HIJ IS AF!!! Hoe dan! Ik dacht echt dat het nog wel even zou duren. Moet m nog even wassen en hopelijk klapt het boord dan niet meer om.
Heb nog anderhalve bol van de roze over en een restje wit, eens kijken wat ik daar nog mee kan…
Ooo supermooi!
Wauuuuuw! Heel mooi!
Zo mooi!!! Heb jij trouwens ook instagram, dat ik daar ook je brei avonturen kan volgen?
Mijn Wool & the Gang pakket is vanmorgen binnengekomen. Helaas maar 1/2 dingen die ik had besteld. Hebben ze bij de klantenservice meteen opgelost en mijn deken pakket is nu ook onderweg. Het deken was een beginner pakket en de sjaal een easy pakket. Ik wilde alleen heel graag beginnen dus toch maar aan die sjaal begonnen. Was nog wel even lastig want had dus nog nooit gebreid, en dit is een moss/seed stitch met een slip stitch aan het begin van elke rij. Moest 3x opnieuw beginnen en alsnog is er een stukje niet goed gegaan. Maar ben ondertussen lekker bezig en hoop dat ik dat deel op het eind misschien nog wat netter kan maken.
Nu zijn jullie weer up-to-date van Rosemary’s brei avontuur.
Leuk!! Mocht een Nederlandse uitleg makkelijker zijn, is het de gerstekorrel. Wat is er niet goed gegaan? Nu repareren is makkelijker dan op t eind.
Als je op de foto rechts onder kijkt zie je dat het daar een beetje los zit. Ik had aan het begin een beetje moeite met de uiteindes dus ik denk dat ik daar misschien een steek ben overgeslagen? Maar het valt niet heel erg op als ik het gewoon een beetje terug stop…dus ik hoop dat het niet heel erg is haha
Links lijkt het ook wel alsof het ineens een stuk breder is geworden, of je opzet rij was erg strak. Een gevallen steek oppakken is heel makkelijk maar als t al bij je begin rij is zou ik het toch uithalen. Of wil je nog touwtjes aanknopen aan de uiteinden? Dan zie je het denk ik wel echt minder.
Ja de opzet rij was wel erg strak geloof ik, maar het komt ook een beetje door dat ik het scheef vasthoud. In het echt valt het wel een stuk minder op (vind ik zelf). Ik was in ieder geval drie keer opnieuw begonnen en ben nu maar gewoon doorgegaan, maakt me niet super veel uit als het niet perfect is.
Ik zie nu pas dat ik bij We are knitters heb gekeken ipv Wool and the gang! Ga de sale toch nog even bekijken. Ik vind je sjaal voor een eerste keer breien er al goed uitzien! Zelf zou ik hm toch nog wel uithalen, nu kan het nog makkelijker dan als je hm bijna af hebt en tóch je bedenkt. Maar snap jou ook wel hoor, dat je gewoon verder wilt!
Vind t echt leuk dat jullie hier zo actief zijn, kom dankzij jullie weer allemaal nieuwe dingen tegen!
Wat leuk!! Succes! Mooie kleur heb je gekozen. Lukt het je een beetje om de breipennen vast te houden? Mij lukte dat totaaaal niet haha en het ging pas beter toen ik voor rondbreinaalden ging. Het ziet er goed uit hoor voor de eerste keer! Ben benieuwd hoe hij wordt
Door dot topic heb ik trouwens ook allemaal borduur dingen gekocht. Heb dit boek (met handige opstrijkpatronen erbij) gehaald. Alleen doen die patronen het alleen op lichte stoffen, dus heb voor dit jasje maar wat gefreestyled (gefreestyld?)
Het garen is van de Action, was iets van 5 euro maar!
Oh wat mooi!
Lijkt iemand het leuk om een keer een yarnswap te doen? Ik heb best vaak garen over van sokken e.d. die ik heb gemaakt (nog genoeg voor nog een paar sokken bijv.) en lijkt me leuk om die te ruilen tegen ander (sokken)garen!
Wat een leuk idee! Ik gebruik wel altijd goedkoper garen dan jij dus ik ben niet een leuke swap voor je
Weet iemand nog een leuk brei patroon voor een (baby) dekentje?
Ik heb op garnstudio hele leuke gevonden.
Ik heb deze gemaakt ooit toen ik zwanger was. In strepen per driehoeksbaan https://pin.it/krp62ter3vzjkh