Omatopic (Deel 1)

Kan via heel veel sites, ik heb studentendrukwerk gekozen! Er was 5 euro verzendkosten onder de 30 euro dus i.p.v. dat te betalen heb ik er twee schriftjes met een foto van mijn hond :stuck_out_tongue_winking_eye: dus eigenlijk was het zelfs 30 euro maar ik vind het zo leuk hahaha
Je volgt me op insta toch of niet? Daar zal ik t vast nog wel even showen

1 like

Nee nog niet! Wat is je insta?

Ik stuur je een Berichtje!

@Ludo Wat enorm gaaf, jouw dekens! Die laatste ook, echt prachtig.

1 like

Kunnen jullie me helpen? Ik wil al een tijdje leren haken. Nu heb ik bedacht dat ik voor mijn zoontje die over ongeveer 2.5 maanden komt, zo’n lapjesdeken wil haken. Wat raden jullie aan qua garen, haken en patroon?

Ik heb als eerste dit patroon gebruikt, de klassieke granny square. Met een heleboel van deze granny squares maak je 1 grote deken als je ze aan elkaar haakt.

http://www.allesoverhaken.nl/haakpatronen_granny_square.html

Mijn eerste garen was van Hema (katoen) en Zeeman (acryl, wolachtig). Ik vond het garen van Zeeman het fijnst, maar er is weinig keus qua kleur.
Mijn eerste haaknaalden waren van Action en Hema, en dat ging prima.

Ik zou idd voor zo’n basic patroon gaan. Haaknaald 4 mm vind ik een fijne maat en voor babies gebruik ik altijd wol of katoen, geen acryl. Dat is het veiligste qua temperatuur vd baby, om niet iets synthetisch te nemen. Merinowol is heel fijn maar wel prijzig, je hebt ook al voor weinig geld mooie kleuren katoen!

Ben weer begonnen met een nieuw werkje!

3 likes

Ik zou graag een babaa knitwear achtig vest breien. Hebben jullie al wel eens zonder patroon iets gemaakt?

Uiteindelijk had ik zin in een boom!

5 likes

Wow, ik kan het niet zo goed zien op m’n telefoon, maar zijn die blaadjes nu allemaal french knots? Zo ja: respect :scream:

Supercool al jullie brei- en haakkunsten! Ik kan dat zelf niet, maar ik borduur wel graag, met name portretten van (huis)dieren, die ik dan weer cadeau doe aan de eigenaar :blush:

Mopshondje van een vriendin.

Katten van kennissen, maar wel op basis van een bestaand patroon van dmc.com. Dat is trouwens sowieso een aanrader voor gratis patronen!

23 likes

Hahaha, ja zijn allemaal french knots. Dingen zijn een duivel, maar hoe vaker ik ze gebruik hoe makkelijker het gaat. Heb een manier gevonden die ik makkelijk vind, dus dat helpt!

Jouw werkjes zijn ook echt schattig, vooral die mopshond!

Het geeft wel een mooi effect, vooral met die roze bloemetjes ertussen! En dank je :blush:

1 like

6 likes

Ahhh, wat ga je ervan maken?

Ik heb net het patroon voor deze jurk gekocht:

Dit weekend beginnen! Eerst een leuk stofje vinden :slight_smile:

7 likes

Hij is af!

Het lijkt op de foto scheef enzo maar dat is in het echt niet.

37 likes

Ik borduur vooral simpele teksten enzo met inside jokes voor vrienden.

21 likes

Een spekje! Gratis patroon van irenehaakt

1 like