Omatopic (Deel 1)

Ja die is ongeverfd! Vind ik extra bijzonder. Mijn kitten is ook gek op mijn wolaankopen haha❤️

2 likes

I

Mijn kat wil graag leren haken :joy::joy:

13 likes

@Bertha ik kon de verleiding niet weerstaan!!

6 likes

Ik wil een vest breien in andere wol dan aangegeven (niet pluizig of boucle) maar ik kom er bij het omrekenen niet uit…
Ik dacht eerst oh het is met dubbele draad dus ik kam gewoon een 6mm wol nemen en dan de helft van het meters. Maar ik kan me toch niet voorstellen dat ik maar 400m nodig heb? En het aangegeven alternatief is zelfde aantal bollen maar ipv 100m per bol 280m.
Misschien kan een van jullie me helpen?

Ik heb hier geen ervaring mee, maar misschien helpt het iets. Er staat toch 8 bollen x 280m? (Omdat het alternatief met dubbele draad is) of 8 bollen van 100m voor bouclé mix? Vind het echt heel verwarrend staan! Echt weer zo’n vertaling.

Ik heb trouwens gister de hiel van mijn eerste sok weer uitgehaald😭 zo opnieuw proberen! Een kant was heel netjes, maar bij de andere kant was er duidelijk iets mis gegaan.

Ja raar he? Het is uit een Vlaams boek. Maar ik snap idd niet hoe 8 bollen x 100 meter hetzelfde is als 8x 280. Dus al helemaaaaal niet wat ik als alternatief garen kan gebruiken.
Gelukkig ben ik eigenlijk ook nog met 2 truien, 2 mutsen en een babymutsje op bestelling bezig, dus heb helemaal geen tijd nog voor een vest :thinking:

2 likes

@Bennielava is het misschien zo dat je met het eerst-genoemde garen met enkele draad breidt en met het andere met dubbele draad? Dan zou het nl wel kloppen.

1 like

dit bedoelde ik ook inderdaad :slight_smile:

1 like

Hmmm dan zou ik dus 8x 280 meter moeten aanschaffen. Wordt het een iets duurder grapje haha, even mn wolwensen bijstellen

1 like

Met wat voor garen wil je hem maken?

Haha lekkerrrrrrr ik was niet thuis maar volgens post nl is het door de brievenbus gekomen. Ook eindelijk een nieuwe punt voor de naald waar ik op was gaan zitten :joy:

1 like

zo leuk, al een plan wat je gaat maken?

Ik ben dit patroon; https://www.instagram.com/p/BnaZ1pjgBE8/?utm_source=ig_web_button_share_sheet aan het borduren. Heerlijk om niet te hoeven tellen, voelt als een soort kleuren op nummer.

2 likes

Blijkbaar twee keer 3.00 mm naaldpunten zo stom terwijl ik deze week al een domme kleur wol online had besteld en een andere naalden 3.00 :roll_eyes: geld komt wel op zo

3 likes

Die knitpro zijn wel echt heel fijn! Heb ik dpn van

Deze gisteren gemaakt! In een discord server waarin ik zit hebben we 1 keer in de twee weken een ‘creative challenge’ en deze keer was het thema tijd. Dit is een soort van abstracte weergave hiervan

6 likes

Ja zijn ook heel fijn! Hoop nu maar dat ik de wol niet met een kleinere naald moet doen want dan moet ik ook nog een kleinere kopen :neutral_face: Mn andere 2,5 naalden zijn in gebruik, zo jammer dat er geen verwisselbare naalden zijn kleiner dan 3.

Nu nog besluiten welke trui het gaat worden…

1 like

Ik gebruik ook het liefste knitpro. Wist niet dat die niet onder de 3mm gaan. Ik brei zelf het liefste met 4mm en ben nu 3 projecten op 3.5mm aan het maken, dat is voor mij al heel mini. Ben nu zelfs zo breiverslaafd dat ik het jammer vind dat ik eem yogacursus ga doen omdat ik dan dus niet die avond kan breien hahaha

1 like

Gaan wel onder de 3mm maar niet de verwisselbare punten! Ik ben ook van van knitpro alleen gaan ze best snel kapot :disappointed:

Oh echt? Dan zou ik terug naar de winkel gaan, dat hoort niet lijkt me.