Ik heb toch wat dingen gekocht, meer dan ik vooraf in mijn ‘uitzonderingen’ had benoemd.
Ik merkte dat ik wat basics miste. Ik had vorig jaar namelijk werk waarbij ik altijd werkkleding droeg, maar nu bij m’n nieuwe baan mag ik gewoon m’n eigen kleding dragen. Daarnaast ben ik best veel afgevallen en zitten sommige kledingstukken me veel te ruim.
Ik heb een blazer, lange mouwen shirt, wit t-shirt en een zwart t-shirt gekocht. Oh en nog een paar bh’s, want ik had nog maar eentje over die ik paste en goed was.
Ik heb er bewuster nagedacht dan dat ik eerder deed (terwijl ik daar over het algemeen al best veel mee bezig ben). Ik heb m’n kledingkast uitgezocht en alles weggedaan wat niet meer mooi was / wat niet meer bij me paste. Daarna heb ik combinaties gemaakt met de spullen die ik overhield en heb genoteerd wat ik nog miste. Zo viel het me dus op dat ik helemaal geen goed passende basics meer had. Ik heb me toen verdiept in capsule wardrobes en heb veel filmpjes gekeken van Use Less DK (aanrader!). Haar stijl past goed bij de mijne, dus ik vond het fijn om een beetje bij haar af te kijken. Op Zalando heb ik een verlanglijstje gemaakt met de dingen die ik wilde hebben en toen er laatst korting was heb ik alles besteld. Ik heb kritisch gekeken naar de pasvorm en de kwaliteit van de stoffen en daardoor ongeveer de helft teruggestuurd.
Ik denk dat helemaal niks kopen niet bij me past. Het gevoel hebben dat ik iets mis en het dan niet mogen kopen vind ik echt vervelend. Bewuster leven en kritisch kijken naar m’n aankopen is meer m’n ding. Al is het vast ook makkelijker vol te houden als je daadwerkelijk al genoeg hebt.
Daarnaast vind ik het ook ‘dom’ als ik de spullen die ik nodig heb of écht graag wil hebben voor de volle prijs koop, terwijl ik het ook met korting kan aanschaffen. Ik ga daarom zaterdag met glamour day nog een riem, trui en blouse bestellen. En morgen wil ik een goede spijkerbroek met korting bij de Jeanscentre kopen. Dan ben ik wat kleding betreft voorlopig weer voorzien en heb ik ook niet steeds het gevoel dat ik wat mis.
Het is best een lang verhaal geworden zie ik, maar misschien heeft iemand er wat aan. Succes nog voor de anderen die zich hier nog wel echt aan houden