Omatopic (Deel 1)

Wow, wat een werk! Ik ben op dit moment ook met iets bezig waar ik al maanden aan werk, maar dat valt in het niet in vergelijking met dit. Zo groot!

1 like

Ik denk toch wel dat je dingen gewoon moet doen als je het tegenkomt. Gewoon een patroon beginnen en dan als je iets niet weet zoek je het op. Zo moeilijk is uithalen niet als het niet goed is gegaan. Je onthoudt dan ook beter hoe een steek heet dan als je ze gewoon los doet ofzo denk ik

2 likes

Super leuk! Ik ben ook pas net begonnen (met breien)! Ik ben begonnen met een sjaal. Ik vind echt hele goede ontspanning en heerlijk om binnen met een kop thee te doen. Alhoewel ik ook mijn toekomstige sjaal mee naar het strand heb genomen toen het nog beter weer was haha.

2 likes

Hoe ver ben je al? Leuk dat je het ook al overal mee naar toe neemt :grin:

Nog niet super ver om eerlijk te zijn, ben meestal heel druk door de weeks na mijn werk, dus het is meer een weekend projectje. Ik ben vorige week met mijn tweede bol wol begonnen, van het internet geleerd hoe het moest haha was toch even spannend maar uiteindelijk heel makkelijk.
Dit weekend is mijn man heel druk dus ga ik het hele weekend aan mijn sjaal werken, kijk er de hele week al naar uit haha.

2 likes

Ik ga overigens proberen het hele weekend niet te breien of haken want mijn zere pols is inmiddels uitgebreid naar een zere van schouder tot vingerkootjes pijn. Echt super irritant want m’n Tegna is echt BIJNA af.

1 like

Is het een brei-blessure of komt het ergens anders door? Hoop dat het snel beter voelt.

een brei blessure, sneu he

Haha stiekem vind ik het wel een beetje goals :see_no_evil:

Op verzoek van @quantum :grin:

Heb dit rokje gehaakt op basis van een story van @n00rvana op Instagram waarin ze haar werkwijze voor een basic rokje uitlegde (ik weet niet wat er aan de hand is maar ik kan haar pagina ineens niet meer vinden, hoop dat het een glitch is en hij weer terug komt want zoveel inspiratie daar :heart:)

Ik heb dus geen patroon maar mocht iemand geïnteresseerd zijn is dit ongeveer wat ik gedaan heb. Ik heb alles geleerd van Engelse tutorials dus excuses voor alle Engelse termen, ik ken de Nederlandse nog niet zo goed :flushed:

Samenvatting

Voor de waistband heb ik een geribde band gehaakt die op z’n verst uitgerekt precies over m’n heupen paste. Daarna in het rond ge-single crochet tot hij m’n vajayjay bedekte, en toen in het rond een band in een soort visnet patroon gehaakt (volgens mij googlede ik op diamond mesh). Tijdens deze twee steken heb ik eerst geincreased en daarna gedecreased om de vorm van m’n heupen te volgen. Daarna afgewerkt met eerst een rij single crochet en daarna 3 single crochets in elke steek voor de ruches. Op het eind heb ik nog een chain door de waistband geregen zodat ik hem strak kan aantrekken bij de taille. Dit was mijn spreekbeurt, groetjes.

14 likes

Wat leuk!!

2 likes

Oeii frustrerend hè :frowning:️ Ik had het deze zomer ook. Voor mij hielp het ook om mijn armen op een lekker dik kussen te laten hangen tijdens het breien, maar dit soort klachten gaan eigenlijk alleen echt weg met rust. Beterschap!

Ja dat doe ik ook wel regelmatig inderdaad! Denk dat het nu niet hielp dat ik drie weken lang elke dag vet veel breide op dunne naalden en magic loop. Dan houd ik de naald denk ik toch wat anders vast dan normaal in het rond of recht.
Ik moest echt wel even onthandwerken vandaag. Ik ben chronisch ziek en zit heel veel thuis dus zo ongeveer elk moment dat ik op de bank zit (veel dus) brei of haak ik. En nu keek ik een film en voelde dat zo leeg ofzo, moest echt even wennen aan het alleen maar kijken. Vast ook wel gezond om niet altijd iets te moeten doen ofzo, maar ik ervaar het nog niet als prettig :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Ik kreeg het ook toen ik met dunne naalden sokken zat te breien! Jaa, grappig eigenlijk dat je er snel aan went om te breien tijdens series kijken, maar dat écht niksen daarna best moeilijk is! :flushed: ik hoop dat je breiblessure gauw opknapt!:heart:

1 like

Ik moet ook verplicht pauze houden :frowning: Moet alleen morgen wat aanleveren en ben pas op de helft. Brei handschoenen maar ze duurden veel langer dan gepland. En ze moeten de 24e in de VS zijn dus ze moeten morgen op de post. Maar ben dus nu pas met een handschoen klaar en mijn handen, polsen en ellebogen doen echt zeer. Zal vanavond al helemaal erg zijn. Geen zin in. Dan gaat de zin om te breien ook snel over haha.

Oei, shit zeg, red je het dan denk je wel?

Ik zag bij de Lidl een pols brace en dacht nou dag is toevallig die neem ik mee, maar hij slobbert gewoon rondom m’n pols. Lijkt meer een enkelbrace. Misschien dat ik wel nog even kijk bij een drogist vandaag, want merk dat nu zelfs een glas vasthouden eigenlijk al wat belastend is :frowning_face:

Ja maar wordt echt buffelen vandaag. Leuke serie op Netflix en de hele dag breien. Gewoon stom gepland, ze hadden volgens mijn oorspronkelijke planning al lang af moeten zijn maar er kwam van alles tussen. is dus gewoon mijn eigen schuld en moet nu (hopelijk niet letterlijk!) op de blaren zitten.

Je hebt speciale rek en strek oefeningen voor breiers, misschien is dat ook de moeite waard om even te bekijken? la sik lang moet breien neem ik ook af en toe even een paar minuten om mijn vingers even te strekken en andere bewegingen te maken.

Ja ben dat ook al aan t doen, maar misschien dat dat eigenlijk juist nog niet goed is omdat ik nog zoveel last heb :thinking: