Ik moet nog steeds zo lachen als ik terugdenk aan vorige week: ik moest mijn oma op een station treffen om samen nog een stuk te reizen. Ze was niet op tijd op de afgesproken plek dus ik liep ff rond, zie ik d’r uitgebreid een Turkse pizza zitten eten op een bankje. 't was zo’n grappig gezicht, ze keek heel geschrokken/betrapt toen ze me zag en sowieso de combi, mijn oma is echt een super sjiek dametje namelijk (altijd hakken zelfs als ze dr badjas, of eigenlijk ~peignoir~ draagt, staat altijd super vroeg op om d’r haren te krullen, altijd vet netjes aangekleed) en dan met zo’n Turkse pizza met knoflooksaus op zo’n bankje
Ja een beetje wel denk ik haha, sowieso laat ze zich wel graag voorstaan op het feit dat ze vrij sjiek is (althans zich zo gedraagt).
Mijn oma is echt een nare vrouw en volgens mij ook altijd al geweest. Kaliber van “waarom is nu juist kindX gestorven, jij kan veel minder” tegen ander kind Duidelijk favoriete (klein)kinderen en daar ook behoorlijk naar handelen, onderling leugens verspreiden en iedereen tegen elkaar uitspelen. En zwelgt echt in haar slachtofferrol.
Een van mn favorieten, om aan anderen duidelijk te maken hoe ze een beetje in elkaar zit, is dat ze opbelde met de mededeling " ik ben terminaal" en dat ook best lang volhield tot ze het echt niet meer rechtgepraat kreeg, diagnose: chronische rugpijn maar dat was echt minstens net zo erg als terminaal zijn waarschijnlijk nog wel erger want “een leven lang lijden” en dan vragen “maar waarom zeg je dan terminaal te zijn als dit eigenlijk nog erger is?” en werkelijk “om het voor de kinderen wat te verzachten”
Batshitcrazy dat mokkel
Mijn tante (73) vroeg uiterst serieus of ik niet ‘bekaf’ zou zijn als ik 's ochtends mee zou doen aan Nederland in Beweging (dat tv-programma). Ik doe twee keer per week aan bodypump…
Ik ging net met mijn oma facetimen die op een dementieafdeling woont. Tijdens het gesprek zat ze op de gemeenschappelijke kamer met een paar andere bewoners. Op een gegeven moment hoorde ik iemand op de achtergrond m’n oma’s aandacht vragen. Het gesprek ging zo:
Bewoner: Ik ben Mien, m-i-e-n
Mijn oma: Oke?
Mien: Ik wil ook met die vrouw praten
Mijn oma: Wil jij met die vrouw praten?
Mien: Ja, m-i-e-n
Mijn oma (tegen mij): Ken je Mien?
Mien: M-i-e-n
Ik: Wat is haar achternaam?
Mien: M-i-e-n van Dijk
Ik: Nee, ik ken die niet. Ik ken wel Ruiterman!
Oma: Ruiterman? Ruiterman?
Vrouw op de achtergrond: … dat ben IK!!!
En toen ontstond er een hoop chaos hahaha. Heb zo moeten lachen om dat spellen van m-i-e-n elke keer en dat ook opeens een vrouw op de achtergrond helemaal aansloeg op het gesprek haha.
Mijn oma vroeg tijdens het kerstdiner of ik begraven of gecremeerd wil worden. Zelf was ze er nog niet over uit.
Gezellige vraag zo tijdens kerst
Lol was low-key aan het bitchen tegen mijn oma over een nieuwsbericht en reacties daarop van mensen die zich welbewust niet aan de coronamaatregelen wilden houden dus maakte een grapje van ‘misschien maar waterpistolen erop’, zegt m’n oma bloedserieus ‘ze moesten ze door hun voet schieten’
Haha ik hou ervan hoe oma’s soms zo heftig kunnen reageren.
