Judo! Een vriendin van mij van vroeger doet mee (Sanne van Dijke) dus die heb ik sowieso altijd al gevolgd
Hier nog een fan van de turnsport! Voor het Nederlandse team ga ik nu voor 2x Wevers, Elze en Eythora/Naomi. Voor de US hoop ik op Biles, Chiles, Lee en Wong met Carey & McCusker als individuelen. Al is het voor beide landen ook nog even afwachten hoe de kwalificatiewedstrijden van aankomend weekend zullen gaan.
Hier ook een eeeenorme fan van turnen! Volgens mij ben ik de enige die denkt dat Elze juist niet mee gaat naar de OS. 2 wedstrijden geleden moest zij haar nog bewijzen of zij wel goed genoeg was om mee te doen voor oranje selectie, āOranje waardigā. En zij gaat eigenlijk nooit mee naar de grote toernooien, zoals EKās en WKās, lijkt mij dat vreemd / bijzonder dat ze haar dan direct naar de OS sturen (ook al is ze eerste geworden). Ook al vind ik dat ze het dik, maar dan ook echt dik verdiend. Ik vind altijd dat er zoān vast kliekje naar de grote toernooien wordt gestuurd, zal vast wel weer sowieso Naomi, Eythora, Lieke en Sanne worden, mits de tweede plaatsing wel goed gaat bij alle meiden. Ik vind Nederlands turnen eigenlijk niet zo leuk, tijd voor een nieuwe bondscoach die de boel goed gaat aanpakken. Amerikaans turnen vind ik echt vet om te volgen. Ik hoop zo dat Mykayla wordt geselecteerd, maar acht de kans eigenlijk niet groot cq helemaal niet gezien ze best slordig is etc, ziet er soms niet uit . Maar vind haar echt fantastisch haha
Ja ik snap echt niet dat het nog zo slordig is bij haar! Ik zou toch denken dat dit wel op te lossen moet zijn? Makkelijkere oefeningen of werken aan flexibiliteit en vorm enzo? Wss doet ze dat al maar vind het toch gek.
**Disclaimer: ik kan niet turnen en schrijf dit terwijl ik vrijwel elke avond op mn vette reet zit te chillen met netflix aan
In haar training ziet het er ook wel redelijk uit af en toe, maar op wedstrijden is het echt verschrikkelijk Ja vooruit, haar sprong is best prima en best veel verbeterd. Tegenwoordig hechten ze allemaal veels te veel waarde aan moeilijkheid ipv uitvoering, en de jury helaas ookā¦ En als MyKayla een makkelijke oefening doet zou het nog steeds slordig zijn ben ik bang. Maargoed ik vind het hele Amerikaanse team niet veel aan, ik ben hier voor China <3 (was ook al wel te zien aan de gebruikersnaam)
@Henrydekat Elze is 2x naar de Universiade geweest, dus ze is niet compleet een newbie voor grote toernooien opzich.
Vind ik persoonlijk toch anders dan WKās, EKās en de OS! Ben echt benieuwd wie geselecteerd gaat worden. Ah ja China, ook super leuk!
Nou ja ik denk inderdaad als Eythora healthy is, is het een kwestie van de namen zo invullen (ben 't eens met je kliekjes opmerking hoor haha). Ik kan me alleen echt niet voorstellen dat ze zaterdag al gewoon weer meerkamp zal doen, als ze vorige week nog niet eens kon landen
Ik zag dat haar enkels ingetapet werden (insta) dus denk dat ze morgen wel meedoet. Ben benieuwd!!
Is er morgen een Nederlandse Olympische ātrialā?
Ja! Begint 15.30 en is te volgen via eyecons.com (wel even een account aanmaken). Is het 2e en tevens laatste kwalificatiemoment voor het damesteam
Net de uitslagen van de olympic trials van Amerika bekeken, zo slecht lijkt Mykayla er niet voor te staan
Ze is 4e geworden in de AA!
Mocht je het met beeld erbij willen zien: https://youtu.be/Zz_oj-Je_rI
Ze nemen wel de resultaten van 2 dagen dus zondag telt ook net zo zwaar mee. Maar zeker een top dag voor Skinner!
Ja wat een nachtmerrie Maargoed zondag kan het nog alle kanten op gaan, dus fingers crossed.
In China is het echt onmogelijk om een team te kiezen. Bijv een turnster die eigenlijk nul kans had om te gaan werd bij Nats ineens 2e en ze won de laatste internal test. Maar nog steeds maakt ze eigenlijk geen kans Ou Yushan had wel een 15.633 op balk!
Er is nu okt voor beachvolleybal. Spannend!!
Dankjewel! Ik ben nu aan het kijken, ben benieuwd. Heb eigenlijk weinig uit NL gevolgd tot nu toe (alleen maar US haha)
Ik ben nu ook turnen aan het kijken
Wauw dat was echt een dramatische wedstrijdā¦
Hhaha ja vooral een hoop vallen. Fijn om Eythora weer terug te zien! Zoals ik het bekijk gaat ze sowieso mee naar Tokio. Mijn team nu zou zijn Lieke, Sanne, Eythora, Vera denk ikā¦
Ben echt zo benieuwd hoe ze t op de OS gaan doen.
Ik vind het eeeeecht lastig. Ik denk Lieke, Naomi, Eythora en Sanne.
Zou het raar vinden als Naomi niet mee gaat als ze twee keer in de top 3 is geƫindigd. Ben zo benieuwd, vanmiddag wordt het bekend gemaakt. Ik denk dat Sanne haar plek het meest onzeker is (ook al is ze olympisch kampioen).