Omatopic (Deel 1)

Ja het vasthouden is nog wel een beetje een dingetje maar het gaat steeds beter! Ik vind de kleur ook mooi en past overal bij dus dat is handig.

Ben er eindelijk aan toe gekomen om de edda bag van we are knitters te maken! In het begin dacht ik dat het patroon wel een beetje ingewikkeld zou zijn, maar het ging echt als een fluitje van een cent! Heb er meteen ook eentje voor mijn moeder gehaakt :slight_smile:

Ik heb de boord en de handvaten wel breder gemaakt (gewoon extra rondjes gehaakt volgens het patroon), zodat ik het garen kon opwerken

18 likes

Superleuk! Ik heb laatst ook voor het eerst met fibershare meegedaan, echt zo leeeeeuk

Eindelijk af! Die kleine bolletjes (french knots) zijn echt irritant. Nu moet ik op zoek naar een nieuw leuk patroon en nieuwe kleuren.

30 likes

Die is echt geweldig! :heart_eyes:

1 like

Dank je! Niet zelf verzonnen hoor, komt van een site.

Wauw zo mooi! Echt netjes gedaan zeg. Ik mis wel ‘t hart van de roze bloemen, nu zijn het van die losse blaadjes.

2 likes

French knots zijn een persoonlijke hel. (ik gebruik ze als nog redelijk vaak omdat ze wel wat extra’s geven)

1 like

Hoi mede-oma’s, heeft er iemand interesse in een (of meerdere ;)) van deze boekjes? Ik gebruik ze niet en anders gaan ze naar de kringloop. Wil er alleen de verzendkosten voor.

De ene is een patroon voor een deken om te haken, het kleine boekje zijn allemaal amigurumi dieren en de twee van mollie zijn allemaal verschillende dingen. Papier, haken, breien enz.

2 likes

Welke taal is dat amigurumi boekje? :blush:

Het ziet er Frans uit, en zo professioneel ben ik nog niet :nerd_face::sweat_smile:

Frans! Maar moet er wel bij zeggen dat ik het heel makkelijk te volgen vond. Dus als je kan haken en geen frans spreekt is het goed te doen.

Ohhh die persian tiles😍! Die zou ik wel willen!

1 like

Bijna een jaar geleden voor mn verjaardag gekregen en vandaag eindelijk de moed bij elkaar geraapt om hem af te maken.
Nu wil ik heel graag meer borduren (niet alleen maar cross stitch) maar weet niet zo goed waar te beginnen, hebben jullie tips?

17 likes
  • Gratis patronen op de DMC website of pinterest (embroidery als zoekterm). Betaalde patronen op Etsy.
  • Borduurring bij Pipoos, hobbywinkel of Aliexpress (veeeel goedkoper!)
  • Bij de action hebben ze nu een doos met 50 kleuren garen voor 5 euro. Bij aliexpress heb ik laatst 100 kleuren gekocht voor weinig. Anders pipoos/hobbywinkel
  • katoen of linnen om op te borduren als je geen kruissteek wil. Op de markt of stoffenwinkel. Kruissteekstof bij Pipoos of Aliexpress
  • op YouTube de steken opzoeken hoe je ze moet doen. Op het patroon staat de naam van de steek (bijv satin stich) n dan filmpje er van opzoeken.
6 likes

Ik heb de doos gezocht bij de action maar kon m niet vinden… weet je of het een oude actie is of recent? :cry:

Ik heb hem vorige week nog gekocht! Ik kan morgen bij onze action voor je kijken. Het lag bij de bollen wol etc

Oh wat aardig maar ik rijd na werk langs een andere grote action dan stop ik daar eerst even om te kijken of ik m kan vinden :smile:

1 like

Ik heb m niet kunnen vinden :crying_cat_face:

Ik kijk morgen even voor je bij die van mij!

1 like

Kijk hoe leuk!
Van mijn collega gekregen omdat ik weg ga!

18 likes