Superleuk, maar Zwolle is echt te ver weg voor mij😭
Zijn er dames die dit jaar naar kreadoe gaan?
Ik ga dit jaar weer. Erg gezellig en wat meer centraal
Ja ik wel eens, maar alleen met natuurlijke grondstoffen (avocado en uienschillen)
En @stjerne (weet niet hoe ik moet taggen) lijkt mij heel leuk die breidagen!
Ohhhhh shitte! Gek hoe dat dan ineens kan
@Stjerne het boekje is binnen! Zo lief en zoo leuk ingepakt, dankjewel:heart:️ Mijn vertrouwen in de mensheid is weer een beetje terug. Dat sokkenfilmpje is ook echt perfect, ben nu halverwege (oké 1/4 misschien) de eerste sok! Jeej
Ik wil shoplogs zien!! @Bennielava @Delos jullie hadden toch heerlijk grote bestellingen gedaan?
Ik ga dit weekend naar een pop up wolwinkel in Dordrecht, met alleen maar diervriendelijke wol. Eerlijk gezegd heb ik hier nooit zo bij stil gestaan, dat het ook niet-diervriendelijk kan. Ik ga eens even informeren hoe dat zit! Willen jullie een terugkoppeling?
Oh ik volg haar op instagram. Ziet eruit als een hele mooie winkel! Leuk, veel plezier!
En fijn dat het boekje er is Veel plezier er mee!
Had een wolwinkeltje gevonden in de regio waar ik op vakantie ben maar was helaas niet veel! Wel vier bollen van deze voor een truitje meegenomen.
Die groene is mooi zeg!
Ik heb eindelijk fotos gemaakt!
De spinwol:
Allemaal kleine pakketjes van 5 kleurtjes en een met 6 kleuren, 4 batts en een grijs gemêleerde sweater lot (300 gram). van de grijze heb ik eerde al 50 gram gesponnen en die werd zo lekker zacht dat ik er een trui van wil maken, maar dan heb je wel meer nodig dan 50 gram haha. Allemaal gekocht bij Meervilt in Haarlem.
Wol van Draadkracht, die opende afgelopen vrijdag haar eigen atelier in Haarlem, dus ik moest wel (goede smoes toch, kan moeilijk niets kopen dan haha) en even bij mijn vaste wolwinkel breien en zo geweest voor wol die ik nodig had voor een nieuw patroon (de grijze dikke wol en de neon roze mohair)
Ik mag nu echt NIETS meer kopen (bestelt ondertussen sock blockers)
Oh leuk! Die kende ik allebei nog niet, lekker even rondsnuffelen voor een volgende keer dus!
Wauw❤️ Zo mooi en veeeeel! Die spinwol is roving toch? Wel jammer dat het in zoveel plastic zit! Maar wel netjes zo. En die strengen zijn ook mooi zeg! Ik ben zo gek op dat groen.
Ja inderdaad jammer zoveel plastic! Ik hergebruik alle zakjes wel om het mot en stof vrij te houden in opslag, dus het is niet compleet single use, maar toch…
Ja het is lontwol/roving. Ik gebruik de kleine zakjes voor een deken van handgesponnen garen. Ik spin een hele lading van zulke mini’s en ga er dan logcabin vakjes mee breien. Ik heb er geloof ik al een stuk of 30, dus met deze erbij en wat ik nog heb zou ik een heel eind moeten komen!
De mini strengetjes zijn weer voor een ander deken haha. Ik hou van zulke grote projecten waar je meerdere jaren over doet
WAUW!!! Zo mooi allemaal! En sockblockers, waar bestel je die? Ben al zo lang op zoek naar mooie.
Hoe bewaren julllie je brei spullen? Ik heb nog niet zo veel maar het slingert nu allemaal een beetje rond. En nemen jullie het weleens mee onderweg? Hoe doe je dat?
Ik zag online een prachtige tas die ik meteen wilde hebben… bleek 180 dollar te zijn dus dat is misschien een beetje te haha
Haha erg he, bij mij wordt het ook altijd chaos. ik heb overal in huis manden staan en tasjes met wol en projecten. Meenemen ook in een linnen tasje. Heb nu op vakantie een kindertasje van sostrene grene mee, en een soort toilettasje voor naalden en markeerders. Lukt het met je projecten?
Ik gebruik per project een toilettas. Op de zolder heb ik nu alle wol in van die druksluit zakken in plastic bakken. Maar het slibt beneden altijd langzaam vol, en dan moet ik na een tijd weer alles naar zolder brengen en uitzoeken. Het liefst heb ik beneden een mooie kast speciaal voor mn breidingen en wol, maar zo groot wonen we niet helaas pindakaas