want hij is nu veel mooier!
Wauw, heel mooi! Tof dat je dat zelf doet!
Echt heel mooi!
Vind dit topic echt geweldig trouwens! Ik ben nu een beer aan het breien. Foto is een beetje donker, maar het patroon is van donna wilson.
Ik brei volgens de noorse/intercontinentale techniek geloof ik, recht en averechts zonder de naalden los te laten. Gaat lekker snel en hoef nauwelijks te kijken @kauai
Bedankt allemaal voor de breitips! Ik ben nu de continentale/Noorse manier aan het proberen, en hoewel het zeker nog priegelen is gaat het soms veeeel sneller!
Even een poll want ik ben benieuwd.
- Ik brei meestal volgens de Engelse methode (insteken, omslaan, doorhalen)
- Ik brei meestal volgens de Noorse/continentale methode (draad mee op je linkerhand)
- Ik kan (nog) niet breien
0 stemmers
Over het vasthouden…
Ik houd de rechter naald onder mijn arm vast en houd dan de wol in mijn rechterhand vast. De rechter naald beweegt niet en ik beweeg alleen de linker naald en de wol.
Doe ik het verkeerd??
Er is geen verkeerd, er zijn gewoon verschillende manieren. Kunt als je wil proberen hoe het anders kan gewoon even op YouTube kijken!
Oh leuk!! Hoe is dat boek?
Deze zijn ook al zo leuk! Mooi die naturel kleuren
Ben gisteren begonnen met deze en vimd het resultaat nu al zo leuk. Moet echt weer vaker bloemen gaan borduren, daar word ik toch echt het meest blij van (patroon is uit de losse hand getekend)
Tenzij je breiblessures krijgt is er denk ik geen verkeerd
Gewoon gaan met die banaan!
Uiteindelijk oefen je het pas echt als je t gewoon doet!
Gewoon doen! Het is juist geschikt voor beginners: eerst een recht lapje maken en daarna een paar keer minderen. Je kunt t!
Oh heel herkenbaar! Maar gewoon doen en als je er niet uit komt dan helpen wij je wel!! Ik vond het zelf leuker om gelijk iets te maken (in jouw geval dus dat mutsje) dan lapjes te oefenen.
Veel succes en veel plezier! Een ongevraagd advies van een herstellend perfectionist: maak gewoon lekker wat fouten, ze zijn echt zo weer gefixt! Je gaat waarschijnlijk breien voor je plezier en ontspanning en dat bereik je echt alleen maar door die breipennen er gewoon bij te pakken! You can do it!
Er is geen verkeerd, zolang je er geen last van hebt! Volgens mijn breiclubje brei ik ‘gek’ haha, maar ik vind het fijn en het gaat snel, dus waarom zou ik veranderen? Dus als jij het zo fijn vind en het gaat goed, lekker blijven doorgaan! Als je het niet fijn vind, zoek eens een filmpje op met andere manieren en kijk wat je fijn vind
@Stjerne jaa ik vind het een heel leuk boek! Heb deze al een keer eerder gemaakt
@Rosemary gewoon doen zoals jij het het fijnste vind breien!
@Bennielava gewoon beginnen, je kan het altijd weer uithalen als het je niet zint
Leuk!! Mooie kleur ook!