De oma van mijn vriend woont in een verpleeghuis dus we kunnen nu niet langs. Maar we skypen 2 x per week met haar en zij is er dus echt van overtuigd dat we dan gewoon langs zijn geweest.
Mijn schoonmoeder (haar dochter) snapt Skype niet maar belt 4 x per week en die is volgens oma van de aardbodem verdwenen, maar wij komen volgens haar gewoon 2 x per week langs.
Ik vind het zoo zoet hoe ze het net zo prima vindt ons via Skype te zien als wanneer ze ons in het echt ziet.
Kun je niet beter meegaan in haar idee dat haar moeder nog leeft? Of er een beetje omheen praten, zonder letterlijk te zeggen dat ze overleden is. Volgens mij wordt dat in het algemeen zo aangeraden bij dementie. Ik kan ook wel snappen dat het misschien niet fijn voelt om zo te liegen tegen je oma, maar het is voor haar waarschijnlijk ook zwaar om meerdere keren opnieuw te moeten horen dat een dierbare al overleden is. Dan liever een leugentje om bestwil die ze niet zal onthouden, en er dus ook niet zal achterkomen dat je gelogen hebt.
Oma (93) over de verpleegkundige die haar blaas katheter steeds misprikte: ‘dat was nou een écht kutwijf’
Tegen de wijkverpleging die om 20.30 langskomt om haar te helpen naar bed te gaan: ‘ga maar weg, je denkt toch niet dat ik zo vroeg naar bed ga? Ik ben toch geen oud wijf!’
Ik heb afgelopen weekend het haar van mijn zusje knalroze geverfd en het is echt awesome geworden.
Nou had mijn zusje blijkbaar een foto naar mijn oma geappt, want die stuurde mij ineens een berichtje dat ik misschien toch maar kapper moest worden enzo. Dus ik vroeg wat ze ervan vond, krijg ik dit terug:
‘Uitgesproken lelijk, had jij zo over straat gedurfd. Heb je het met een spuitbus gedaan of is het echt geverfd.’
Die punten in plaats van vraagtekens maken het er ook niet beter op hahaha.
Mijn Beppe had echt geen filter, was half doof en brulde alle akelige dingen die ze dacht hardop. Dat waren er nogal wat haha. Vaak was het makkelijk om haar niet al te serieus te nemen maar soms hakte het er echt in. Wat voorbeelden:
Ik had een vriend waar ze heel erg van onder de indruk was omdat zijn vader dokter is en hij rechten studeerde. Mijn familie is niet zo deftig, mijn generatie is de eerste die überhaupt een studie heeft kunnen doen. Mijn ex was…niet een goeie jongen en ik was best trots op mezelf toen ik eindelijk de moed verzamelt had om bij hem weg te gaan.
Beppe: “Echt dom van je dat je het hebt uit gemaakt met die jongen, je had een rechter’s vrouw kunnen zijn en nu ben je niks!”
Ik “Beppe, hij was echt heel akelig tegen me, heb je niet liever dat ik met iemand ben die me wel goed behandeld?”
Beppe: “Nee denk je dat Pake zo leuk was? Maar hij was wel een boer!”
En over mijn huidige vriend die ze nooit ontmoet heeft:
Beppe: “Ja hij is heel dik he, hoe gaat dat dan met de seks? Word je niet geplet? HAHAHAHAHAHA”
Na die opmerking heb ik haar niet meer gezien tot ze op sterven lag.
Onze oma gaat verhuizen. Op Whatsapp zegt m’n zusje:
“Ik hoor dat je ook gaat verhuizen, ik kom natuurlijk wel langs als je over bent ”
Oma: "Als je dat niet doet knip ik je haren af!’
Mijn oma stuurde vandaag vrij random middenin een (inderdaad vrij irritant) gesprek in een groepsapp deze emoticon:
Bleek bedoeld te zijn als ‘doei, ik verlaat deze discussie’ love mijn salty oma