Leuk! Ik ben je gaan volgens, mij naam begint met een s
Door jouw post willen we morgen een dagje Naples gaan doen haha. We denken dat Miami ons ook niet heel erg gaat bevallen (ook al drie dagen Fort Lauderdale gehad). Heb je nog tips haha?
Ik heb voor in Napels een Segway tour geboekt, hoorde er goede verhalen voor. Via Groupon voor 25 pp, normaal 59 dollar pp
Gewoon de site van de Amerikaanse overheid, een andere is echt niet nodig!
Ik zou een beetje bedenken wat je echt wilt zien en een beetje plannen dat je niet elke dag kris kras de stad door gaat. Zelf heb ik niet zo’n pas gekocht maar volgens mij kan t wel voordeliger zijn. Ik heb trouwens geloof ik in dit topic ook een verslag getypt van mijn NY reis afgelopen februari mocht je t leuk vinden
@Lovepink @Mazikeen @Bergson ook van Florida afgelopen januari trouwens
Heb jij inmiddels al wat gevonden? Ik ben ook nog opzoek!
Ja, een airbnb in Brooklyn. Ik ga pas eind september, dus geen idee of het ook echt wat is, maar het is iig betaalbaarder dan hotels. wanneer ga jij?
Mei 2020…
Hoop dat ik er kan zijn met het METgala maar dat is afhankelijk van de vakantie van mn baas .
Ben zelf al eens geweest maar heb toen een hostel gepakt omdat ik alleen was maar nu ga ik met een vriendin.
Deze kreeg ik als tip van een vriendin, maar die zat bij ons al vol. Ik kan je in oktober laten weten hoe die van ons is bevallen!
Ziet er top uit! Zit al bijna helemaal vol tot aug 2020
Hoe heb je het uiteindelijk gehad in Florida?
Wij hebben gisteren allerlei dingen zitten boeken voor twee weken Texas in oktober, we beginnen in Dallas (en we gaan daar naar de Texas State Fair), en dan een rondje langs Big Bend National Park/Marfa/fort Davis/Alpine, austin/Hill country en Houston/de zee. Hebben jullie nog tips in deze omgeving?
Universal vonden we geweldig, Fort Lauderdale hebben we ons ook vermaakt met een dagje Sawgrass Mills, strand etc. In Key West was het echt bloedverstikkend heet en we hadden moeite met een fijn strand te vinden. Veel stranden hadden stinkwier liggen en werd er aangeraden niet te gaan zwemmen. Miami hadden we niet geweldig weer. Geen zon en en veel regen en we hadden gepland om daar stranddagen te hebben. Dus dat viel een beetje in het water.
Op onze laatste dag dat wij terug zouden vliegen regende en onweerde het zo lang en hard dat we geeneens naar huis konden. We hebben echt 1,5 uur in het vliegtuig gezeten voordat we opstegen, waardoor we ook te laat in Londen aankwamen en daar onze connectievlucht misten en daar weer 10 uren (werden er 12) moesten wachten.
Wij zijn alweer aan het kijken voor onze volgende rondreis in 2020. Dit is de route die ik nu heb bedacht. Iemand enig idee of het een beetje aan te rijden is?
Route 66
Dagindeling rondreis Route 66
- Dag 01: Vanuit Amsterdam, Brussel naar Chicago
- Dag 02: Chicago
- Dag 03: Chicago - Loop van de middag richting Springfield
- Dag 3 smiddags t/m dag 11 op eigen tempo en rijden langs Springfield, St Louis, Tulsa, Oklahoma city, amarillo, tucumcari, santa Rosa & santa fe.
-
Dag 12: Albuquerque
-
Dag 13: Albuquerque – Holbrook
-
Dag 14: Holbrook – St George
-
Dag 15: Bryce / Zion
-
Dag 16: Bryce / Zion
-
Dag 17: Bryce / Zion
-
Dag 18: rijden richting san diego op eigen tempo. Kijken hoever we komen en anders tussendoor hotel boeken.
-
Dag 19: rijden richting san diego op eigen tempo. Kijken hoever we komen en anders tussendoor hotel boeken.
-
Dag 20: San diego
-
Dag 21: San diego
-
Dag 23: Vertrek vanuit San diego
-
Dag 24: Aankomst in Amsterdam, Brussel of
Leuk! Love Texas! Mijn lievelingsstaat. Ik ben er in 2014 geweest, van Houston naar Big Bend en weer terug via new braunfields en Austin terug naar Houston. Zal morgen even het eea opzoeken qua restaurants/winkels/hotels. Maar mijn grootste tip is ga kamperen!
@Dossantos wow wel veel km! Op het alles amerika forum hebben ze veel kennis over wat wel en niet haalbaar/prettig is qua rijden. In twee dagen van Bryce/Zion lijkt mij bv wel erg pittig qua km. De rest weet ik niet zo goed want daar ben ik niet echt geweest.
Oh en ik moet bij Tulsa altijd hier aan denken:
Love Bryce en Zion! Wij hebben voor Zion (Angels Landing is echt geweldig! Vroeg beginnen haha) twee dagen uitgetrokken en Bryce hebben we in 1 dag gedaan. Die rijdt je ook heel makkelijk door met de auto. Van tevoren eventuele trails plannen als je daar van houdt. Wij zijn daar trouwens flink verdwaald geraakt :’)
Ik moet voor volgend jaar naar een ander topic haha. We zijn van plan om naar Canada te gaan (Vancouver e.o.)
Ik ben laatst een weekje in Texas geweest (Houston - San Antonio - Austin - Houston)
Vanuit Houston zijn we een dagje naar Galveston geweest naar het strand en de pier, was heel leuk. In Houston zelf naar Buffalo Bayou park gewandeld en vanuit daar zie je de skyline heel mooi en kun je bij zonsondergang de vleermuizen zien wegvliegen. We zijn er ook naar twee outlet centra geweest.
In San Antonio zijn we naar de Riverwalk geweest, The Alamo + bijbehorende tuin en The Historic Market Square, was allemaal leuk en lekker Tex Mex.
In Austin hebben we vooral gegeten en geborreld. South Congress street voor live muziek en hippe winkeltjes, E 7th, 6th en 5th street en Rainey Street voor food trucks en uitgaan, in een kroeg, Liberty, heb je in de tuin een foodtruck waar Miljoushka (geen idee hoe je haar naam schrijft) heen ging en was super lekker. Gezellige tuin om te zitten, waar we ook locals hebben ontmoet die ons meenamen naar leuke plekken. We hebben gezwommen en Barton Springs, naar the Cathedral of Junk geweest, The Oasis voor een uitzicht over Lake Travis (je hoeft niet het restaurant in te gaan, het schijnt namelijk niet zo goed te zijn, maar ernaast kun je naar boven met trappetjes voor het uitzicht), naar Mount Bonnel en geshopt.
Je kan even op de hashtag wmtexastrip2019 zoeken op instagram voor de bijbehorende foto’s
Ja! Het Amerika forum is idd waar ik veel informatie vandaan haal, maar kon niet zoveel vinden m.b.t mijn specifieke route.
De route is toch wel veel he? Ik twijfel dan om bryce / Zion een andere keer te doen. Het ligt niet echt op de route.
Dat verdwalen is herkenbaar. Hadden we in yosemite ook! Dat zal in Bryce & Zion niet anders zijn haha.
Oké dus drie volle dagen zou moeten kunnen voor zowel bryce & Zion. Ik ga ‘Angels Landing’ even opzoeken! thx!
Ja ik zou die dan idd een andere keer doen, misschien bij een rondje westen dat je net wat meer Colorado/Monument valley meepakt.
Ik zou dit zelf anders teveel in de auto zitten vinden. Maar iedereen is anders en als het voor jullie wel werkt moet je het vooral doen natuurlijk!
Angels landing, OMG moet je geen hoogtevrees voor hebben hoor! (mijn vriend heeft dat gelopen want ik heb dus wel hoogtevrees… Krijg al zwetende handjes bij youtube filmpjes van die route)
@Diorshow Bij Big Bend heb je ook Terlingua ghost town, ook grappig om te zien. Wij stonden op Chisos basin campground. In Big Bend heb je ook nog een soort van mini hot spring, waar vroeger een boerderijtje stond. En we hebben daar ook een ratelslang gezien! best wel gaaf. (oh en mijn vriend heeft een poema zien oversteken toen ik net een zak chips pakte en ik ben er nog steeds zuur over). Oh en ik zou wel voorzichtig zijn met naar de overkant (=Mexico) gaan van de Rio Grande, ik heb het idee dat ze daar nu nog strenger op zijn.
Als het mooi weer is zou ik ook zeker gaan tuben in Hill country (wij deden t bij New Braunfields maar het kan volgens mij wel bij meer).
Austin is een van mijn lievelingssteden in Amerika! Daar staat de eerste Whole foods (love Whole foods) en de REI (is wel de moeite waard om een beetje uit te zoeken als je nog dure kampeerspullen wil want het is de moeite waard om het daar te kopen en niet hier). Tevens heb ik mijn cowboylaarzen gekocht bij Allens boots (daar vlak bij zit ook een heel hip winkeltje voor mannen STAG). Wat @DaintyDream ook al zei Barton springs is heel leuk, Rainey street (ga naar Bangerz!) (alhoewel het wel heel erg veranderd is hoorde ik sinds ik er geweest ben). Oh en je kan ook vleermuizen kijken bij zo’n brug.
Qua hotels kan ik je het Heywood heel erg aanraden! Het is niet goedkoop maar wel echt het leukste en beste en fijnste hotel waar ik ooit ben geweest! En Hilton doubletree is ook prima.
Houston ben ik vooral in de mall geweest, niet heel bijzonder maar er is alles wat je nodig hebt. Maar qua food is Houston echt de bom, ruggles green is superfijn en lekker en ook best gezond en betaalbaar. Underbelly is inmiddels gesloten maar er is een nieuw restaurant van dezelfde chef: https://houston.eater.com/2018/3/2/17072314/underbelly-goodbye-reconfigure-ubpreserv-georgia-james (deze website is ook wel fijn voor leuke restaurants).
OH en ik vergeet bijna het geen wat het geniaalste is: Buc-ee’s de grootste tankstations die je OOIT gezien hebt. Het eten schijnt best prima te zijn ook.
En Lockhart voor de barbecuerestaurants! Alhoewel buiten Austin the Salt Lick zit die volgens mijn vriend de beste barbecue is die hij ooit gegeten heeft (en je moet je eigen drank meenemen).
Hahaha, dit was echt mijn favoriete trail in Amerika ooit haha. @dossantos Laat je niet afschrikken door de kettingen e.d. het begin is gewoon normaal omhoog wandelen (wel zonder relingen ja). Pas op 2/3 kom je bij de kettingen, maar dan heb je al geweldige uitzichten gehad.