Noord-Amerika topic

Ja je kan best ver komen in de trail als je wel hoogtevrees hebt toch? Dat was iig wel ons plan maar ik had migraine en heb de hele dag in de tent gelegen (:sob:). Mijn vriend vond het idd helemaal geweldig. Maar er was ook een man die hij moest/kon helpen omdat die helemaal verstijfd was.

Ja, kan zeker! Vanaf de kettingen is het alleen best spannend, want verkeer van boven en beneden gaat via dezelfde kant van de ketting. En sommige mensen zijn wat lomper en minder voorzichtig dan dat je zelf wilt zijn. Ik heb een Mexicaan daar de huid nog vol gescholden omdat ik bijna viel door hem haha.

Over een paar jaar gaan we dezelfde reis weer een keer doen, en dan wil ik ‘m weer lopen haha.

Paar fotootjes

3 likes

Ik heb wel een pas gehaald . Ik was er voor het eerst en wilde wat musea bezoeken en naar empire state .
Ik was met die pas uiteindelijk 40,- goedkoper uit dan wanneer ik losse kaartjes zou kopen

Voor empire en top of the rock moet je wel reserveren en dat doe je of online of daar . Je krijgt dan een tijd .
9/11 ga je in een speciale rij staan en scannen ze daar je mobiel . Wordt allemaal prima duidelijk aangegeven
Museum of history laat je je telefoon scannen en dan krijg je een kaartje wat ze weer omwisselen voor een papieren kaartje wat iemand anders weer afscheurt .
De boot scannen ze ook je telefoon en krijg je een kaartje mee .

Ik ben er in april 2018 geweest wellicht dat het allemaal net iets anders is maar ik was er erg blij mee !
New York City pass

1 like

Wij hadden de NY CityPass. Die vonden wij het best bij ons passen. Je kunt gewoon op elk moment van de dag dan naar de activiteit toegaan (en de lange rijen voorbij lopen hehe).

Lees hierboven dat je voor TOTR wel moest reserveren, maar dat hoefden wij niet. Wij gingen eind oktober.

Hier staat alles wel duidelijk eengegeven. Wij hadden het ook thuis al besteld.

1 like

Dank jullie voor alle Texas-tips, heel gaaf! Ga alles nog nader onderzoeken :smiley:

2 likes

& @Bergamot Omg! Ik had me dus nog niet verdiept in de namen van de trails en dacht dat angels landing een helikopter vlucht was haha. Ziet er wel echt next-level uit. Even kijken of ik dat durf :smile:

Prachtige foto’s trouwens!

1 like

Thanks! Het meeste wat wij tot nu toe hebben gereden in de USA (op 1 dag) is 6uur… Maar we hebben geen moeite met een dagje 7-8 uur rijden oid.
Heb een beetje op internet zitten kijken en voor dezelfde route trekken de meeste mensen 17 dagen uit… nu hebben wij 23 dagen. Dus op zich zou dat moeten kunnen idd

1 like

Yes yes yes!
Ga naar New York van 2 tot en met 16 mei!
Wordt Mn tweede keer.
Nog iemand die leuke tips heeft?

Je hebt daar meer wat luxere (Marqt achtige) supermarkten zoals de whole foods etc en ik weet nog dat 1 banaan 1 dollar kostte. Niet duur als in: niet te betalen, maar in verhouding tot hele gerechten of NL prijzen is het wel duurder ja.

1 like

Ik blijf groenten en fruit er in verhouding ook gewoon bizar duur vinden (hallo halve watermeloen voor $7.) Uiteraard kun je het heus wel vinden maar het blijft gek dat de ongezondere dingen veel goedkoper zijn.

Ohh zo lang ook echt, wat gaaf!
Aanraders: Whitney museum (wat anders dan het Moma of Met), beautyshoppen in Koreatown voor alle Asian Beauty, eten bij Landmark diner, Chipotle en Shake Shack, ijsje bij Frozen Sweet (rolled ice cream en zoveel toppings als je wil), pizza bij Prince Street of Joe’s, donuts bij Doughnut Plant. Kijk ook even op de instagram van Deb Perelman van Smitten Kitchen want die heeft ook altijd vet goede restauranttips.
En als je er toch zo lang bent zou ik ook leuke daytrips maken. Je kan met de bus naar Philadelphia, dat is maar 2 uur en vond ik zelf heel tof omdat het historisch is (Liberty Bell!) en de Magic Gardens daar zijn supergaaf. In DC ben je ook met 3 uur en is ook echt tof.

Heeft iemand tips voor leuke plaatsen in Noord Oost Amerika en dan specifiek in de staten New Hampshire en New York. Zit te kijken of ik een leuke rondje kan bedenken voor herfst 2020 (Fall foliage :maple_leaf: :heart: )

2 likes

NH ben ik niet geweest tijdens mijn rondje noord-oost. New York uiteraard wel… Niagra Falls vond ik wel echt heel cool om eens te zien. Vooral even de Rainbow Bridge oversteken naar Canada, want daar is het nóg mooier.

Verder zijn Sleepy Hollow en Tarrytown denk ik prachtig in de herfst! Ik ben er in de winter geweest en dat was al cool. Echt oude stadjes met veel burgeroorlog-geschiedenis, en natuurlijk het klassieke verhaal van Washington Irving over Sleepy Hollow.

Misschien een rare kronkel van mij, maar ik vond de begraafplaats daar echt heel erg gaaf. Heeeeeel mooi met super veel oude graven. Washington Irving ligt er ook, en als je heel goed zoekt vind je ook het graf van de headless horseman. (een graf van een onbekende soldaat)

Het is denk ik in New York echt het ultieme herfst-stadje. Ze hebben ook allerlei evenementen in de herfst. In Tarrytown is Lyndhurst Mansion ook heel leuk. Een huis met veel geschiedenis en mooie verhalen. En de tuinen er omheen zijn erg mooi.

Verder, als je er doorheen komt, is het Museum of Play in Rochester echt heel erg leuk voor een paar uurtjes.

2 likes

Nu wil ik ook.

2 likes

Heel erg bedankt!! Klinkt goed :smile:
Niagara Falls is wel echt te ver voor wat ik in gedachten heb, maar wie weet in de toekomst!

1 like

Precies 2 jaar geleden zat ik voor 3 weken in Amerika, ik zou zo graag nog een keer zo’n reis willen maken, 1 van de beste vakanties!! Kan ook echt genieten als ik al die foto’s weer terug kijk, nu maar sparen, hopelijk volgend jaar!

2 likes

Zo gaaf! Ik ben in oktober 2 jaar gelden ook daar op vakantie geweest. Echt een heerlijke vakantie

1 like

Gaaf! Welke route heb je toen gedaan?
Dit was 2 jaar geleden de route:

San Francisco - Napa Valley - Yosemite - Sierra Nevadas - Death Valley NP - Las Vegas - Zion NP - Bryce Canyon NP - Moab - Monument Valley - Grand Canyon NP - Lake Havasu - Joshua Tree NP - San Diego - Los Angeles - Cachuma Lake - Pinnacles NP - Monterey - San Francisco

Ik vond vooral de temperatuur verschillen toen heel bizar. We hebben 1 nacht sneeuw gehad, volgens mij was dat ergens bij Bryce Canyon en in Lake Havasu was het s’nachts nog 30 graden. Vooral op de camping kon je daar soms moeilijk tegen kleden.

Lijkt me heel gaaf om keer Florida te zien of van New York naar San Francisco/of andersom. Iemand ervaring met een roadtrip van dat laatste?

Wat gaaf! Ja die verschillen in temperatuur zijn zo gek! Wij hebben niet altijd gekampeerd omdat het echt te koud was daarvoor vonden wij.

De precieze volgorde weet ik niet zeker maar wij hebben gezien (weggehaald).

1 like

Ik ook! Maar dan al weer 6 jaar geleden​:scream::scream::scream::scream: denk misschien wel mn lievelingsvakantie. Ik zou volgend jaar wel weer willen en dan meer naar boven, Seattle, Portland, Montana enzo (ik wil heel erg graag een Pendleton deken kopen bij hun winkel in Portland).

Onze route was iets van San Diego - Joshua Tree - Vegas - Page - Bryce - Zion - Death valley - Yosemite - Yosemite - paar dagen random naar het noorden en via hw 1 naar Napa en einde in San Francisco en we hadden onze eigen tent mee.

@Bergson heeft geloof ik dit jaar de route van NY naar Florida gereden. En ik ben zelf in januari 10 dagen in Florida geweest (en in februari een week NY :sunglasses::sunglasses::nerd_face::nerd_face::tada::tada::heart_eyes::heart_eyes:)

2 likes