Omatopic (Deel 1)

Ik wil een sofaded maken maar kom niet helemaal uit de volgorde. Wat zouden jullie doen? Een drie-strengen kan ook :grin:

3 likes

Ik heb geen idee, maar wauw :heart_eyes:

1 like

Ik vind de onderste echt fantaaaastisch maar twijfel of die met roze wel zo tot zn recht komt? Dus misschien die niet? Misschien wat volgordes even breien ofzo? Lastig hoor, maar ze zijn allemaal mooi dus een verkeerde keus is er niet

1 like

Ik vind de bovenste 3 mooi qua volgorde. De onderste heeft geel erin wat niet in de anderen zit, dus die vind ik er minder bij passen. Nu nog ff opzoeken wat een sofaded is!

2 likes

Van Andrea Mowry! Dreareneeknits

1 like

Oh thanks allemaal!! Ga denk ik voor de drie blauwtinten, daar maar even een proeflapje voor maken :slight_smile:

1 like

Leuk voor iemand hier misschien?

3 likes

Is het een idee om leuke gratis patronen hier ook te delen?
Soms kom ik hele mooie patronen tegen en dan denk ik altijd oo dat is wel leuk!
Ik brei zelf niet maar misschien heeft een ander er wat aan

7 likes

Ja lijkt mij wel heel leuk!

1 like

Hoeveel garen heb je hier ongeveer voor nodig? Gebruik je alle strengen dan helemaal?

Tip voor gratis patronen: https://www.ravelry.com/discuss/lovin-the-freebies/3729493/951-975#966

Hier houden ze alle acties en deals (of bijna allemaal) op Ravelry bij. In dit draadje specifiek alle tijdelijke gratis patronen!

5 likes

Ik had de vorige keer eentje gemaakt met vier strengen en toen wel wat restjes. Met drie strengen gebruik je alles wel, maar dan heb je risico dat je niet genoeg hebt voor de mouwen :stuck_out_tongue: Het patroon vraagt 1200m voor een S.

zo schattig :heart_eyes:

Edit; net een nieuwe winkel ontdekt om de hoek dus moest wel wat kopen

Bovenste rij wordt een muts en de onderste rij een gebreide knuffel (https://zijmaakthet.com/zijmaakthet.com/wp-content/uploads/2017/03/DSC04536-1.jpg)

6 likes

Ben op vakantie en net dit topic ontdekt. Haat de winter echt maar word gewoon enthousiast omdat ik nu ook wil beginnen met breien/haken. Zie mezelf al zitten haha. Maaar ik heb werkelijk nog nooit zoiets gedaan en heb geen idee hoe het moet, waar ik moet beginnen… en breien of haken? Help!

Vind het zo leuk iig wat jullie allemaal maken. Wil ik ook wel!

2 likes

Wat je zelf wil! Wat zou je willen maken? Deken, sjaal, knuffels, sokken, muts?

Ik denk sjaals / dekens / sokken dat ik zulke dingen het leukste vind! Is breien dan ‘makkelijker’ of haken? Ik moet sowieso echt alles leren vanaf 0. Hoe ga ik dat doen, YouTube ernaast misschien? Oma in de dop hier hoor haha👵🏻

Oh en misschien is haken voor sommige projecten beter dan breien (of andersom?) of maakt dat niet zoveel verschil? Hoe zijn jullie ooit begonnen?

1 like

Ik vond haken makkelijker om te leren maar breien uiteindelijk leuker om te doen en het resultaat vaak mooier!

Zelf ben ik ooit begonnen met haken omdat ik ergens gehaakte knuffels zag en dacht ‘hee dat is leuk dat wil ik ook kunnen maken’ en toen ben ik inderdaad met youtube ernaast gaan oefenen. En toen wilde ik op een gegeven moment een sjaal maken maar een sjaal haken zag ik echt niet zitten, dus toen heb ik maar leren breien. Dat ging echt moeizaam want ik liet continue alle steken vallen of gewoon mn hele breinaalden vallen. Tot ik achter het bestaan van rondbreinaalden kwam (die zitten aan elkaar vast, ideaal).

tldr; ik zie iets leuks, denk ‘dat wil ik ook kunnen’ en ga dan met youtube ernaast gewoon oefenen. Komt tot nu toe altijd goed

2 likes

Klopt, sokken brei je meestal al zijn er wel patronen voor gehaakte sokken. Deken kan prima allebei!

Ik heb vroeger als kind wel gewoon mega basic gehaakt en daar vorig jaar met YouTube video’s echt wat mee gaan doen. Breien kon ik een beetje van vroegah, heb op breiles patent steek geleerd en dat is wat lastiger. Als ik nu niet weet hoe een steek moet zoek ik dat ook gewoon op internet op. Vond haken makkelijker om met video’s te leren, bij breien moet je denk ik ook een beetje de logica zien ofzo.

Granny dekentje is leuk en gaat ook mooi snel. Of gewoon een recht-averecht sjaal maar dat is wel snel saai. Maar daar heb ik volgens mij wel erg snel last van, dat iets saai wordt

1 like

Misschien gewoon een test stuk maken en steeds om de 4 rijen een rij een steek uitproberen?
Ik ga eens zoeken of er zoiets is

Wat leuk! Ik ben dus niet de enige met oma hobby’s. Ik borduur erg graag. Ben al jaren bezig met een ontwerp van Heaven and Earth Designs, namelijk de Fall Fairy. Monnikenwerk, maar erg leuk om te doen!

21 likes