Omatopic (Deel 1)

Ik heb een fancy paar uit Canada met mijn naam een een schaap erop, maar die waren redelijk prijzig en het viel dan ook heel erg tegen toen ik doen kosten er nog op kreeg. Die had ik gekocht bij BurningImpressions op Etsy.
Ik heb een heel simpel paar van DutchWoolDiva.

Ik wil nu eigenlijk een paar van metaal dat je op kan hangen, en waarvan het vooral een soort omtrek is. Doordat het midden open is drogen sokken dan veel sneller.

Ik heb erg veel. Ik heb nu 12 grote doorzichtige bakken met deksel van 65 liter per stuk en het past er niet meer in haha. Ik mag echt alleen nog kopen als het voor een ontwerp is…

3 likes

Deze roze wordt samen met de hele dikke grijze wol een sjaal/wrap! Zal wel laten zien als hij af is want is een beetje lastig uitleggen. Maar het midden wordt een soort kant met de mohair en dan garterstitch met de dikke grijze aan de zijkanten…
Maar mohair zo los gebruik ik ook eigenlijk niet vaak. Heb het wel eens gebruikt voor een paar super zachte sokken. Toen heb ik met een draad zwarte mohair en een draad licht grijs sokken garen tegelijk gebreid. Door het kleurverschil en de fluffy mohair lijkt het dan net of je werk een beetje glanst (en de sokken zijn extra warm!).

Als je genoeg hebt voor een trui is dat samen met een ander draadje misschien leuk? Zoals dit patroon: https://www.ravelry.com/patterns/library/no-frills-sweater

5 likes

Ja tot nu toe valt het nog mee want ik heb alles nog in die zakken van wool & the gang zitten maar dat is natuurlijk geen langdurige oplossing. Ik ga denk ik morgen even kijken voor een toilettas zoals @Bennielava doet, dat lijkt me namelijk een handig formaat.

Ik ben nog steeds bezig met de sjaal, en het gaat steeds beter. Heb de afgelopen weken weinig kunnen doen omdat ik net met een nieuwe baan ben begonnen en dat was erg druk. Maar vandaag heb ik een paar uurtjes kunnen breien. Ik zit nu bijna op 1/4 en ga dus bijna aan een nieuwe bol wol beginnen, dus dat wordt een uitdaging haha.

Dit zag op AliExpress voor een tientje en dat ziet er op ook wel leuk uit voor naast mijn bank. Zag heel veel dure versies hiervan op internet voor 100+ maar dat vind ik een beetje te hahah

2 likes

Ja die heb ik ook! Die op de foto lijkt wel wat groter, heel mooi!

Ik woon niet in NL :frowning: maar heb op internet gezocht en die jullie hebben ziet er inderdaad heel mooi uit!

1 like

Wat een fantastische sokken! Welk patroon is dat? :blush:

1 like

Wat hebben jullie veel leuke projecten lopen!

In de zomer doe ik niet zoveel maar wil langzaamaan wel weer iets op gaan pakken maar kan niet kiezen wat. Eerst maar eens gaan zoeken wat ik allemaal nog heb liggen.

1 like

Zo mooi!! Prachtig!! Hoe maak je dit? Tutorial ergens? :stuck_out_tongue:

1 like

Ik heb mijn ‘stash’ op een plank in de kast en veel in plastic bakken. De projecten waar ik nu mee bezig ben zitten in zelfgemaakte of gekochte projecttassen.

Gisteren kwam de Warme Voetenclub van Het Wolbeest voor augustus :slight_smile: Het thema was bramen.

5 likes

Ik had een aantal tutorials met elkaar gemixt. Heb het wel opgeschreven ik zal je anders wel een pb sturen met de uitleg.

1 like

Oh nee grapje ik dacht dat t over de deken met de stippen ging. Dit is gewoon een grannysquare deken.

1 like

Deze gehaakt voor een vriendinnetje die zwanger is (Niet mijn foto) Super trots op:)

Dit wordt m’n volgende project denk ik, waarschijnlijk in zachtroze of lichtgrijs

9 likes

Eentje van mij! Deze komen in December uit in Knotions!

1 like

Leuk! Ik heb de droomdeken 2.0 gemaakt, is heel mooi geworden.

Je maakt je eigen patronen en die worden gepubliceerd? wauw, goals!

Ik ben naast aankoopfoto’s helemaal voor stashfoto’s trouwens :smiley:

Ik was dit weekend bij Wolgoed in Dordrecht en het is zo’n leuk klein winkeltje met verrassend veel wol! Ze was superbehulpzaam met een foutje in mijn sokken die ik aan het maken ben en ze had zooooveel te vertellen over duurzame wol, echt superinteressant (en zielig). Blijkbaar ondergaan veel merinoschapen een soort operatie (zonder verdoving) waarbij de huid bij hun kont eraf wordt gesneden, zodat daar geen wol meer groeit waar poep in kan blijven hangen. Echt heel arelaxed. Wist ik niks van en ga ik zeker ook opletten in de toekomst. Ik zal zo even een foto toevoegen van de drie bolletjes die ik bij haar gekocht heb!

2 likes

Is dat museling free wool? Ik gebruik ook veel wol van drops, geen idee of dat diervriendelijk is bedenk ik me nu…

Oh en mijn wol voorraad: in de doorzichtige bakken bijna alle wol. In de manden de projecten die even op pauze staan en op de kast de restjes wol. Heb bijna geen acryl of katoen. Dus hoop dat de motten wegblijven…

En met deze wol wil ik heel graag iets maken, mijn zelfgeverfde wol en Moeke wool. Weet alleen nog niet wat.

5 likes

Ja, voelt nog steeds gek haha!

Wolgoed lijkt me zo leuk! Ik volg haar al jaren op instagram!

Heel benieuwd naar wat je hebt gekocht!

1 like