Ahh lief
Deze is niet over mijn eigen oma, maar een random oma uit een verzorgingshuis.
Toen ik in de 1e van de middelbare zat, kregen we de opdracht om ouderen te interviewen. Ik ging met een klasgenoot naar een verzorgingshuis. De vragen moesten gaan over de spelletjes die ze vroeger speelden. We kregen allemaal super leuke normale antwoorden. Toen was er een oma die zei “ik ging vroeger altijd tippelen”, wij hadden nog nooit van tippelen gehoord en we vroegen ons op de terugweg echt af wat dat nou kon zijn, ik dacht een spel met een tol ofzo. Toen we aan onze leraar vroegen wat tippelen nou weer was, ging hij helemaal stuk.
Heee zijn wij nichtjes😁 mijn oma deed dit ook en had dan ook de toepasselijke bijnaam:
Oma Stoma
haha! Misschien maar beter dat jullie het niet wisten, kan je nagaan als je had doorgevraagd
Mijn oma denkt dat ze in het tehuis zit omdat ze een prijs had gewonnen. Ze claimt dat ze een brief naar de krant had geschreven en dat ze heeft gewonnen. ‘Maar’, zei ze erbij,’na twee weken moet je wel betalen hoor, want dat is hoe ze je laten meedoen met dit soort prijzen’ Tuurlijk oma, en de buurman is er ook vandoor met je naaimachine, mijn ex heeft een regenjas en een zaklantaarn meegenomen en mama al je bakspullen.
‘Ken jij rapzanger Boef?’
En dan ‘rap’ uitgesproken zoals je het schrijft.
Toen oma een beetje dement werd vond ze dat mensen in een rolstoel (daar zat zij dus in) altijd voor mochten in de rij. Vond ze voordat ze in een rolstoel zal en dement werd overigens niet. Ze liet dat ook altijd lekker subtiel weten in de rij, door hardop te zeggen: “ik zou mensen in een rolstoel altijd voor laten.”
Ahh wat lief ️ Ben wel benieuwd wat daarna kwam? Oma’s recensie van zijn nieuwste album?
Ik kreeg serieus een beetje tranen in mijn ogen. Zo lief dit!!
Stewardess:" do you want a coffee or something else?"
Oerbrabantse oma: “doe moar 'n bekske zwarte koffie.”
Stewardess: “Sorry what do u mean?”
Oerbrabantste oma: “of ge ok n bekske zwarte koffie het!?”
Hahahaha
Mijn oma was eigenlijk al zwaar dementerend toen ze mijn huidige vriend ontmoette. Sindsdien vroeg ze steeds vaker aan personeel/mijn ouders waar ‘de knappe man’ was. Maar had de link naar mijn vriend gelegd en niemand wist eigenlijk wie ze bedoelde :’) Tot ik eens eens met mijn vriend de ‘woonkamer’ van het verzorgingstehuis binnen en ze schreeuwde ze DAAR IS HIJ!!! DE KNAPPE MAN!!!
Mijn oma had smaak
Hahah aaah zo lief
Haahahahahha zo schattig
Ik was net met mijn oma op de markt, maar ze kon niet vinden wat ze zocht, dus ze liep al te mopperen. Kom ik langs een kraampje met veel leuke spullen, en een man roept nog lollig van “mevrouw kom binnen! Niemand gaat hier weg met lege handen” en mijn oma riep semi geirriteerd dat ze dan de eerste zal zijn hahaha. Eindstand: Ze heeft iets gekocht
‘Weet je wat ik zo fijn vind aan dit dorp?’ ‘Dat er zo weinig buitenlanders wonen’ ja lekker bezig oma
Mijn oma van 88 zei gisteren tegen me 'Soms kan ik het maar niet accepteren dat ik langzaam wel een beetje oud word"
Mijn oudoom zit in een rolstoel en vindt dat hij daarmee alle privileges heeft verworven op deze Aarde. Toen hij een keer op de markt was, stond de kraam van het ondergoed ed te ver op de stoep naar zijn zin dus toen heeft ie als wraak met zn kruk beha’s van de kraam afgetrokken en daar een ereronde mee gemaakt over de markt. Bijzondere man maar als je die pretogen ziet bij het vertellen vergeef je hem.alles
Toen wij de oma van mijn vriend gingen vertellen dat ik zwanger was, feliciteerde ze mij en daarna gaf ze mijn vriend een schouderklopje met de woorden: Goed gedaan jongen, hij doet het