Oktober opruimchallenge

Ik zag op insta vandaag deze challenge voorbij komen voor oktober.
Het idee is dat je iedere dag vd maand oktober evenveel spullen wegdoet als de datum. Dus op 1 oktober 1 ding maar op 10 oktober 10 dingen.
Ik ben nogal een verzamelaar dus ik dacht wel gebaat te zijn bij deze challenge.
En het leek me leuk als meer mensen meedoen en we hier foto’s delen van wat we wegdoen (met evt erbij dat je spullen op wil sturen naar anderen).

Wie doet er mee?

Edit: ik ga trouwens niet voor middernacht uit huis hebben want iedere dag tijd vinden om dingen weg te doen leek me al veel werk, dus ga het in tassen doen en dan in 1 x naar bestemmingen brengen

Met spreadsheet!

5 likes

Is een heel leuk idee, alleen heb ik laatst al mn berging en kasten opgeruimd en echt veel weggedaan. Geen idee wat ik nu nog wel zou moeten doen :see_no_evil:

Ik wil eigenlijk meedoen. Kijken hoe ver ik kom.

1 like

Als jullie willen kunnen jullie het Excelsheet van de juli-challenge nieuw leven inblazen?

4 likes

Deze challenge heb ik al twee keer eerder gedaan! Ik denk niet dat ik nu tot het einde door kan gaan maar ik vind het wel een goed idee om weer te beginnen. Ook met de Stoptober challenge. En ik heb nog een paar klusjes die ik in huis moet / wil aanpakken dus dat doe ik dan in de challenge. Mijn doel is om ‘klaar’ te zijn voordat ik een weekendje weg ga zodat ik een super net en opgeruimd huis achterlaat.

1 like

Het boek wat ik nog aan het lezen ben, en wat mij bijzonder inspireerde: vaarwel spullen van Fumio Sasaki.

Goed idee! Ik ga het ook proberen :slight_smile:

1 like

Leuk idee! Weet niet of het me elke dag gaat lukken. Misschien in het weekend een inhaalslag.

Ik doe ook mee!

Ik zou wel mee willen doen, maar heb ook net heel veel weggedaan. Ik ga nog eens goed kijken wat er nog meer weg kan!
Ik was wel sws van plan mijn ondergoed en sokken uit te zoeken. Telt dat eigenlijk?

Ik vind van wel, haha. Dat moet ik ook echt hoog nodig doen. Heb vorige maand al wel al m’n andere kleding uitgezocht

1 like

Ik wil meedoen! Denk alleen niet dat ik het haal hoor, zoveel spullen. Doen we weer de excel van @Briseis?

Ohh ik ga meedoen! Krijg steeds meer afkeer tegen het hebben van (veel) spullen

Ik doe ook mee! Heb een groot dressoir die wel eens uit gespit mag worden.

Ik wil ook wel meedoen, maar moet maar even hoe ver ik kom. Heb net veel spullen weggedaan, maar wou toch al wat meer wegdoen!

Ik doe ook mee! Wel in het weekend of op één moment met inhaalslagen, geen tijd of zin om elke dag ermee bezig te zijn

Heeft iemand advies wat te doen met oude cd’s en dvd’s? Op de een of andere manier vind ik dat erg lastig om afstand van te doen, ook al gebruik ik het echt nooit. Ik heb niet eens een dvd-speler en mijn laptop heeft geen ingang ervoor. Toch heb ik een hele verzameling dvd’s waar ik vroeger echt mijn best voor heb gedaan om bij elkaar te krijgen. Denk aan bijna alle dvd’s van May-Kate & Ashley Olsen die bijna niet verkrijgbaar waren in NL! Misschien dat ik alles behalve dat weg doe… :cold_sweat:

Leuk idee wel, maar ik heb geen auto :joy:

Ik heb m’n Marktplaats-account maar weer afgestoft voor deze challenge (en heb er nu al weer spijt van want ik geef natuurlijk shit gratis weg en TWINTIG mensen hebben al gereageerd AAAH GA WEG) en heb er zin in want er moet zoveel spullen weg uit m’n huis!

Spoiler-edit: het zijn 489 items die je in totaal weggooit holy shit. Ik ga toch maar elke pen en elk schriftje apart rekenen.

4 likes

Allemaal in één box doen en voor gratis of goedkoop op Marktplaats zetten. Wie het eerst reageert mag de boel ophalen, weg ermee doei.

3 likes