Oma opmerkingen

Oma terug van vakantie, Hello Goidbay :hugs:

53 likes

Omg dat is echt te schattig. Nu wil ik de website van je opa ook bezoeken

1 like

Mijn moeder had vroeger een website en die heb ik toen op het forum gezet zodat ze meer bezoekers kreeg en dat vond ze heel leuk (ze wist dat ze van het forum kwamen).

Ik wil m ook wel bezoeken!

3 likes

Echt smakelijk gelachen om jullie berichtjes!

Mijn eigen opa is ook heel grappig. Hij is 85 maar nog heel handig. Hij appt ook altijd met heel veel emoticons. Dat ziet er dan zo uit: Hoi lieve (mijn naam), vind je het goed als ik zondag op bezoek kom? Lieve groetjes, opa :kiss::kiss::kiss::smiley::heart_eyes::grin::+1:

En dan is er nog de oma van mijn vriend. Die zit in een verzorgingshuis voor dementerenden. Er zat daar een ander vrouwtje dat veel moest huilen, omdat ze het allemaal niet goed snapte. Vriends oma vond haar vervelend en zette die vrouw (in rolstoel) dan gewoon ergens op de gang. “Ik kan er niet meer naar luisteren”

42 likes

Ook even bezocht hoor!

1 like

Net even bezocht! :slight_smile:

1 like

Mijn oma zit bij een aantal koren en af en toe gaan ze optreden in het bejaardentehuis. M’n oma vindt het dan zo leuk om voor ‘die oudjes’ te zingen (zegt ze op een heel onschuldige en oprechte manier, niet vals oid.) Ter informatie, mijn oma is 85 en veel van die ‘oudjes’ zijn ongeveer 10 jaar jonger dan zij hahaha

23 likes

Na een facetimegesprek met opa en oma:

Ze weten niet zo goed hoe je iets kan verbeteren dus dan maar zo :heart:

49 likes

Aaahw hahaha zo schattig

1 like

Haha, dat is zoals een omaatje dat ik ken. Toen zij 88 ofzo was en er iemand die ze kende op 75-jarige leeftijd stierf, zei ze: “amai, nog zo’n jonge man”.

3 likes

Haha mijn oma heeft me een keer een volledige mail in caps lock geschreven met aan het einde: SORRY LIEVERD MAAR OMA WEET NIET ZO GOED HOE DE LETTERS WEER KLEIN KUNNEN

47 likes

Even een kleine ergernis maar mijn oma kan echt niks verzwijgen. Ik was gisteren bij haar en ze vroeg me haar teennagels te lakken dus dat was ik aan het doen. Ondertussen waren we over vanalles aan het praten. Het gesprek viel stil en ze zegt: ‘Er is iemand zwanger.’ Waarop ze niet verder gaat. Dus ik zeg; ‘Wie dan? Jij?’ Waarop ze lacht en zegt dat ze niet mag zeggen wie er zwanger is? Zo irritant, zeg dan gewoon niks.

En ze hoort slecht, maar wil niet naar de dokter. Dus dikwijls begrijpt ze niet goed wat mensen tegen haar zeggen en gaat ze haar eigen begrepen versie gaan doorvertellen.

Ze is verder wel gewoon een heel lief mens hoor.

3 likes

Haha love dit!

Wat lief dat je je oma haar nagels lakt :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Ik vraag me door dit topic af waarom er zoveel zure oude mensen zijn. Ik had zelf 2 lieve omas maar een oma kon wel eens een directe opmerking maken inderdaad. Misschien dat je op late leeftijd gewoon scheit krijgt?

Mijn oma zit sinds een aantal jaar in een verpleegtehuis vanwege lichamelijke problemen. Ze is verder nog helemaal helder. Maar het is dus altijd ongemakkelijk om langs te gaan. Als ik dan langskom vindt ze het heel gezellig om koffie te drinken in de grote zaal dus dan doen we dat. Vervolgens zit je dan altijd met een andere bewoner aan tafel want meer plek is er niet. Gaat mijn oma dus over die bewoner aan tafel tegen mij zitten zeuren terwijl diegene erbij zit en het gewoon kan horen… echt nul schaamte.
Ik werk zelf ook in de zorg maar dan in het ziekenhuis en oma verteld dat dan tegen iedere medewerker in het tehuis die langs komt lopen en dan niet zo van ik ben trots maar meer zo van opletten jullie. Terwijl ik totaal geen bedoelingen oid heb

4 likes

Hoewel mijn oma vaak lekker ‘direct’ is, vond ik deze tip wel heel komisch.

Oma: VERGEET ALLES WAT IK JE OOIT GEZEGD HEB!
Ik: wat?
Oma: alle bijgelovige dingen die geluk brengen werken niet maar het is basilicum dat werkt!! Ik zag het op tv en je moet altijd met basilicum in je zak lopen. Het werkt echt!!

Vervolgens heb ik wel rond de tijd van het inleveren van mijn scriptie met basilicum rondgelopen :woman_facepalming:

38 likes

Hahah heb mijn scriptie wel gehaald :see_no_evil: #omaswijsheden

4 likes

He shit, nu moet ik basilicum gaan kopen.

3 likes

Herkenbaar! Mijn oma die zelf al redelijk hard dementeerde en echt 100 keer exact hetzelfde zei, kon op niet zo subtiele fluistertoon over haar medebewoners zeggen “die is echt al oud, die zegt 100 keer hetzelfde”…

Iets wat ik ook bij de oma van mijn vriend merk trouwens: klagen over andere mensen die " echt al zo oud zijn"…

Ik heb dit topic trouwens net ontdekt maar was laatst nog aan het denken dat een topic voor oma-uitspraken wel fikn zou zijn:)